autószalon

Furcsa tuningok egy kínai autószalonról

2021.09.18.

Van akkora minden kínai nagyváros, hogy saját autószalonja legyen, noha a Csengtu Autószalon egyértelműen nem tartozik a híresebbek közé. 

Talán ennek is tudható be, hogy a helyi gyártók itt mutatják be, úgymond fű alatt, azokat a tuningszörnyeket, amiket a nemzetközi szalonokon nem raknának ki büszkén a standjukra, a hazai piac viszont vevő lehet rájuk. Sőt, a helyi tudósítások szerint néhány modellpremieren kívül szinte csak ilyen eltúlzott „raliautókat” találni a pavilonokban, pedig több mint 1500 autót állított ki a 130 gyártó – ami európai fejjel felfoghatatlan.

Náluk még hódítanak a morcosított lámpák, és a felfelé nyíló Lambo-ajtók is, amiket nem restek akár egy furgonra is rápattintani, ahogy az tetten érető például a SAIC Maxus EV90 Flash koncepció esetében is. Sikerült leragadniuk a Need for Speed Underground korszaknál, vagy említsem inkább a Halálos Iramban filmek első részeit a 2000-es évek elejéről? Talán annyi különbség van, hogy ezek a tuningszörnyek már teljesen elektromosak, szinte kivétel nélkül. Különös kedvencem a nem túl diszkrét Track Only felirat a haszonjármű oldalpanelén.

Állítólag szintén pályára szánják a Weimar W6 ACE vörös SUV-t, vagyis annak eltorzított mását, ami kőkemény szélesítésekkel igyekszek feltornázni a családi crossover eladásait. Hogy az anyukák mennyire értékelik majd a slick gumikat egy esős hétköznapon, és a hétvégi vidéki kalandozás során felrakodó sárt a kifittyenő futóművön, azt csak megjósolni tudom: semennyire. Ugyanakkor nem voltak restek 805 lóerősre pumpálni a két villanymotort, amik egy 1400 kWh-s, ismétlem, ezernégyszáz kilowattórás akkumulátorból táplálkoznak. Én simán elhinném az 1,8 másodperces 0-100-as sprintet is, ha mutatnának róla videót.

A kedvencem mégis a Chery szörnye. Mármint, szószerint egy monster truckról van szó, a Little Ant Pro Bigfoot személyében, ami „kicsi hangya” elnevezése ellenére kellően magasan ül. Arról nem szólnak a krónikák, hogy a mindössze 41 lóerős villanymotor mennyire viszi el virgoncan a terepabroncsokat, és a masszív rácsozást, amit az orrára fabrikáltak a vadvédelem jegyében. A kartervédőről nem is beszélve – ami itt legalább igazi. Talán nem meglepő, hogy ezzel a förmedménnyel sincs komolyabb tervük, mint a kíváncsi tekinteket vonzani.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.10
Egy éves az Omoda & Jaecoo ikermárka Magyarországon, az autók importőre a Hovány és Petrányi....
2025.12.10
Willi Webert (83 éves) kedden este kirabolták stuttgarti villájában – írja a Bild.   ..
2025.12.10
A hideg reggeleken sok sofőrnek gondot okoznak a bepárásodott ablakok, ami nemcsak idegesítő tud....
2025.12.10
Az Audi Hungaria motorgyárában teljes erővel zajlik a felkészülés a MEBeco új generációs elektromos....
2025.12.10
A bécsi Schwechati repülőtéren a Mikulás modern repülőgépet választott szán helyett. Kicsiknek és....
2025.12.09
A Citroën bemutatta az ELO-t, azt a tanulmányautót, amely új fejezetet nyit a márka történetében. ..
2025.12.09
Globális terjeszkedés új márkával, modellparádéval, hyperversenyautóval. ..
2025.12.09
A forgalom-ellenőrző járőrök 11 perc különbséggel kétszer is bemérték ugyanazt a személygépkocsit....
2025.12.09
Az újenergiás autók (NEV) kínai piaca erős, a verseny egyre kiélezetebb, de aligha jelent veszélyt....
2025.12.09
Milan Nedeljković lesz a BMW AG igazgatótanácsának új elnöke. A müncheni központú vállalatcsoport....