autóipar

A Ford 1,0 literes EcoBoost motorja immár 11. alkalommal kapta meg a motorok ‘Oscar-díját’

2019.05.23.

A Ford erős, üzemanyag-takarékos és sokoldalú 1,0 literes EcoBoost motorja lett a 2019-es Év Motorja és Erőforrása (IEPOTY) verseny győztese a 150 lóerő alatti kategóriában. 2012-es bevezetése óta a motornak ez már a 11. IEPOTY-díja.

A 31 ország 70 szakemberéből álló IEPOTY-zsűri összesen 145 ponttal jutalmazta a Ford 1.0 EcoBoost motor képességeit, amely így 26 ponttal győzött a 150 lóerő alatti kategóriában, olyan versenytársakat megelőzve, mint a BMW, a PSA csoport, a Toyota/Lexus és a Volkswagen.

Az 1,0 literes EcoBoost motor új trendet indított útjára az iparágban, amelynek nyomán ma már több gyártó is kínál kis lökettérfogatú, nagy teljesítményű, háromhengeres, turbótöltésű benzinmotort.

“Az első, 2012-es győzelem óta ez az apró ékkő folyamatosan állja az idők próbáját, és a legtöbb autógyártó igyekszik felzárkózni ehhez a sikerhez,” vélekedett Nicol Louw, a Car magazin dél-afrikai munkatársa és az IEPOTY zsűrijének tagja.

A Ford nemrégiben jelentette be, hogy a népszerű 1,0 literes EcoBoost motor lesz az alapja az új Fiesta EcoBoost Hybrid és Focus EcoBoost Hybrid modellek erős és élénk mild hybrid hajtásának, amit úgy hangolnak a mérnökök, hogy az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás mellett is garantálja a lelkesítő teljesítményt és a készséges gázreakciókat – vagyis a Ford “élvezetesen vezethető” karakterét.

Ezekben a kifinomult elektromos hajtásláncokban a normál generátort egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BISG) váltja fel, ami képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát; az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja.

A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a belsőégésű motor mellett, felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát; ez azt jelenti, hogy csökken a benzinmotor igénybe vétele, és ezzel együtt az üzemanyag-fogyasztás is. Ráadásul a BISG rásegítése ütősebb, dinamikusabb teljesítményt eredményez, különösen a belsőégésű motor alacsonyabb fordulatszám-tartományaiban, így a vezetés élménye közvetlenebb és rugalmasabb lesz. A BISG jelentősen mérsékli a turbólyuk-hatást, ezért a mérnökök egy nagyobb turbótöltővel 155 lóerőre növelhették a blokk teljesítményét.

Szintén az 1,0 literes EcoBoost működik majd a kategóriaelső Transit Custom Plug-In Hybrid áruszállítóban és a Tourneo Custom Plug-In Hybrid személyszállítóban is, amelyeknek vezetői tisztán elektromos hajtással is autózhatnak majd, anélkül, hogy aggódniuk kellene az akkumulátor lemerülése miatt.

A Transit Custom Plug-In Hybrid próbaüzeme jelenleg is folyik Londonban (később pedig Valenciában és Kölnben folytatódik), hogy pontosan kiderüljön, milyen előnyöket jelent ez a megoldás a környezet és a vásárlók számára.

A Ford 1.0 EcoBoost motor IEPOTY-díjainak teljes listája:

  • Általános győzelem: 2012, 2013 és 2014
  • A legjobb új motor: 2012
  • A legjobb motor az 1,0 liter alatti kategóriában: 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 és 2017
  • Győzelem a 150 LE alatti kategóriában: 2019
  • A Fiesta 1.0 EcoBoost legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 105-109 g/km, legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 4.6-4.8 l/100 km
  • A Focus 1.0 EcoBoost legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 107-110  g/km, legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 4.7-4.9 l/100 km
  • A Transit Connect 1.0 EcoBoost legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 146 g/km, legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 6.4 l/100 km
  • A Fiesta EcoBoost Hybrid legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 112 g/km, legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 4.9l/100 km
  • A Focus EcoBoost Hybrid legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 106 g/km, legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 4.7 l/100 km
  • A Tourneo Custom Plug-In Hybrid legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 75 g/km, legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 3.3 l/100 km
  • A Transit Custom Plug-In Hybrid legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 75 g/km, legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 3.3 l/100 km

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Korlátozott példányszámban gyártott veterán Peugeot 205-ös került kalapács alá az angliai....
2024.03.29
- Több mint öt hónap és a szakszervezetekkel lefolytatott tizenöt tárgyalási forduló után egyoldalú....
2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....