ICDP

ICDP használtautó trendek a főbb európai piacokon – V. rész

2015.11.10.

Hosszúra nyúlt, ámde annál több hasznos nemzetközi tapasztalatot tartalmazó cikksorozatunk 5. részében az autóipari kutatásokkal foglalkozó ICDP két szakértője, Luca Montagner és Andrew Tongue kutatási jelentéséből szemezgetünk.

Az első részben az európai piac méretéről és összetételéről volt szó, a második részben a használt és új autók értékesítésének egymáshoz viszonyulása volt a téma, a harmadik rész a flottakezelt gépjárművek használtautó piacra gyakorolt hatásait taglalta, a negyedik rész pedig az egyes piacok jogi és adminisztratív szabályozóit vette górcső alá. Ebben a részben a használtautó értékesítési csatornák alakulását vizsgáljuk meg 5 európai országban, és kitérünk arra is, milyen lehetőségek állnak rendelkezésre a független kereskedők számára, hogy érvényesülni tudjanak a piacon.

Egy franchise használtautó kereskedés akciója az Egyesült Államokban

Az a cikksorozat korábbi részeiből jól látszik, hogy az egyes európai piacokon milyen strukturális különbözőségek tapasztalhatók, de a tendenciák megfigyelése alapján a használtautó értékesítés alakulása még mindig stabilabbnak mutatkozik, mint az új személygépjárművek esetében. Mindez pedig jelentős teret ad az innovatív megoldásoknak, és több országban a franchise kereskedőknek arra, hogy hatékonyan növeljék teljesítményüket.

A franchise és független kereskedők közti különbségek megmutatkoznak az üzleti modellben és az innovációban egyaránt. Valóban vannak a független kereskedők között olyanok, akik professzionális hozzáállással, komoly üzleti modellel végzik tevékenységüket a használt gépjárművek piacán. Több piacon ezek a független kereskedők képesek nagyra nőni, és innovatív módon tevékenykedve felülmúlni a franchise versenytársaikat.

A független kereskedőkre nem feltétlenül úgy kell tekinteni, mint minden hájjal megkent ügyeskedőkre...

A cikkben bemutatjuk a független kereskedők érvényesülésének három lehetséges útját:

  • Olyan ajánlatok, melyek szétbontják a használt jármű becserélésének és egy másik jármű vásárlásának klasszikus módját, ehelyett más alternatívákat kínálnak az ügyfél számára.
  • Az ún. „superstore” használtautó kereskedések új távlatokat nyitnak a kereskedés és az üzemeltetés tekintetében.
  • Olyan kereskedések, melyek arra törekszenek, hogy a lehető legtöbb használt gépjárművet online értékesítsék. Ők azok, akik a fizikai értelemben vett autókereskedést a technológiai vívmányokkal helyettesítik.

Hajlamosak vagyunk átsiklani afelett, hogy az adásvételi ügyletek abszolút értékét tekintve a P2P, vagyis a magánember és magánember közti használtautó értékesítés dominál minden vizsgált európai országban, és nem csupán a következő ábrán látható 5 példa mutatja ezt, mely az Egyesült Királyság, Spanyolország, Olaszország, Franciaország és Németország használtautó értékesítését mutatja az értékesítési csatornák szerint 2010-2013. között.

Használt gépjárművek értékesítési csatornák szerinti megoszlása 2010-2013 között 5 európai országban

A nagyobb európai piacokon a P2P tranzakciók képviselik a legnagyobb arányt, sőt, Franciaországban, Olaszországban és Spanyolországban abszolút túlsúlyban vannak 60% körüli teljesítménnyel. A független kereskedéseknek is nagyon fontos szerep tulajdonítható több piacon, különösen az Egyesült Királyságban, ahol 2010 és 2013 között 34%-ról 36%-ra nőtt a részesedésük. Franciaországban és Olaszországban is hasonló mértékű befolyásról beszélhetünk, ahol az értékesített darabszámot tekintve megelőzik a franchise kereskedéseket. Csak Németországban mutatkozik ezzel ellentétes példa, ahol a kereskedések az értékesített autók számát tekintve megverik a független szereplőket, habár az utóbbi időszakban számottevően, 17%-ról 24%-ra nőtt utóbbiak aránya.

P2P vagyis magánemberek közti ügyletek - egyszerű, de nem biztos, hogy a legnagyszerűbb

Míg a P2P tranzakciók számottevő részében olyan idősebb használtautók vesznek részt, melyek kívül esnek a franchise kereskedők érdeklődési körén, ennek ellenére lehetnek olyan eszközök, melyek révén a kereskedők számára is érdekes tud lenni egy-egy ilyen ügylet. Például a kiegészítő szolgáltatások, az állapotfelmérés, felújítási ajánlatok, javítási terv, vagy a „minden autót megveszünk” típusú megoldások. Ezek jelentős mértékben csökkenthetik mind az eladó, különösképpen pedig a vevő kockázatát.

A folytatásban kibontjuk a független kereskedők érvényesülésének módjait, ezért érdemes lesz velünk tartani jövő héten is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.11.27
A Jeep 99.255 járművet hív vissza az Egyesült Államokban. Oka: hibás szoftver – írja az auto-motor-....
2021.11.27
Az olasz pilóta közel 40 év versenyzés után akasztja szögre a bukósisakot, az utolsó versenye....
2021.11.27
Mindössze fél évvel azután, hogy megjelent a német piacon, a Hyundai IONIQ 5 elnyerte a 2022. év....
2021.11.27
December 12-én életbe lép a Volánbusz Zrt. 2021/2022. évi autóbusz-menetrendje, amely az idén is....
2021.11.27
Az autóipar ismét vonzóbbá válik munkáltatóként Németországban. Közvetlenül elöl: a Porsche.  A....
2021.11.27
Alkohol hatása alatt közlekedett autójával az a 21 éves férfi, aki balesetet szenvedett, majd....
2021.11.27
A Győri Balett premierjén jelentették be az Audi Hungaria Minőségi Táncművészetért díj idei....
2021.11.27
A Bridgestone Csoport és a Michelin Group közösen veszi fel a kesztyűt az újrahasznosított ipari....
2021.11.27
A Toyota és DRIVR taxiszolgáltató több mint 100 darab zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet....
2021.11.27
2023-ban érkezik az elektromos Porsche Macan, amivel több mint 1,8 millió tesztkilométert terveznek....