'1.4 TFSI

Kína elektromos, Japán hibrid, merre megy az EU?

2024.01.18.

Az autóipar globális szintű eltérései jelentősen meghatározzák a különböző régiókban kínált járművek típusait és technológiáit. Ezek a különbségek főként a helyi gazdasági, környezeti és politikai tényezők összjátékából adódnak, ami különösen igaz a hajtáslánc-preferenciák tekintetében.

Japánban a full hibrid autók kiemelkedő népszerűségét tapasztalhatjuk, ami a Toyota Prius 1997-es megjelenésével kezdődött. Ez a tendencia nem csupán a fogyasztói preferenciákat tükrözi, hanem a japán kormányzat által nyújtott adókedvezmények és ösztönzők eredménye is, amelyek összhangban állnak az ország környezetvédelmi céljaival és az olajimport-függőség csökkentésére irányuló törekvéseivel.

Kínában az elektromos járművek (EV) piaca robbanásszerű növekedést mutat, részben a kormányzati politikák és jelentős beruházások következményeként. A kínai vezetés célja, hogy csökkentse az ország súlyos légszennyezési problémáit és csökkentse a fosszilis üzemanyagokra való függőségét, amit az EV-k elterjedése elősegíthet.

Európában még nincs egyértelmű irányvonal a hajtásláncok tekintetében. Az elektromos járművek ugyan egyre népszerűbbek, de a dízel és a benzines autók továbbra is jelentős részesedéssel bírnak a piacon. A dízelbotrány és a környezetvédelmi aggodalmak hatására azonban egyre több európai ország, mint

Németország és Franciaország, jelentős ösztönzőket nyújt az elektromos járművek vásárlásához, ami tükrözi a kontinens fokozódó környezettudatosságát és az energiahatékonyságra irányuló törekvéseit.

Az Egyesült Államokban a hajtásláncok terén nagy a diverzitás. Néhány államban, mint Kalifornia, jelentős előrelépések történtek az elektromos járművek előmozdítása érdekében, míg más területeken a hagyományos benzin- és dízelmotorok továbbra is dominálnak. Ez a helyzet részben az amerikaiak autóhasználati szokásainak és a kiterjedt úthálózatnak köszönhető, valamint a szövetségi és állami szintű politikai és gazdasági érdekek összetett egyensúlyának eredménye.

A különböző régiók autóiparának eltérései tehát szorosan kapcsolódnak a helyi politikai döntésekhez és gazdasági prioritásokhoz. Japán és Kína esetében a környezetvédelem és az olajimportra való függőség csökkentése áll a középpontban, míg Európában a környezetvédelmi normák és az energiahatékonyság a fő szempontok. Amerikában pedig a hajtásláncok sokszínűségét a különböző államok és a szövetségi kormányzat közötti dinamika alakítja. Ezek a regionális sajátosságok jelentősen befolyásolják a globális autóipar jövőbeli alakulását, ahogy a világ egyre inkább elmozdul a fosszilis üzemanyagok használatától.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.06
A vállalat megkezdi az Audi Q5 és Audi A6 modelljeihez továbbfejlesztett, 299 lóerős V6 TDI-k....
2025.12.06
A Mercedes brit pilótája egy hajszállal bizonyult a leggyorsabbnak szombaton a Forma-1-es....
2025.12.06
Szeptember óta az autópálya-matrica online megvásárlása nem kerül többe annál, mintha benzinkúton....
2025.12.06
Több millió autósnak lett volna óriási pluszkiadás az évenkénti műszaki vizsga. ..
2025.12.06
Megkezdte a Kia új elektromos modelljének gyártását a zsolnai gyárban. Stílusosan, egy-egy Kia EV4....
2025.12.06
Egyelőre még tanulmány az immár tisztán elektromos hajtású hipersportkocsi, de két éven belül....
2025.12.06
Levélben fordult az olasz miniszterelnök az Európai Bizottsághoz a hibrid járművek 2035 utáni....
2025.12.06
A McLaren világbajnoki pontlistát vezető brit pilótája volt a leggyorsabb a Forma-1-es szezonzáró....
2025.12.06
Ludwig Fazel december 1-jétől  a Volkswagen-csoport új csoportstratégiai, csoporttermék-stratégiai....
2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....