ICDP

ICDP sikeres kereskedői reakciók a megváltozott fogyasztói szokásokra II. rész

2015.12.13.

Pascal Haubenreisser, az ICDP autóipari kutatásokkal foglalkozó nemzetközi szervezet szakértője tanulmányában azt vizsgálja, hogyan hat a vásárlói szokások változása a disztribúciós folyamatokra. Cikksorozatunk második részében a kutatás hátterére világítunk rá.

Egy hónappal ezelőtt, az első részben a kutatás vezetői összefoglalója alapján felvázoltuk a téma fontosságát és aktualitását, most pedig elmerülünk a részletekben. Az ICDP két évtizedes kutatási tevékenysége során többször foglalkozott már az autógyártók, kereskedők és alkatrészellátásban résztvevők online marketing csatornáiról. A korábbi elemzések tárgya elsősorban a honlapok által nyújtott szolgáltatásokkal, azok struktúrájával valamint a web forgalom teljesítmény mutatóival (KPI – Key Performance Index) foglalkoztak. Több tanulmány ezek közül egyébként elérhető az ICDP tagok számára a szervezet honlapján.

Autóvásárlás az internetről, a jövő zenéje, vagy közelebb van, mint gondolnánk? (fotó: blog.kasperksy.com)

Ezek az anyagok megerősítenek bennünket abban, hogy napjaink rohamosan változó világában, az autószektor szereplőinek szembe kell nézniük az dinamikusan fejlődő értékesítési csatornák által támasztott kihívásoknak, így érdemes egyre nagyobb hangsúlyt fektetniük az online értékesítés fejlesztésére, és ennek során integrált megközelítéssel kell lehetőséget biztosítani a gyártó és az értékesítési lánc tagjai közötti kapcsolat megerősítésére a fogyasztók igényeinek kielégítése érdekében.

Jelen kutatómunka az EU-3-ban (Németország, Egyesült Királyság, Franciaország) zajlott, és 3 területre fókuszált: a weboldalak megjelenésére, az online ügyfélkiszolgálásra és az interneten keresztül nyújtott szolgáltatásokra, valamint a közösségi média bevonására (ez utóbbiról külön is írtunk az Autószektor hasábjain). Ezen felül az elemzés többek között olyan mutatókat vizsgált, mint például az online adatforgalom, a látogatószám, illetve hogy ezek a látogatók átlagosan mennyi időt töltöttek az oldalakon.

A három vizsgált országban 5 tömeg- (Volkswagen, Ford, Opel/Vauxhall, Renault és Peugeot), és további 5 prémium autómárka (Audi, Mercedes-Benz, BMW, Volvo, Land Rover) honlapjai kerültek górcső alá. A választás a vizsgált piacok 2014-es értékesítési trendjei alapján történt a 30 legrelevánsabb honlap bevonásával. Meg kell jegyeznünk, a vásárlói szokások változásának megfelelően folyamatosan változik a szereplők online értékesítéssel kapcsolatos hozzáállása és a nyújtott szolgáltatások köre is. Márpedig látszik, hogy a vásárlók egyre inkább igénylik az integrált webes megoldásokat.

Ha James Bondnak ez az új kedvence, akkor az elég prémium? A Range Rovernek már a bemutatója is elég különlegesre sikerült! (fotó: businessinsider.com)

Először bemutatjuk a különböző honlap kategóriákat az informálódást segítő oldalaktól az ügyfélszolgálati szolgáltatásokat nyújtókon keresztül egészen a vásárlást lehetővé tévő szájtokig. Majd a gyártók speciális megközelítését elemezzük, mégpedig azt, hogyan képesek online is kapcsolatot teremteni a meglévő és potenciális vevőikkel, továbbá hogyan navigálják őket az ország-specifikus oldalaikra a személyre szabott megoldásokért. Ezt követően pedig a webes forgalom fejlődését és további teljesítménymutatók alakulását vizsgáljuk a kiválasztott országokban, autómárkáknál és honlapok esetében. Ezen túlmenően bemutatjuk az online csatornákon nyújtott szolgáltatásokat és hozzáadott értékeknek a körét, vagyis azokat a tényezőket, melyek kiemelten fontosak a vásárlói útvonal információ szerzési fázisában. Ezek részeként a felhasználói szempontokat előtérbe helyezve vizsgáljuk a Facebook, Youtube és Twitter közösségi média csatornákat, teljes képet alkotva az online kapcsolattartási lehetőségekről. Végül a kutatás eredményei alapján több kulcsüzenetet fogalmazunk meg a weboldalak jelenlegi állapotáról és a fejlődés lehetséges irányaival kapcsolatban. Tesszük mindezt annak érdekében, hogy az autóipar szereplői minél hatékonyabban tudják kiszolgálni az információéhes vásárlókat a megfelelő tartalmakkal a megfelelő csatornákon annak érdekében, hogy a potenciális vásárlókból minél hamarabb elégedett vevők váljanak.

Az Audi tudja, hogy a lájkok begyűjtését a Facebook-on is el kell kezdeni (fotó: chrisrawlinson.com)

A következő részben szó lesz a weboldalak típusairól, valamint a webes forgalmak és teljesítménymutatók részletes bemutatásáról. Tartsanak velünk jövő héten is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.11.27
A Jeep 99.255 járművet hív vissza az Egyesült Államokban. Oka: hibás szoftver – írja az auto-motor-....
2021.11.27
Az olasz pilóta közel 40 év versenyzés után akasztja szögre a bukósisakot, az utolsó versenye....
2021.11.27
Mindössze fél évvel azután, hogy megjelent a német piacon, a Hyundai IONIQ 5 elnyerte a 2022. év....
2021.11.27
December 12-én életbe lép a Volánbusz Zrt. 2021/2022. évi autóbusz-menetrendje, amely az idén is....
2021.11.27
Az autóipar ismét vonzóbbá válik munkáltatóként Németországban. Közvetlenül elöl: a Porsche.  A....
2021.11.27
Alkohol hatása alatt közlekedett autójával az a 21 éves férfi, aki balesetet szenvedett, majd....
2021.11.27
A Győri Balett premierjén jelentették be az Audi Hungaria Minőségi Táncművészetért díj idei....
2021.11.27
A Bridgestone Csoport és a Michelin Group közösen veszi fel a kesztyűt az újrahasznosított ipari....
2021.11.27
A Toyota és DRIVR taxiszolgáltató több mint 100 darab zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet....
2021.11.27
2023-ban érkezik az elektromos Porsche Macan, amivel több mint 1,8 millió tesztkilométert terveznek....