fejlesztés

Katasztrófák idején bevethető hidrogén üzemanyagcellás mobil generátorállomást tesztel a Toyota és a Honda

2020.09.04.

A Toyota és a Honda közösen tervezett és épített mozgó generátorállomásokat. A Moving e nevű, nagy teljesítményű önjáró energiaellátó központokat üzemanyagcellás hajtású buszokba építik be, így a jármű eleve nagy mennyiségű sűrített hidrogén befogadására képes, ugyanakkor több, kisebb teljesítményű hordozható generátort és hordozható akkumulátorokat is szállít. A cél a katasztrófák sújtotta területek áramellátásának gyors megoldása. 

Ha egy természeti katasztrófa (földrengés, hurrikán, áradás stb.) romba dönti egy-egy terület áramellátó rendszerét, az nemcsak a helyiek, de a segítségükre sietők dolgát is megnehezíti. Az ilyen helyzetek megoldására fogott össze a Toyota és a Honda, és a közösen megalkotott mobil generátorállomásaikat már tesztelik is. A Moving e üzemanyagcellás busza nemcsak vészhelyzetekben segíthet az áramellátás (legalább részleges) helyreállításában, hanem akár „békeidőben” is hasznosítható, például összejövetelek, rendezvények mobil áramellátójaként. A jelenleg is folyó tesztek során a fejlesztők egyszerre mérik fel a rendszer képességeit és a vele szemben támasztott igények, követelmények mértékét is.

A mozgó, úgynevezett „helyzet-független”* generátorállomás saját erejéből jut el a helyszínekre, a mobil áramfejlesztőkkel és az akkukkal pedig teljesen „házhoz szállítható” az elektromosság – méghozzá úgy, hogy háttér energiaforrásként mindig ott a busz üzemanyagcellája és komoly sűrített hidrogénkészlete. A busz a Toyota korábbi üzemanyagcellás modelljére épül, de az eddigi hidrogénmennyiség kétszeresének befogadására képes, így teljes elektromos kapacitása 454 kWh, legnagyobb leadott teljesítménye pedig 18 kW. A fenti mutatókkal a Moving e könnyedén ellát elektromos energiával akár egy teljes evakuációs központot, miközben a Honda Mobile Power Pack és a LiB-AID E500-as akkumulátorok töltésére is képes, a Power Exporter 9000 működtetésével. A Moving e utasterében külön pihenőhelységet is kialakítottak.

A Toyota és a Honda önkormányzatok és üzleti vállalkozások segítségével tökéletesíti tovább a Moving e rendszert, és folytatja annak tesztelését is.

* Helyzet-független: Az úgynevezett helyzet-független eszközök és műszaki megoldások éppúgy alkalmazhatók, használhatók vészhelyzetben, mint normális, hétköznapi körülmények között

A tesztek

Kezdet

2020. szeptember

A Moving e hatósugara

A nagy kapacitású hidrogéntöltő állomás 100 km-es körzete

Az áramellátás nagysága

Kb. 490 kWh (kb. 240 kWh, ha a busz 2x200 km-t tesz meg a hidrogénfeltöltés után)

Felépítés

1 db üzemanyagcellás autóbusz

2 db hordozható f Power Exporter 9000-as

Hordozható akkumulátorok:

36 db Honda Mobile Power Pack

20 db LiB-AID E500

36 db Honda Mobile Power Pack Charge & Supply Concept

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....