Toyota Gazoo Racing

Két év múlva kapható lesz a Toyota új utcai szupersportkocsija

2020.08.14.

Már 2022-re elkészülhet a szériamodell abból a Toyota versenyautóból, amely az idei Le Mans-i 24 órás versenyen mutatkozik be. A sportkocsi bizonyos értelemben a korlátozott példányszámban gyártott LFA filozófiáját emeli majd még magasabb szintre, ám hibrid versenytechnológiát vonultat fel, és a hírek szerint brutálisan magas, 2,8 millió dolláros vételára lesz minden egyes legyártott példánynak.

Nagy változások előtt áll a Le Mans-i 24 órás autóverseny, s ebben az évben nem csak a koronavírus forgatja fel a rendezvényt. Sokkal izgalmasabb változások várhatóak technikai fronton. Megszűnik az LMP1 sorozat, helyette az új Hypercar versenyosztály gépei köröznek majd egy teljes napon át a Párizstól nyugatra található, sarthé-i versenypálya aszfaltcsíkján. Ebben a kategóriában áll majd rajthoz a Toyota Gazoo Racing által fejlesztett GR Super Sport versenygép is. Ezt az autót – igaz, még csak koncepcióautó formájában – a Toyota már a 2018-as Tokiói Autószalonon megmutatta a nagyvilágnak, s a hírek szerint a közelmúltban arról is megszületett a végleges döntés, hogy a közel 1000 lóerős versenyautóból utcai változat készül majd.

A 24 órás versenyen rajthoz álló gép különleges műszaki alapot jelent az utcai verzió számára. A fejlesztést végző Toyota Gazoo Racing ugyanis nem a hagyományos utat választotta. Nem egy utcai autóból építenek tuningolással és a versenyek igénybevételét is bíró alkatrészek beépítésével versenyautót, hanem éppen fordítva: a műszaki csúcsteljesítményt megkövetelő 24 órás versenyen szerzett tapasztalatokkal és tudással felvértezve, valamint a részegységeket finomítva fognak bele az utcai változat fejlesztésébe.

Az új szabályok szerint ugyanis a gyártók olyan kocsikkal is benevezhetnek a 24 órás Le Mans-i versenyre, amelyek műszaki értelemben közeli rokonságot mutatnak a versenyt követő legfeljebb két évben és legalább húsz példányban piacra dobott utcai változatokkal. A minimálisan szükséges darabszámból tehát már biztosra vehető, hogy a 2022-es utcai szupersport változat hiperritka és különleges lesz, s ugyanezt garantálja a donorként szolgáló versenygép technikája is.

A 2018-as koncepcióautóba a Toyota mérnökei duplaturbós, 2.4 literes, V6-os versenymotort építettek, amely a villanymotorokkal együtt alkotott 968 lóerős összteljesítményű hibridrendszert. A Toyota fejlesztési céljainak komolyságát mutatja, hogy a versenyautójukban is szegénykeverékkel működőképes versenymotort alkalmaznak.

A GR Super Sport szériaváltozatának műszaki adatai még nem ismertek, ám az már tudható, hogy a fejlesztés során milyen értékeket céloznak meg a mérnökök: a két év múlva érkező sportgép álló helyzetből mintegy 2,5 másodperc alatt éri majd el a 100-as tempót, s a 200-as határ átlépése sem tart hét másodpercnél tovább.

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.01.20
Íme, egy angol felmérés - sok meglepetéssel. ..
2022.01.20
Negyedével nőtt tavaly a félvezetőipari ágazat forgalma globálisan a Gartner piackutató vállalat....
2022.01.20
A Pest megyei rendőrök az elmúlt napokban az M0 autóúton tevékenykedtek, két horrorkaravánt is....
2022.01.20
A Volkswagen autógyártó 2021-ben lényegesen több járművet tudott eladni az Egyesült Államokban,....
2022.01.19
Eltűnő kategóriák, halálra ítélt topmodellek? Hihetetlen, de egyre népesebb a mezőny. ..
2022.01.19
- A Dacia legyártotta a hétmilliomodik járművét dél-romániai üzemében, amely 1968 óta működik -....
2022.01.19
Mexikó a hetedik legnagyobb autógyártó a világon. Az országban 2021-ben kevesebb autót gyártottak,....
2022.01.19
- A Continental csoporthoz tartozó ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. makói üzeméből....
2022.01.19
Volt, amit egyszerűen kalapácsnak, míg más autót egyenesen a család barátjának neveztek el. Egy....
2022.01.19
- Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult....