Honda Civic

Honda Civic 2017 - Új platform, olcsóbb gyártás

2015.04.29.

A gyártási költségek lefaragása érdekében egységes, azaz globális platformot kíván használni a Honda a két év múlva debütáló, swindoni gyártású Civic-nél.

Csakúgy mint a jelenlegi hatchback, a Honda következő generációs Civic-je is az angliai Swindonban készül majd, azonban két lényeges eltérést máris bejelentett a japán márka egy londoni sajtótájékoztatón. Először is az európai piacra szánt kompaktoknál ezentúl nem a kontinens-specifikus alvázat használják majd, hanem egy ún. globális platformot. Másodszor pedig az ötajtós Civic-et – az itteni gyártás történetében először - Európán kívüli földrészekre is exportálják majd, mint például az Egyesült Államokba, Japánba és Ausztráliába – jelentette be Jim Harris a Honda beszerzési osztályának vezetője.

Egy lehetséges verziója a jövevény formatervének

A gyártási költségek optimalizálása mellett az alkatrészek árának csökkenésével is számolnak a gyáriak, de arról, hogy ennek vonzataként az új modell vételára is csökkenhet, nem volt szó a riport szerint. A swindoni gyárban évente 120 ezer darab új Civic összeszereléséről szólnak az előrejelzések, melynek felét az öreg kontinens országaiban kívánják majd értékesíteni, szemben a jelenlegi 90 százalékos aránnyal.

A Honda a közelmúltban adta hírül, hogy egy 200 millió fontos beruházás révén modernizálja a jelenlegi gyárat annak érdekében, hogy az egyre inkább bővülő piaci igényeket ki tudja elégíteni. Az elmúlt évben a tervezett 250 ezer darabos gyártási volument derékba törte az egyik egység bezárása, ezáltal alig 120 ezres darabszámmal zárta az évet a gyár. Az új Civic globális exportjának köszönhetően valamelyest ellensúlyozható a Jazz és a CR-V gyártásának áthelyezéséből származó veszteség, ugyanis a jelenleg indiai gyártású szubkompakt gyártása idén leáll és áttelepül Japánba, a CR-V-t pedig 2016 végétől a kanadai Ontario városában gyártják majd.

A kétajtós kivitel tavaly, a New York-i kiállításon debütált

A fenti változásokat követően a Honda szakít azzal a hagyománnyal, hogy régió-specifikus elven készült autókat kínálnak világszerte. Ennek megfelelően nem lesz többé eltérő gyűrődési zónákkal ellátott CR-V az USA-ban és Európában – említette Harris. A szakember elmondása szerint a befektetés részeként a sajtolás és a karosszéria munkák is változáson mennek majd keresztül, ugyanis „más módon is megvalósítható az elemek összeillesztése” – zárta nyilatkozatát Harris, de ennél több részletet egyelőre tárt fel a sajtóeseményen.

Forrás: autonews.com

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.06.25
Mint ismert, június 24-étől módosultak a MOL töltőállomásokon a tankolási szabályok. Változott – 50....
2022.06.25
Nem csak az emberi egészségre nézve jelent veszélyt, a növény- és állatvilágot, a műanyag és....
2022.06.25
Az orosz autóipari óriás, az AVTOVAZ június végén legyártott egy próbasorozatot a lebutított, ABS....
2022.06.25
Kulcscsontja mellett bordái is eltörtek Gönczy Gergőnek, akit három társával együtt ütött el egy....
2022.06.25
Jó tudni, hogy napokon belül megszűnik a műszaki érvényessége azon gépjárműveknek, amik már eddig....
2022.06.25
A légitársaságok kereskedelmi gyakorlataival kapcsolatban felmerülő fogyasztói panaszokról, piaci....
2022.06.25
Egy második magyar városban, Budapest után Siófokon is elindítja közösségi rollermegosztó....
2022.06.25
Baleset miatt lezárták az M1-es autópálya Győr felé vezető oldalát Herceghalomnál szombat délután....
2022.06.25
Pénteken még nem tudták átállítani a összes érintett Mol-kutat ahhoz, hogy ne lehessen 50 liternél....
2022.06.25
Olajembargó, infláció, háború, koronavírus-járvány ide vagy oda, számos nagyon drága luxus- és....