Aston Martin
Andy Palmer, CEO
Az Aston Martin Lagonda genfi standja számos újdonságot rejtegetett. A selyem lepedők alatt több olyan modell is megbújt, amelyek a márka fejlődésének ütemtervében fontos szerepet tölt be, hiszen új kategóriába vág bele velük a márka – a hiperautók világától kezdve a SUV-okon át a luxus elektromos járművekig.
Aston Martin DBX
Az Aston Martin és a Red Bull Forma 1-es partnersége révén születhettek meg ezek az új hiperautók. Köztudottan remek formát, alacsony tömeget képesek hozni a világszinten első szimulációs technológiát birtokló Red Bull gépei. Ehhez társult az Aston Martin ízlésbeli és gyártási tapasztalata. Az összefonódás azért is különösen érdekes és fontos, mert a Brexit okozta bizonytalanságok miatt több gyártó - például a BMW, a Ford, a Nissan, a Toyota és a Honda is – jelentősen csökkenti, áthelyezi vagy megszűnteti a brit helyszínű gyártást, hatalmas érvágást okozva ezzel a szigetország gazdaságának.
Vagyis, a két angol cég versenypályán nyújtott teljesítménye és a drága pénzen kifejlesztett versenytechnológia hétköznapi életbe való átültetése nemcsak a vállalatoknak, de végső soron országuknak is nagyon-nagyon fontos. Az új modellekhez és az elektrifikált jövőképhez kapcsolódóan az Aston Martin 700 új munkahelyet teremt az Egyesült Királyságban, ahol brit termékeket készítenek és fejlesztenek hazai szakértelemmel – mindezt külön kihangsúlyozták a standon. S noha a szintén angol McLaren konkurenciát kap a far-középmotoros autók szegmensében, a világpiacon eggyel több brit termékcsalád kap majd helyet a „leglegebb” négykerekűek kategóriájában.
Lagonda All-Terrain Concept
A brit motorsport vérvonal erősítésére az Aston Martin támogatja a fiatal tehetségek felfedezését. A nemzeti motorsport egyesület 200 ezer fontos fődíjú elismeréséhez a márka is hozzájárul az idei évtől, és a legeredményesebb pilótát szeretettel várják saját tesztbázisukra szimulátoros próbákra. Ezzel a lépéssel nemcsak a márka népszerűsége és utánpótlásának felvirágoztatása növekszik, hanem a brit motorsport is erősödik. Továbbá, a Londoni Értéktőzsdén (LSE) immáron jegyzik az Aston Martin Lagondát, amely 30 év viszonylatában nagy eredmény a brit autógyártók történetében.
Mivel a jövő mobilitási képét tekintélyes mértékben az elektrifikáció határozza meg, ezért a zéró emissziós Lagonda almárka egy SUV és egy szedán modellel örvendezteti majd meg vásárlóit 2022-ben és 2023-ban.
Aston Martin Valkyre
Ahogyan az autókínálat egyik végletében a luxus SUV-ok találhatók, úgy a másik végletben ezek a far-középmotoros hiperautók. Vagyis a jelenleg tesztfázisban lévő DBX szabadidő-autó későbbi, idei bemutatója mellett ezeket az ütős koncepciókat is leleplezte az Aston Martin a 2019-es Genfi Autószalonon.
Sorrendben haladva az „egyre butább” modellek következnek majd, egyre inkább megszelidítve az F1-es technikát bonyolultságát és teljesítményét tekintve, végül utcán is használható sportautók szintjére hozva.
Aston Martin Valkyre
Az Aston Martin Valkyre egy 1176 lóerős hipergép. A Red Bull Forma 1-es technológát csomagolt egy hétköznapibb négykerekűhöz kissé hasonló köntösbe. A csúcsnyomaték 900 Nm! A 6,5 literes, V12-es, 1990-es évek csúcsblokkjaira emlékeztető motort a Cosworth készítette, amely legendás név a versenysportból lehet sokak számára ismerős.
AM-RB 003
A tiltás lenyűgöző, 11 100-as fordulatszámnál jelentkezik. A hibrid rendszer könnyű akkumulátorcsomagját a horváth Rimac szállítja, így ez a cég a Pininfarina 400 km/óra feletti száguldásra képes, elektromos szupergépe mellett egy újabb érdekes projektben kapott szerepet. A V12-es benzinmotor és a hibrid rendszer 160 plusz lóereje és 280 Nm-es nyomatéka révén egy igazi versenyautó születhetett, amelynek a hátrányos, emissziós gyengeségei kiküszöböltek.
A Red Bull Advanced Technologies és az Aston Martin Lagonda harmadik közös szupergyereke az AM-RB 003, amely 500 darabos szériája képezi a hidat a csúcstechnológia és az utcai variánsok szintje között. Ebben már turbós, V6-os motor dolgozik, és szintén hibrid az erőforrás.
AM-RB003
Az érzéki és nagy jelentőséggel bíró Vanquish név ezen a McLarenekre emlékeztető, utcai szuperautón köszön vissza. A far-középmotoros kínálat „legbutább”, de utcán használható tanulmánya új, az Aston Martin által fejlesztett V6-os, turbós benzinmotort kap majd. Gyártása 2022-ben kezdődik.
Aston Martin Vanquish Vision Concept
Az Aston Martin 7 új modellt dob piacra 7 év alatt. Ebből már három itt van köztünk az új DB11, a Vantage és a DBS Superleggera személyében, s idén érkezik a DBX luxus SUV. Az elkövetkezendő években ezeken a hiper-szuper tanulmányokon alakítanak majd, illetve a Lagonda almárka elektromos modelljei is színre lépnek. Az Aston Martin és a Red Bull közös munkája nemcsak hatalmas szenvedélyről és kőkemény üzleti tervekről szól, hanem sikere egyben kulcsfontosságú lesz a brit autóipar és gazdaság számára.
Aston Martin Vanquish Vision Concept