2021

Hat autó, amit érdemes várni 2021-ben

2021.01.18.

Ígéretes villanyos, utcai harcos, köridő tipró vagy éppen a luxus új mércéjét felállító modell is érkezik 2021-ben a kiállító termekbe, és most összegyűjtöttük, hogy kiktől lesz különleges az új esztendő.

Nincs könnyű dolgunk, amennyiben szeretnénk eldönteni, hogy melyik autó a legjobb, hiszen ahány szegmens és kategória, annyiféle kritériumnak kell megfelelnie egy-egy modellnek. Azonban épp ez a sokszínűség teszi megunhatatlan és kifogyhatatlan világgá az autózást, és ez a folyamatos fejlődés teszi izgalmassá még ennyi év után is. Noha mára megváltoztak a prioritások és az elvárások, azért így is könnyű volt összegyűjteni legalább hat olyan modellt, amik miatt 2021 is izgalmas évnek ígérkezik. Vagy azért, mert új mércét állít a luxus terén, vagy azért, mert minden eddigi sportautónál gyorsabbnak ígérkezik, de érdemes a talajon maradva is megvizsgálni, hogy melyik autó ígérkezik majd a legpraktikusabbnak a család számára.

Kezdjük is azzal a villanyautóval, ami talán a legizgalmasabbnak ígérkezik, hiszen alapjaiban forgathatja fel az elektromos autók piacát. A Volkswagen ID.4 tulajdonképpen új szegmenst teremthet az európai piacon, mint az első megfizethető, ám teljesen elektromos városi terepjáró. Ahogy a már bemutatott ID.3, az emelt testvére is a Volkswagen dedikált villanyos platformjára, az MEB-re fog épülni. Valódi versenytársak nélkül tulajdonképpen az Audi, a Mercedes és a BMW prémium SUV-jaitól lophat vásárlókat kívánatosan futurisztikus külsőjével és 204 lóerős villanymotorjával. Előzetes számítások alapján a hatótávja megközelítheti majd a 480 kilométert, amihez méretes akkumulátorcsomag is dukál majd azok számára, akik egy igényes alternatívával szeretnének az elektromos autózás világába beleugrani.

Sajnos kihaló félben van a hot hatch szegmens, ám a Hyundai Motorsport még kitart mellette, és az i30 N sikeres piaci szereplése után, 2021-ben érkezik a kistesó, a szintén 204 lóerős i20 N. Sperr diffi, rajtelektronika, elektronikus fordulatszám igazítás visszaváltáskor és balláb fékezésre kalibrált komputer. Ilyen, és ezekhez hasonló finomságokat sorol a dél-koreai márka európai fejlesztése, amibe igyekeztek minél többet beleültetni abból, amit a WRC gyorsaságikon tanultak. Persze nem lesz olyan egzotikus, mint a nagyon hasonló génekkel születő Toyota GR Yaris, viszont a rosszul időzített piacra lépés mit sem von le az érdemeiből. Persze nem lesz könnyű dolga kitűnni korunk legjobban várt összkerekes homologizációs autójának árnyékából.

Egy dimenziót ugorva, ám még éppen a hétköznap is használható kategóriát kimaxolva találhatjuk majd a BMW M3 és M4 modelleket, amik messze többről szólnak majd korunk legbutábban rajzolt veséinél, noha azok mellett sem lehet szó nélkül elmenni. Viszont úgy gondolom, hogy könnyen megbocsájtjuk a BMW lázadását, ha a vesék egy 3,0 literes biturbó sorhatot hűtenek, ami 510 lóerőt teljesít majd a Competition kivitel esetében. Ráadásul a kompakt sportautóik is megkapják a nagyobb testvér M5 állítható összkerékhajtását. Tehát ha akarjuk mindenhol hajt, de ha játékos kedvünkben vagyunk, akkor inkább csak hátra küldi ezt a termérdek lóerőt. Sőt, állítólag most először gyárilag érkezhet az M3 Touring, azaz kombi változat.

Maradva teljesítménymodell fronton, a legfontosabb mérföldkövet talán a McLaren Artura jelentheti majd 2021-ben, ugyanis belépőszintre hozhatja azt a hibrid technológiát, amit korábban csak a Ferrari LaFerrari vagy a Porsche 918 engedhetett meg magának. Egy szupersportautó, ami a hétköznapokban épp úgy megállja majd a helyét, mint a versenypályájon. Elektromos hatótávja elég lehet ahhoz, hogy emissziómentesen hajtsunk ki a városból, vagy arra is, hogy megtapasztalhassuk, milyen az, amikor a villany rádolgozik a vadiúj fejlesztésű V6 motorra, ami egyébként itt debütál majd először. A márka újraindítása óta ugyanazzal a V8-cal dolgoztak eddig.

Azonban nem csak a sportautók világában döntenek majd tabukat, de a luxusautózásban is. A Mercedes-Benz számára egyértelműen az új S-osztály körül forog majd a világ 2021-ben, ami soha nem látott mennyiségű digitális kijelzővel érkezik. Eddig éppen azért szerettük a németek csúcslimuzinját, mert inkább a külvilág felé csillogott, ám odabent otthonosan visszafogott maradt. Most éppen a fordítottják lépték meg, de ez nem jelenti azt, hogy a tökéletesen komponált hangulatvilágítástól és anyaghasználattól nem fog majd leesni az állunk. Visszafogott külseje ellenére biztosak lehetünk benne, hogy ezentúl is tisztábban lesz vele mindenki, hogy aki egy ilyen gurulgat, az elért valamit az életben.

Mindezen után nehéz csillogó szemekkel beszélni a Nissan Qashqai új generációjáról, azonban nem mehetünk el szó nélkül a kategóriateremtő városi terepjáró jövője mellett, amiből több mint 3 millió példányt adtak el Európában, és 5 milliót globálisan. Tehát talán egyetértünk, hogy egy új Qashqai érkezése nagy dolog az autóipar világában. Ahogy a legtöbb versenytárs, a Nissan is áttér a mild hibrid hajtásláncokra a hagyományos benzinmotorok esetében, de érkezik az e-Power névre hallgató teljesen elektromos változat is, ráadásul hatótáv növelővel, hogy tényleg ne kelljen aggódnunk, hogy elérjük-e a következő töltőpontot. Egy biztos, 2021-ben sem maradunk újító megoldások és izgalmas autók nélkül, amik miatt érdemes élni.

 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....