Honda Civic
Csakúgy mint a jelenlegi hatchback, a Honda következő generációs Civic-je is az angliai Swindonban készül majd, azonban két lényeges eltérést máris bejelentett a japán márka egy londoni sajtótájékoztatón. Először is az európai piacra szánt kompaktoknál ezentúl nem a kontinens-specifikus alvázat használják majd, hanem egy ún. globális platformot. Másodszor pedig az ötajtós Civic-et – az itteni gyártás történetében először - Európán kívüli földrészekre is exportálják majd, mint például az Egyesült Államokba, Japánba és Ausztráliába – jelentette be Jim Harris a Honda beszerzési osztályának vezetője.
Egy lehetséges verziója a jövevény formatervének
A gyártási költségek optimalizálása mellett az alkatrészek árának csökkenésével is számolnak a gyáriak, de arról, hogy ennek vonzataként az új modell vételára is csökkenhet, nem volt szó a riport szerint. A swindoni gyárban évente 120 ezer darab új Civic összeszereléséről szólnak az előrejelzések, melynek felét az öreg kontinens országaiban kívánják majd értékesíteni, szemben a jelenlegi 90 százalékos aránnyal.
A Honda a közelmúltban adta hírül, hogy egy 200 millió fontos beruházás révén modernizálja a jelenlegi gyárat annak érdekében, hogy az egyre inkább bővülő piaci igényeket ki tudja elégíteni. Az elmúlt évben a tervezett 250 ezer darabos gyártási volument derékba törte az egyik egység bezárása, ezáltal alig 120 ezres darabszámmal zárta az évet a gyár. Az új Civic globális exportjának köszönhetően valamelyest ellensúlyozható a Jazz és a CR-V gyártásának áthelyezéséből származó veszteség, ugyanis a jelenleg indiai gyártású szubkompakt gyártása idén leáll és áttelepül Japánba, a CR-V-t pedig 2016 végétől a kanadai Ontario városában gyártják majd.
A kétajtós kivitel tavaly, a New York-i kiállításon debütált
A fenti változásokat követően a Honda szakít azzal a hagyománnyal, hogy régió-specifikus elven készült autókat kínálnak világszerte. Ennek megfelelően nem lesz többé eltérő gyűrődési zónákkal ellátott CR-V az USA-ban és Európában – említette Harris. A szakember elmondása szerint a befektetés részeként a sajtolás és a karosszéria munkák is változáson mennek majd keresztül, ugyanis „más módon is megvalósítható az elemek összeillesztése” – zárta nyilatkozatát Harris, de ennél több részletet egyelőre tárt fel a sajtóeseményen.
Forrás: autonews.com