ICDP

ICDP sikeres kereskedői reakciók a megváltozott fogyasztói szokásokra összefoglalás

2016.05.29.

Internet, közösségi média, autóvásárlás – ezek körül forgott az agyunk és a tollunk kilenc részes ICDP cikksorozatban. Rengeteg érdekes statisztikai adat elemzésén túl izgalmas következtetéseket vontunk le, melyek hozzásegíthetik az autóskereskedőket ahhoz, hogy egy kis odafigyeléssel és fejlesztésekkel hogyan tudják kielégíteni az ügyfeleik igényeit. Elérkezett az idő, hogy a befejező részben összefoglaljuk az eddigi eredményeket, és négy pontban levonjuk a következtetéseket.

 

Tény, hogy az autógyárak jelenlegi formájában üzemeltetve internetes honlapjaikat egyre csökkenő forgalmat lesznek képesek lebonyolítani, és ez nemcsak az online adatforgalomra vetítve igaz. Felgyorsult a Világ, a vásárlók egyre több és egyre magasabb követelményeket támasztanak a kereskedőkkel szemben, már messze nem elég egy statikus oldalra kitenni néhány fényképet és mellé írni a gépjármű tulajdonságait, ennél sokkal-sokkal szofisztikáltabb módszerek kellenek a célcsoport megszólításához, és bevonásához. A cél végső soron az értékesítés, ezt azonban a mindent körülvevő és átható média zajban önmagában nagyon nehéz megvalósítani. Az internetes honlap elsődleges információs szerepe mellett más szektorokban is egyre több és egyre szélesebb körű szolgáltatások kapnak helyet, miért ne lehetne ezeket a jó gyakorlatokat átültetni az autóértékesítésbe is? Ügyes PR tevékenységgel, ügyfélélményt kiváltó szolgáltatásokkal egy kreatív, felkészült autómárka sokat tehet azért, hogy megerősítse pozícióit ezen a területen.

Meglátni az interneten és megszeretni… és megvenni (forrás: carproof.com)

Az ICDP szakértői azt is megállapították, hogy helyi szintű információkkal, ajánlatokkal és szolgáltatásokkal még vonzóbbá tehetők az online felületek. A felmérések eredményei alapján kiderült, hogy a hogy minden autógyár weblapja tartalmazza a legfontosabb funkciókat, köztük az autó konfigurátort, tájékoztató anyagok, vagy éppen a tesztvezetésre való bejelentkezést. Többen alkalmazzák már az ügyfélszolgálati funkciókkal felruházott webchatelést is, hiszen ezen keresztül lehet azonnali, személyre szabott válaszokat adni az ügyfelek számára (és megelégedésére).

A legfontosabb funkciók megvalósításában autómárkánként, szegmensenként és piaconként jelentős eltérés mutatkozhat. Az egyes márkák – talán nem meglepő módon – az anyaországban teljesítenek a legjobban. A prémium márkák esetében az összes vizsgált követelményt számba véve Németország áll a dobogó legfelső fokán, a középkategóriás gépjárművek esetében Franciaország viszi a prímet, ami így nyilvánvalóan széleskörű integrációs lehetőséget biztosít ezen a piacon az online értékesítésben.

Végső soron az értékesítés a cél

Az ICDP négy pontban fogalmazta meg ajánlásait az autógyártók honlapjaival kapcsolatban:

1. Az első és talán legfontosabb szempont, hogy a honlapokat optimalizálni kell okostelefonokra és tabletekre. Már körülbelül két éve az intenetes adatforgalom több mint fele ezeken az eszközökön keresztül bonyolódik le, így a potenciális vásárló részéről joggal elvárható, hogy lássa is, amit látni szeretne, különben benne van a pakliban, hogy gyorsan elfordul tőlünk… egy másik autómárka felé. Magyarul a honlap optimalizáció, a 100%-ban reszponzív honlap létrehozása az alapja minden további online fejlesztésnek. Amíg ez nincs meg, kár is bármilyen további szolgáltatásról beszélni.

2. A navigálásnak, a vásárló online szörfölésének – a gyártó céljainak megfelelően – irányítottnak, ugyanakkor egyszerűnek, intuitívnak kell lennie a magasfokú használhatóság, és az alacsony visszapattanási arány érdekében. Ezen túlmenően minden egyes oldalnak külön-külön is logikusnak, ergonomikusnak és egyszerűnek kell mutatkoznia. Az elemzés során kiderült, hogy vannak olyan oldalak, ahol a tartalmak egyszerűen nem ott vannak, ahol keresnénk azokat, márpedig a keresés rengeteg időt és energiát emészt fel, arról nem is beszélve, hogy mennyire bosszantó. Ne támasszunk feleslegesen akadályokat a potenciális vásárlók elé, hagyjuk, hogy könnyedén megtalálják, amit keresnek!

3. A személyre szabott ügyfélkiszolgálásnak, az ügyfélszolgálat elérhetőségének igen nagy a jelentősége. Erre több csatornán kell lehetőséget biztosítani, amiből az ügyfél kiválaszthatja a számára legkényelmesebbet. Az sem árt, ha a vásárló könnyedén rátalál ezekre az információkra, így az elsődleges elérhetőséget (általában call center telefonszám) mindenképpen a főoldalon kell elhelyezni. És ha már szót ejtettünk a webchatről, csak akkor érdemes használni, ha biztosítani tudjuk a rövid válaszidőket.

4. Végül, de nem utolsósorban szót kell tennünk a közösségi oldalakról. És bár az átkattintási arány a gyártók oldalára ma még viszonylag alacsony, kétségkívül hatalmas potenciál rejlik benne. Főleg akkor „észrevehetetlen” az átterelési szándék, ha a gyártó ország-specifikus oldalakkal is rendelkezik. Friss információkkal, az interaktivitás egy magasabb szintjének megvalósításával, élménykommunikációval, az érzelmekre való ráhatással lehet rásegíteni egy-egy mára (vagy típus) iránti elkötelezettség kiépítésére, megerősítésére.

Az autógyárak és kereskedők fő célja az, hogy az autó gazdára találjon, ugyanakkor az online forgalom növekedését nem szabad összetéveszteni az értékesítési eredmények javulásával. Maratoni cikksorozatunkból kiderült, hogy az első mindenképpen támogatja a másodikat. Az online ma már már messze több, mint információ forrás, a jövőben előbb kiegészítője lesz, majd kéz a kézben járó társává válik a hagyományos „offline” értékesítésnek. Nem kell tehát attól félni, hogy az egyik gyengíti a másikat. Sőt, ha ügyesen bánunk vele, az biztosan meglátszik majd az eladási adatokban is.

Az előző részekért lapozzon vissza, ide, ide, ide, ide, ide, ide, ide, valamint ide.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....