Toyota Camry

Így ment életet a Toyota új generációs padlólemeze

2018.05.17.

Az arizonai Surprise városában működő Toyota kereskedés egyik ügyfélautóját súlyos baleset érte. Ahelyett azonban, hogy leselejtezték volna, a cég legnagyobb reklámhordozójává tették.

„Csodálkoznék, ha valaha is vinné valamire ez a város” – a fáma szerint ez a szkeptikus mondat csúszott ki annak idején az arizonai sivatagban megbúvó városkát 1938-ban megalapító Flora Mae Statler száján, és ennek köszönheti a Surprise (meglepetés) nevet. A település azóta megszolgálta beszédes nevét, hiszen a XXI. században példa nélküli beköltözési hullám vette kezdetét és mindössze tíz év alatt háromszorosára duzzadt a lakosok száma.

Most pedig egy újabb meglepetéssel szolgálhat a város azoknak, akik nem hisznek a modern anyagtechnológiákban és mérnöki tervezésben. A településen működő Toyota-kereskedés, a Toyota of Surprise egyik alkalmazottjának a napokban egy ügyfelet kellett elhoznia a helyi repülőtérről, ezért kiválasztott a tesztautóparkból egy vadonatúj Camryt, a márka legújabb büszkeségét, és nekiindult a reggeli csúcsforgalomnak.

Nem jutott messze: a sűrűn hömpölygő forgalomban hátulról telibe találta őt egy nyerges vontató, és hogy ne végezzen félmunkát a sors, az ütközés ereje nekilökte a Camryt az előttük haladó kamionnak is. Az ilyen balesetek legtöbbször a személyautó utasainak halálával végződnek, de a legszerencsésebb esetben is tűzoltóknak kell kivágniuk a súlyos sérülteket a roncsból.

Nem úgy a Toyota Camrynél: bár az autó orra és fara teljesen megsemmisült a kettős ütközésben, az utascella ép maradt. Olyannyira, hogy a vezető nem csupán karcolás nélkül úszta meg az esetet, de mindenki megdöbbenésére egyszerűen kinyitotta az ajtót, és kiszállt a kocsiból. Később kiderült, hogy mind a négy ajtó tökéletesen nyitható maradt az ütközés után.

Ezek után nem csoda, hogy a kereskedés megtartotta a roncsot, és a bemutatóterem központi díszévé tette. Hiszen a sofőr életét nem (csak) a szerencse mentette meg, hanem az új generációs TNGA platform, amely kiváló vezethetőség, bőséges férőhely, valamint első osztályú utazási és zajkomfort mellett szemmel láthatóan kimagasló utasvédelmet is biztosít. Az új generációs Toyota Camry a TNGA platformon alapuló közepes méretű, első- és összkerékhajtású GA-K padlólemezre épül, ugyanúgy, mint a frissen bemutatott, új generációs Toyota RAV4, valamint a hamarosan Európában is megjelenő, vadonatúj Lexus ES, a márka talán legnagyobb jelentőségű újdonsága.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.22
Ha azt hittük volna, hogy Ken Block után nem képes stílusosabban megemlékezni 80-as évekbeli....
2025.12.22
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) megkötötte a szerződést a közbeszerzési eljárás nyertes....
2025.12.22
Amikor egy döntés életeket ment meg, nem maradhat régiós kísérlet: Flandria példája után....
2025.12.22
Annak ellenére, hogy egy vásárlói réteg szeretné, ha kaphatók lennének ilyen csekély....
2025.12.22
Forgalomlassulásra lehet számítani a M3 bevezető  –Róbert Károly körút – Árpád híd – Szentendrei út....
2025.12.22
Átadták hétfőn az M4-es autóút Törökszentmiklós és Kisújszállás közötti 34,3 kilométeres szakaszát....
2025.12.22
Mint minden klasszikusnak, a Peugeot 203-as családfájának is akadtak különös, egyedi ágai. Négy....
2025.12.22
Az Európai Unióban a jövőben jelentősen növelik az életciklusuk végére ért járművekből visszanyert....
2025.12.22
Minden autó egy darab agyagból indul. A Volvo Cars legendás agyagstúdiójában egy kis szakértő....
2025.12.22
Nagy erőkkel készül a Tokiói Autószalonra a Daihatsu. Bitang tuning teherautókkal és kei carokkal....