Keszthelyi Vivien

Keszthelyi Vivien dobogóesélyesként érkezik a Hungaroringre

2018.05.23.

Újabb sikeres hétvégén van túl Keszthelyi Vivien, aki egyedüli magyarként, s egyben a világ legfiatalabb GT-kategóriás női autóversenyzőjeként ezúttal a németországi Lausitzringen gyarapította értékes pontjait két, a beállítási nehézségek miatt erőn felül megszerzett negyedik helyezésével.

A német Audi Sport tehetséggondozó akadémiáján immár harmadik éve pallérozódó magyar pilótára már tizennégy éves korában felfigyeltek a világ egyik legnagyobb konszernjéhez tartozó Audi szakemberei. Ezek után Vivien lépésről-lépésre jutott el a túraautózás csúcsának számító hátsókerék-meghajtású autók világába. Az újonnan indult Audi R8 LMS Cup futamain, melyeket a DTM-mel együtt rendeznek, továbbra is ellenőrzötten egyforma autókkal állnak rajthoz a pilóták, mely rendkívül fontos szempont a további fejlődés szempontjából.

Jól indult a szezon Vivien számára, hisz a hockenheimi nyitóhétvégén mindkétszer a dobogón ünnepelhetett a magyar versenyző, aki miután mindössze 13 évesen, élete első nemzetközi mezőnyben futott versenyén dobogós helyezést ért el, 14 évesen a szintén egyforma autókat felvonultató Swift Cup Europe összetettjében harmadikként zárt. Mindössze 15 évesen TCR kategóriájú autóval versenyezve két magyar bajnoki címet szerzett, majd tavaly az Audi TT Cupban - szintén még elsőkerék-meghajtású autóval - a nemzetközi sorozatok történetének legfiatalabb magyar pontszerzője lett, ráadásul hétről hétre nagy nemzetközi rutinnal rendelkező riválisokkal küzdött és ismerkedett meg a híres európai versenypályákkal.

Keszthelyi Vivien eddigi pályafutása jó példája a tudatosan, sportszakmai szempontok alapján meghozott döntéseknek. A nemzetközi szakemberek szerint ugyanis ahhoz, hogy a profi versenyzőként egy pilóta hosszú távon sikeres legyen, elengedhetetlen, hogy a tanulóéveket olyan nehéz sorozatokban töltse el, ahol az autók teljesítménye ellenőrzötten megegyezik, a versenyzők így fej-fej melletti csatákban válhatnak egyre jobbá, s köztük elsősorban a felkészültség és vezetéstechnikai tudás dönt. 

E nehezített terepnek meg is lett az eredménye, hisz Vivient megdöbbentően fiatalon, mindössze 17 évesen kellően tapasztaltnak találták nemzetközi mentorai a sokak számára a maximumot, Vivien számára azonban csak tanulóéveket jelentő elsőkerék-meghajtású sorozatok elhagyására. Ennek fényében lépett tehát tovább a pilóta, aki a mostani GT, azaz nagy túraautókat felvonultató sorozatban már jóval nagyobb teljesítményű, hátsókerék-meghajtású autók küzdelmébe kóstolhat bele. Az itt szerzett tapasztalatok és tudás jelenthetik a következő lépcsőfokot hosszú távú ambiciózus céljai felé, melyekhez jó alapot jelent a pilóta gyári kötődése is.

Fiatal kora ellenére minden szempontból érett gondolkodású sportolóval állunk szemben Vivien személyében, hisz a civil életben is példaértékűen kezeli népszerűségét. Szerepet vállal több nemzetközi szervezet, köztük a nők autósportban való érvényesüléséért küzdő Dare To Be Different, valamint az UNICEF munkájában is, ezen kívül a Mosoly Alapítvány fiatal sportnagyköveteként is ismerhetjük.

Keszthelyi Viviennel június első hétvégéjén 2 év után először találkozhatnak hazai pályán a magyar rajongók, ugyanis az Audi R8 LMS Cup a DTM-mel együtt a Hungaroringre látogat. A magyar versenyző izgatottan készül a számára is különleges futamra, és csapata a tervek szerint számos különleges programmal várja majd a szurkolókat.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.04.06
Gyakorlatias kedvezmény a biztonságért.   ..
2020.04.06
Megjelent a hétfőtől díjmentes magyarországi közterületi parkolásról szóló kormányrendelet a Magyar....
2020.04.06
A Mazda fennállásának 100 éves évfordulóját limitált szériás modellekkel ünnepli, melynek keretében....
2020.04.06
Az idei évben a piac legszélesebb környezetbarát öntöltő hibrid elektromos portfóliójának....
2020.04.06
E-sport bajnokság indul Michelisz Norbert szakmai vezetésével és a Hungaroring szerepvállalásával.....
2020.04.06
Berlinben őrizetbe vett a német rendőrség két férfit, akik nagy összeget próbáltak a Daimlertől....
2020.04.05
A név a régi, a karakter egészen más, lényegében teljesen újratervezték a Peugeot 2008-ast. ..
2020.04.05
- Április elsején elindult és október végéig üzemel a viharjelzőrendszer a Balatonon, a Velencei-,....
2020.04.05
Valeriu Kurtu Németországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.04.05
A Scania Hungária Kft. nem akarja, hogy a járvány miatt hátrányba kerüljenek azok a járművezetők,....