Ford Puma

Karanténtiprás Ford Pumával

2020.09.22.

Horvátország olyan hely, ahol érdemes letérni a kijárt útról, ehhez pedig olyan társra volt szükségünk, aki minden terepen jól teljesít. Azt hiszem, a Ford Puma személyében, ez teljesült.



Naná, hogy azonnal kalandok után kutattunk, amint csak megnyitottak a határaink. Ekkor még nem tudtuk, hogy a szomszédos országokban ismét új erőre kap a koronavírus – csak át akartuk végre lépni a beszűkült határainkat. Új élményeket szerezni, új tájakat felfedezni. Go Further – ezt vallja a Ford, és valóban nem találhattunk volna megfelelőbb útitársat Horvátország változó talajaihoz, mint a vadiúj Ford Puma ST-Line X Ecoboost Hybrid.

Először is, a Puma borzasztóan kényelmes. Pedig egy kisautó alapú apró crossovertől nem azt várnánk, hogy 720 kilométer autópályázás után is úgy szálljunk ki, mintha mi sem történt volna. Ezt eddig csak a felsőkategóriás szedánok tudták, de egyszerűen ekkorát fejlődtek a kisautók. Utazás közben síri csendet teremt a kabinban, csak a B&O hangrendszer ringat álomba a horvátok kedvenc táncdalfesztivál nótáival.

Ilyenkor rám is szól a sávváltásra figyelmeztető, hogy nehogy hülyeséget csináljak. Meg hát eleve, már jó ideje 100 km/h-val döcög az adaptív tempomat a fehér Sprinter mögött, ideje lenne odalépni. Mély turbólyuk után lódul meg, némi villany rásegítéssel a 48-voltos mild hibrid rendszerből. Hiába csak 155 lóerő, autópályán is van elég erőtartalék, hát még a kanyargós tengerparti útszakaszon, amire széles vigyorral tértem le az unalmas autópálya helyett Zengg városánál.

110 kilométernyi őszinte kanyargás várt ránk a tengerparton végigfutó E65-ös úton, ami esetünkben jó pár órát igénybe vett, mert egyszerűen folyton tátott szájjal álltam meg fotózni a mélyvörös Pumát. Tempós és lassabb részek váltakoztak rendszertelenül, és szerintem minden létező kanyartípusból találunk itt a váratlanul beszűkülőtől, a hídon átdobóson át, a szalagkorlát nélküli szakadékosig. Izgalmas és egyben gyönyörű, ahogy az út egyik oldalán sziklás fal, a másik oldalán a tenger kísér minket, de éppen ettől Horvátország ezen része utánozhatatlan.

Itt jött ki igazán, hogy a Budapest kátyús útjain kissé keménynek érződő sportfutómű mennyire jól leköveti a kanyarok íveit, és a kormányműnek is itt éreztem meg először a valódi ízét. Szerencsére a jó öreg fordos váltásérzet is megmaradt, fémesen súlyos és pontos. A hajtásláncra valahogy mindig komoly figyelmet fordított a Ford, és jó látni, hogy ez most sincs másképp, még a hibridek térnyerése közepette sem.

Ugyanis az Ecoboost Hybrid tényleg hatékony. Már a motorfék is erősebb, hogy fokozottabban tudjon visszatölteni a hátsó ülések alatti akkumulátorokba, és ami nem mellesleg nagyszerű társfunkció egy élvezetes vezetés közben is. Már alacsony tempónál leállítja a motort, és csak akkor indítja újra, amikor berakjuk egyesbe és már engednénk fel a kuplungot. Nem is értem, hogy lehet ennyire gyorsan reagálva beindítani egy motort, de megcsinálja.

