rali-vb

A káoszt hozó szombaton Ogier átvette a vezetést Portugáliában

2024.05.12.

Sébastien Ogier közel áll ahhoz, hogy megdöntse Markku Alén portugáliai győzelmi rekordját, feltéve, hogy a vasárnapi zárónapon is meg tudja tartani előnyét a Hyundai versenyzőjével, Ott Tänakkal szemben.

A 2024-es FIA Rali Világbajnokság ötödik fordulójának viharos szombati napja átrendezte az élmezőnyt, a nap végén Ogier 11,9 másodperces előnyt épített ki az élen.

A Toyota Gazoo Racing csapata teljes erőbedobással kezdte a szombatot azok után, hogy pénteken az összes dobogós helyet elfoglalták a pilótái. Szombaton azonban máshogy alakultak a dolgok: már korán reggel Kalle Rovanperä és Kacuta Takamoto Katsuta is kiesett. A pénteket még élen záró finn szombaton, a Felgueiras-i nyitó gyorsaságin elért győzelmét követően tovább növelte előnyét, de nem sokkal később a nap második gyorsaságiján, Montimban besokallt egy jobbkanyarban, és egy fán megtámaszkodva az oldalára fektette a GR Yarist. Kacuta kiesése kevésbé volt drámai: egy komoly ütés összetörte a GR Yaris jobb hátsó felfüggesztését, miközben a japán pilóta a harmadik helyért küzdött.

 

A Toyota reményei így már csak Ogier vállán nyugodtak. A nyolcszoros világbajnok francia az élen Tänakkal küzdött, majd az Amarante szakaszon rövid időre átadta neki a vezetést, de aztán visszatért az élre, amikor az észt versenyző Hyundai i20-asa a következő szakaszon defektet kapott. Bár Tänak a délutáni megismételt kör első két szakaszán győzni tudott, Ogier erre szintén két szakaszgyőzelemmel válaszolt, és tovább növelte a különbséget. Egy esetleges vasárnapi győzelme már a hatodik lenne neki Portugáliában. Jelenleg az olasz legendával, Markku Alénnel közösen vezeti a verseny dicsőséglistáját, aki az 1970-es és 80-as években a Fiat és a Lancia színeiben aratott öt győzelmet itt.

„Ez egy jó nap volt számunkra. Trükkös volt: nem számítottunk arra, hogy ennyi minden fog történni reggel, sajnos a csapatunk két autót is elvesztett. De elégedett voltam a konzisztens teljesítményemmel, és néhány kulcsfontosságú pillanatban keményen tudtam nyomni a gázt, hogy egy kis különbséget alakítsak ki. A délután nagyon megterhelő volt. Az első két szakaszon vesztettem egy kis időt, de azt terveztem, hogy a hosszú Amarantén majd nyomom, és szerencsére ez a taktika jól működött számunkra, és sikerült ismét egy kicsit nagyobb különbséget kialakítanunk. Holnap be kell fejeznünk a munkát: a különbség nem elég ahhoz, hogy megnyugodjunk. Még rengeteg kilométer van hátra és néhány új szakasz is” – nyilatkozta Ogier szombat este.

Az elöl zajló drámából Thierry Neuville profitált, aki a napot 59,5 másodperccel csapattársa, Tänak mögött zárta, miután a hatodikról a harmadik helyre kapaszkodott fel. Mivel a fő bajnoki vetélytársa, Elfyn Evans csak a hatodik helyen tanyázik, Neuville tovább növelheti az előnyét a pontversenyben. A belga sztár a nap első gyorsasági szakaszán megelőzte Dani Sordót, de a spanyol nem nagyon szakadt le a kollégájától, csak 14,2 másodperccel hátrébb fejezte be a napot, így három Hyundai volt az első négyben.

Sordo mögött mindössze 7,3 másodperccel maradt le az M-Sport Ford versenyzője, Adrien Fourmaux, aki kényelmes, majdnem kétperces előnnyel vezet Evans előtt. A Toyota walesi pilótája nehezen tudott ritmusba kerülni a GR Yarisszal, és a rossz rajtpozíciója is hátráltatta (neki és az előtt rajtoló Munsternek kellett takarítania a pályákat), ráadásul egy megpördülés csak tovább fokozta a megpróbáltatásait.

A Rally2-es autók töltötték ki az élmezőny hátralévő részét, Nyikolaj Griazsin az abszolút hetedik helyen áll a Citroën C3-mal, de a nyolcadik Jan Solans az első a WRC2-es regisztrációval rendelkező pilóták között, míg Josh McErlean és Yohan Rossel teszi teljessé az első 10-et. A pénteken még a WRC2-t vezető Oliver Solberg két kanyarral később hibázott, mint Rovanperä, de ő fel is borította az autóját, a  zebraszínű Skoda Fabia RS Rally2-t, amely többször átpördült a hossztengelye körül.

Az állás szombat este:

1. Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) 3h01m55.8s

2. Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +11.9s

3. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +1m11.4s

4. Dani Sordo/Cándido Carrera (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +1m25.6s

5. Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Ford Puma Rally1 HYBRID) +1m32.9s

6. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +3m23.8s

7. Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov (Citroën C3 Rally2) +9m25.5s

8. Jan Solans/Rodrigo Sanjuan (Toyota GR Yaris Rally2) +9m35.2s

9. Josh McErlean/James Fulton (Škoda Fabia RS Rally2) +9m43.2s

10. Yohan Rossel/Arnaud Dunand (Citroën C3 Rally2) +9m46.8s

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.07.17
Annak a gyorshajtónak, aki 50 helyett 117 km/órával közlekedett, 312 ezer forintos bírságot kell....
2025.07.16
A legendás gépek birtoklásánál is jobban vágyott arra, hogy létrehozzon egyet. ..
2025.07.16
Sem személyautóból, sem haszonjárműből nem értékesített annyit még az év első hat hónapjában a....
2025.07.16
Kínai megállapodás új lendületet ad a Steyr Automotive-nak – írja az orf.at.   ..
2025.07.16
Megszakította útját egy Bulgáriából Lengyelországba tartó repülőgép Budapesten szerda reggel -....
2025.07.16
Az új CLA iránti jelentős érdeklődés késedelmeket és hosszabb várakozási időt okoz a gyártásban. ..
2025.07.16
Nem meglepő módon a nyári szezon a legintenzívebb időszak a diákmunkások számára, de ma már közel....
2025.07.16
Jelentősen csökken a nem működő járművek kijelentésének díja, de csak egy időre - írja a parameter.....
2025.07.16
A Hungarian Business Champions 2025 díjátadó ünnepség keretében Topolcsik Melinda, a Bridgestone....
2025.07.16
A Century szabadidő-autó hátsó utasainak mostantól nem kell aggódnia az illetéktelen tekintetek....