autószalon

Furcsa tuningok egy kínai autószalonról

2021.09.18.

Van akkora minden kínai nagyváros, hogy saját autószalonja legyen, noha a Csengtu Autószalon egyértelműen nem tartozik a híresebbek közé. 

Talán ennek is tudható be, hogy a helyi gyártók itt mutatják be, úgymond fű alatt, azokat a tuningszörnyeket, amiket a nemzetközi szalonokon nem raknának ki büszkén a standjukra, a hazai piac viszont vevő lehet rájuk. Sőt, a helyi tudósítások szerint néhány modellpremieren kívül szinte csak ilyen eltúlzott „raliautókat” találni a pavilonokban, pedig több mint 1500 autót állított ki a 130 gyártó – ami európai fejjel felfoghatatlan.

Náluk még hódítanak a morcosított lámpák, és a felfelé nyíló Lambo-ajtók is, amiket nem restek akár egy furgonra is rápattintani, ahogy az tetten érető például a SAIC Maxus EV90 Flash koncepció esetében is. Sikerült leragadniuk a Need for Speed Underground korszaknál, vagy említsem inkább a Halálos Iramban filmek első részeit a 2000-es évek elejéről? Talán annyi különbség van, hogy ezek a tuningszörnyek már teljesen elektromosak, szinte kivétel nélkül. Különös kedvencem a nem túl diszkrét Track Only felirat a haszonjármű oldalpanelén.

Állítólag szintén pályára szánják a Weimar W6 ACE vörös SUV-t, vagyis annak eltorzított mását, ami kőkemény szélesítésekkel igyekszek feltornázni a családi crossover eladásait. Hogy az anyukák mennyire értékelik majd a slick gumikat egy esős hétköznapon, és a hétvégi vidéki kalandozás során felrakodó sárt a kifittyenő futóművön, azt csak megjósolni tudom: semennyire. Ugyanakkor nem voltak restek 805 lóerősre pumpálni a két villanymotort, amik egy 1400 kWh-s, ismétlem, ezernégyszáz kilowattórás akkumulátorból táplálkoznak. Én simán elhinném az 1,8 másodperces 0-100-as sprintet is, ha mutatnának róla videót.

A kedvencem mégis a Chery szörnye. Mármint, szószerint egy monster truckról van szó, a Little Ant Pro Bigfoot személyében, ami „kicsi hangya” elnevezése ellenére kellően magasan ül. Arról nem szólnak a krónikák, hogy a mindössze 41 lóerős villanymotor mennyire viszi el virgoncan a terepabroncsokat, és a masszív rácsozást, amit az orrára fabrikáltak a vadvédelem jegyében. A kartervédőről nem is beszélve – ami itt legalább igazi. Talán nem meglepő, hogy ezzel a förmedménnyel sincs komolyabb tervük, mint a kíváncsi tekinteket vonzani.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.11.14
Szegediként írígykedve néztük a jugókat akik Fityójukkal rendre megfordultak  városunkban. Ki hinné....
2025.11.14
A tervezett ütemben épül Magyarország tengeri kikötője Triesztben, ezáltal minden adott ahhoz, hogy....
2025.11.14
Niki Lauda 2019 májusában bekövetkezett halála után egy évvel özvegye, Birgit 30,5 millió euróra....
2025.11.14
Sikeresen földet ért pénteken a Sencsou-20 legénység visszatérő űrhajója, miután korábban....
2025.11.14
Korábban az európai márkák alapítottak autógyárat, Kínában. Most egészen más üzleti húzásról van....
2025.11.14
Az E.ON töltőállomás-üzemeltető vállalata, az E.ON Drive Infrastructure Hungary (EDRI) új....
2025.11.14
A Közlekedési Múzeum oldtimer járművein, egy Ikarus 311-es és egy Faros Ikarus 66-os autóbuszon....
2025.11.14
Az Érdi Járási Ügyészség többrendbeli lopás miatt emelt vádat egy férfival szemben, aki autómosók....
2025.11.14
Zürich, Cardiff és Párizs új szabályt vezet be: minél nehezebb az autó, annál drágább a parkolás. A....
2025.11.14
Vagyunk néhányan, akik sokat autóznak – és van Shane Somers, aki egymaga új rekordot állított fel.....