Honda Civic

Honda Civic 2017 - Új platform, olcsóbb gyártás

2015.04.29.

A gyártási költségek lefaragása érdekében egységes, azaz globális platformot kíván használni a Honda a két év múlva debütáló, swindoni gyártású Civic-nél.

Csakúgy mint a jelenlegi hatchback, a Honda következő generációs Civic-je is az angliai Swindonban készül majd, azonban két lényeges eltérést máris bejelentett a japán márka egy londoni sajtótájékoztatón. Először is az európai piacra szánt kompaktoknál ezentúl nem a kontinens-specifikus alvázat használják majd, hanem egy ún. globális platformot. Másodszor pedig az ötajtós Civic-et – az itteni gyártás történetében először - Európán kívüli földrészekre is exportálják majd, mint például az Egyesült Államokba, Japánba és Ausztráliába – jelentette be Jim Harris a Honda beszerzési osztályának vezetője.

Egy lehetséges verziója a jövevény formatervének

A gyártási költségek optimalizálása mellett az alkatrészek árának csökkenésével is számolnak a gyáriak, de arról, hogy ennek vonzataként az új modell vételára is csökkenhet, nem volt szó a riport szerint. A swindoni gyárban évente 120 ezer darab új Civic összeszereléséről szólnak az előrejelzések, melynek felét az öreg kontinens országaiban kívánják majd értékesíteni, szemben a jelenlegi 90 százalékos aránnyal.

A Honda a közelmúltban adta hírül, hogy egy 200 millió fontos beruházás révén modernizálja a jelenlegi gyárat annak érdekében, hogy az egyre inkább bővülő piaci igényeket ki tudja elégíteni. Az elmúlt évben a tervezett 250 ezer darabos gyártási volument derékba törte az egyik egység bezárása, ezáltal alig 120 ezres darabszámmal zárta az évet a gyár. Az új Civic globális exportjának köszönhetően valamelyest ellensúlyozható a Jazz és a CR-V gyártásának áthelyezéséből származó veszteség, ugyanis a jelenleg indiai gyártású szubkompakt gyártása idén leáll és áttelepül Japánba, a CR-V-t pedig 2016 végétől a kanadai Ontario városában gyártják majd.

A kétajtós kivitel tavaly, a New York-i kiállításon debütált

A fenti változásokat követően a Honda szakít azzal a hagyománnyal, hogy régió-specifikus elven készült autókat kínálnak világszerte. Ennek megfelelően nem lesz többé eltérő gyűrődési zónákkal ellátott CR-V az USA-ban és Európában – említette Harris. A szakember elmondása szerint a befektetés részeként a sajtolás és a karosszéria munkák is változáson mennek majd keresztül, ugyanis „más módon is megvalósítható az elemek összeillesztése” – zárta nyilatkozatát Harris, de ennél több részletet egyelőre tárt fel a sajtóeseményen.

Forrás: autonews.com

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....