használtautó átvizsgálás

Ha ezt látod egy dízel autóban, kezdj gyanakodni!

2025.07.19.

BMW 220d Gran Tourer vásárlás előtti vizsgálat

Ha egy kicsit részletesebben elemezzük a nemrégiben általunk vásárlás előtt átvizsgált 2-es Bömös anyagát, kirajzolódik előttünk a klasszikus korszerű dízel-életút. Adott egy EURO6 besorolású prémium BMW. A Volkswagen Golf által megteremtett kategóriába 2005-ben Mercedes-Benz küldött harcost B-osztály néven – ilyet is vizsgáltunk már. Így a forma kedvelői megkapták a prémium anyagokat és extrákat. Majdnem 10 év lemaradással ébredt a BMW és ők is kiadták az első elsőkerék meghajtású, keresztmotoros egyterű platformjukat, nyilván itt is a ment a luxizás erősen. Egy évre rá a 2 Gran Tourer is megjelent, amibe 7 ülést is lehetett kérni.

250.000 km és vége?

A most átvizsgált 2016-os gyártású 220d Gran Tourer xDrive 3 évesen, 130.000 km-rel érkezett Magyarországra. Üdítő kivétel lehetett a végig márkaszervizben karbantartott, élhető futású, és szuper felszereltségű import autó.

Látszik, hogy igényes kezekbe került, mert – és ezt a BMW-nél nagyon szeretjük – a fedélzeti rendszerben látható elektronikus bejegyzések alapján, továbbra is márkaszervizek felügyelték a BMW kondícióját. Egészen 2024-ig, mert ott már 0-ás műhelykód került a karbantartáshoz. Ettől még simán lehet, hogy szakszerű volt a karbantartás, de a diagnosztikai lekérdezés nem egészen ezt mutatta.

Annak ellenére, hogy a vezérlőegységekből a vásárlás előtti használtautó vizsgálat előtt 240 km-rel törölték a hibakódokat, három eléggé fajsúlyos jelzés már újra beíródott.

Ezekből kettő a részecskeszűrő állapotára utal. A rendszer úgy érzékeli, hogy a szűrő bemenete eltömődött, ezért (és ez a másik hibakód) a DPF-et a rendszer letiltotta. Érdekesség, hogy a paraméterkörnyezeti értékekben az látszik, hogy emiatt nincs CHECK ENGINE jelzés a műszerfalon. Innen tudtuk meg azt is, hogy a hibakód a vizsgálaton rögzített futásteljesítmény előtt 92 km-rel keletezett.

A harmadik kód az egyik (diagnosztika nem mondja meg melyik) lambdaszonda hibáját mutatja.

Ezek után kellett még egy kis infó. Mint minden dízel autó vásárlás előtti vizsgálatán, megnéztük a szűrő nyomáskülönbségét, ami furcsa, negatív értéket mutatott. Ez persze adódhat a differenciális nyomásszenzor csatlakozóinak, csöveinek hibájából, eltömődéséből is, de ugyanezt produkálja a rendszer, ha át van fúrva a szűrő.

Bárhogyan is, nem kóser a tisztítórendszer, és a két (három) hibajel legnagyobb valószínűséggel összefügg. Ezek után csak annyit tudunk a szemlelapra írni, hogy az egész rendszer szervizkörülmények közötti, adott esetben megbontásos vizsgálatára lenne szükség a pontos diagnózis felállításához.

FYI: a lambda szonda 150 ezer, a szűrő (új, gyári) egymillió forintba kerül erre az autóra. Ha csak ezeket kell megcsináltatni a kocsin, akkor az a vételár egy negyedét tenné ki.

De volt itt még más is

A kopó-forgó (fogyó) alkatrészek elhasználódására mindig kell számítani, de egyáltalán nem mindegy, hogy a vételárban kiköltekezett ügyfelet milyen várható karbantartások sokkolják még a vásárlás után. A ketteske hátsó féktárcsái már kopottak voltak, a fedélzeti rendszer pedig 4 hónapja várja a fékfolyadék cseréjét.

A próbaúton elölről és hátulról is futómű kopogás volt hallható, ami méltatlan egy ilyen autóhoz. Mivel mi a helyszínen nem tudjuk megemelni az autót, csak annyit tudtunk kimutatni, hogy baj van odalenn. Hozzávetőleg az árak: ha például az első stabilizátor rudak cseréje szükséges, akkor 90.000,- Ft-os számlára számíthatunk gyári alkatrészekkel, ha a lengőkarokkal van baj, akkor 270.000,- körül gondolkodhatunk. És bár a próbaúton erre utaló jel nem volt, ha a kormányrudak a lúdasak, akkor 180 ezres lesz a cech.

A hátsó futóműben a hosszlengőkar szilentje külön is kapható 12 ezer forintos darabáron, 70k körül mozognak a keresztlengőkarok és a stabrudak 25.000,- Ft-ba kerülnek. Ezek gyári alkatrész árak, de a kapcsolódó munkákat még nem számítottam bele.

Egyéb

A kocsi baloldala (a két ajtó és a hátsó sárvédő) már volt fújva, de a rétegek alapján nagy sérülése nem lehetett.

A gumiabroncsok 5 évesek, kb. az utolsó szezonjukat futják, mert az elsők már benéztek a 3 mm-es profilmélység alá.

A hátsó ülés kartámaszában van egy kisebb tároló, ennek a fedele törött volt, ami amennyire kicsi hiba, annyira lehangoló.

A jól extrázott BMW-ben volt panorámatető, amelyet egy elektromos mozgatású rolóval tudunk leárnyékolni. Bár napvédős az üvegezés, ez nagyon jól jön a kánikulában. Sajnos a BMW-k tetőablak rolói hajlamosak a meghibásodásra. Ezt az autót is utolérhette a végzete, mert a roló úgy, ahogy van hiányzott belőle. Persze lehet szerezni bontottat is… de a gyári alkatrész 190.000,- Ft és több mint 3 órás szerelési normaidő tartozik hozzá, ami egy hozzáértő szervizben még 80 ezer.

Megtette a kötelességét

Úgy kezdtem a cikket, hogy egy klasszikus dízel életutat fogok bemutatni és tessék. A kocsi megtett 250.000 km-t eddig. És jöttek a gondok, ahogyan az lenni szokott. A téma állatorvosi lova a múltkori A5-ös Audi volt. Aztán kezdtek elmaradozni a javítások, ld. fékfolyadék csere, vagy a márkaszerviz elhagyása.

A DPF minimum gyanús, a rolót meg javítás vagy csere helyett egyszerűen kivették. A futóművel is biztosan lesz költség, ha az autót hozzá méltó módon szeretnénk használni. Szóval a szervizkörülmények közötti vizsgálatok függvényében a 4,3 milliós autóra lehet, hogy rá kell durrantani 1-2 milliót.

Ez van. Erre lehet számítani a valóságban egy ilyen futásteljesítményű autónál. Félreértés ne essék. Ezek a hibák nem javíthatatlanok és ez a 2-es BMW a következő években is remek társa lehet valakinek. Csak azt a hiú ábrándot ne kergesse senki, hogy ezt a prémiumérzetet nagyobb költségek nélkül át lehet élni egy 4 milliós vételár leszurkolása után.

Ha azt látod egy dízel autóban, hogy 250.000 km körüli futással árulják, nyugodtan kezdhetsz gyanakodni. Tudj meg Te is minél többet a kiszemelt használt autóról. Tudunk segíteni!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....