Nagy városok ugyan nincsenek Horvátországban, de így is elképesztő 5,1-5,3 literes fogyasztásokat produkált a települések területén. Ugyanakkor biztos vagyok benne, hogy ez még lejjebb tolható, ha vezetés közben nem az ókori templomokat vizsgálja a sofőr, vagy épp Winnetou után kutatva kietlen sziklás hegyeket mászik a Velebit-hegységben. Persze szigorúan Trail módban, ha már a Ford volt olyan kedves, és előre beprogramozott nekünk ennyiféle menetmódot.

Azt hiszem, kellett a közösen együtt töltött idő, hogy megértsem a Puma mögötti értékeket. Közülük is kiemelném az átgondolt, praktikus utasteret, ugyanis ezek tesznek hozzá leginkább a hétköznapokhoz. Kezdve azzal, hogy egy ujjpöccintéssel kinyomható a sávváltásra figyelmeztető, ha éppen szerpentinezni támadna kedvünk, vagy a kijelző, ha este zavarna a fénye. Persze nem lehet elmenni szó nélkül a híres MegaBox mellett sem, ami simán elnyelt 12 darab zsugorfóliás üdítőt, így több hely maradt a táskáinknak. Annyi apró, hasznos rekesszel látták el az utasteret, hogy tényleg üresnek érződött, pedig nem fogtuk vissza magunkat pakoláskor. Ha a digitális rendszerek kiforratlanságát kivesszük a képletből, kapunk egy kedves társat, akivel egyszerűen csak jó együtt élni és amire jó érzés ránézni a parkolóban.

Csak fotózása közben, egészen közelről kezdtem felfedezni a Kuga vagy a Focus vonalait benne, és elkezdett összeállni a kép. Sűrű a formaterv, mégis egységes, csinos, némileg sportos és talán kissé csajos is. Még a horvát határig sem jutottunk el, már itthon rengeteg dicsérő szóval illették. Persze főként a hölgyek olvadtak tőle, de meglepő módon olyanok férfiak is elégedetten bólogattak, akiktől egyáltalán nem vártam volna. Ebből is látszik, hogy sikerült a kor divatját elkapni, és egyébként pontosan erről szól a Puma név mögötti ideológia.

Ugyanis hiába látták a Puma név meggyalázását az új crossover bemutatásában,  igazából az elv a régi és az új Puma mögött ugyanaz: a 90-es évek végén a kupé forma volt menő, hát csináltak egy apró kupét. Mostanra a crossoverek menők, hát crossover lett a Puma. A lényeg, hogy mind a kettőt nagyszerű vezetni, praktikusak, kényelmesek, és szuperszexik. Annyira, hogy még egy, a hidegháború során magára hagyott Jugoszláv Légierős Douglas C-47-tel is ízlésesen tud pózolni. Na, ilyen képet ne keress máshol a Pumáról, mert biztosan nem találsz.



 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.10.26
Megint autók az Aeroparkban: a Zsiguli dombvidéken felépült Volgai Autógyár termékeiből félszáz....
2020.10.26
Lehet valami egyszerre elegáns és vulgáris? Megfér egy testben az arisztokratikus kifinomultság és....
2020.10.26
Alexander Galaganov Oroszországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2020.10.26
Az autóbusz töltőberendezés-gyártóknak és -forgalmazóknak hétfőtől megnyílt a lehetőségük arra,....
2020.10.26
A Kecskeméti Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztályának munkatársai az állampolgárok....
2020.10.26
Bevezető áron használhatják a villanyautósok az E.ON november 24-től fizetőssé váló elektromos....
2020.10.26
1910-1920. A tömeggyártás kezdete, avagy út a luxustól a szükségesig. A nagy sorozatú termelés....
2020.10.26
Baleset miatt több kilométeres torlódás alakult ki az M1-es autópálya Hegyeshalom felé vezető....
2020.10.26
A világ vezető környezetbarát prémium autógyártója, az Európában immáron 80%-ban (Nyugat-Európában....
2020.10.26
Magyarország területén a 2020. október 22-én 0 órától 2020. október 25-én 24 óráig a rendőrök 148....