Volkswagen Polo

Az új Polo 81 mm-rel hosszabb, 63 mm-rel szélesebb, és 7 mm-rel alacsonyabb lett elődjénél, a hossza 4,05 méter, amivel a kisautók között már kifejezetten nagynak számít. Kívülről a Goldra hasonlít, elődjénél markánsabb, jobb kiállású, sportosabb arányokkal rendelkező autó lett, de a dizájnforradalom elmaradt.

A műszaki alapjait az MQB moduláris építőkészlet adja, mégpedig a kisautók számára kifejlesztett A0-s változat, ami nemrég debütált a Seat Ibizában, és amit a következő Skoda Fabia is megkap majd. A 94 mm-rel nagyobb tengelytáv, a 62 mm-rel nagyobb első, és a 49 mm-rel nagyobb hátsó nyomtáv tágasabb utasteret eredményezett, a válltér bővülését mindkét sorban, a lábtérét főleg a másodikban lehet majd érzékelni. A csomagtartó befogadó-képessége 25 százalékkal javult, most 351 literes.

Olyan vezetéstámogató extrák lettek elérhetőek a kocsihoz, mint az adaptív tempomat (DSG váltóval dugóban is működik), a keresztirányú forgalomfigyelő, a gyalogosfelismerős koccanásgátló, vagy a holttérfigyelő. A kapcsolók nagy része, és az első ülések a Golfból lehetnek ismerősek, de a műszerfal formája vadonatúj, mint ahogy a feláras digitális műszerfal is. A Polóban már a második generációja szolgál az Active Info Display-nek, amely nemcsak szebb grafikát, de logikusabb kezelhetőséget is kínál.

A Polo a háromhengeres egyliteres (65, 75, 95 és 115 lóerővel) és a négyhengeres 1,5 literes (150 lóerő) TSI motorokkal is kapható lesz, a sportos GTI változatot kétliteres 200 lóerős turbómotor hajtja. Dízelből csak az 1,6-os TDI lesz, de az kétféle változatban, 80 és 95 lóerővel és szériában SCR katalizátorral. Először a Polo történetében lesz földgázzal hajtott CNG-s verzió is, az egyliteres TGI turbómotor 90 lóerős.

Egész Európában év végén indul az új Volkswagen forgalmazása, Németországban a viszonylag gazdagon felszerelt 65 lóerős alapmodell ára 12 795 euró lesz, ami 3,9 millió forintnak felel meg.