Ferrari

König Special - amikor mindenből Testarossát akartak csinálni

2022.08.06.

Megkérdőjelezhetően igényes a 80-as évek német tuningja, azonban az árverésen leütött árak alapján kénytelenek leszünk azt gondolni, hogy beérnek a korral a Testarossa csomagok is.

Noha nem éltem a 80-as években, azért a 90-es években is gurult néhány Testarossa bodykittel szerelt autó a hazai utakon. Nem voltak gyakoriak, ráadásul hozzánk Ferrarik helyett Opel Manták jutottak leginkább, de mindenképp hatalmas feltűnést keltettek írtózatosan nagy hátsó felükkel. Naná, hogy Németországnak köszönhetjük ezeket a megkérdőjelezhetően igényes bundestuningalkotásokat, ugyanakkor azt meg kell hagyni, hogy a mai napig lesüt a 80-as évek bohém világa egy-egy König Special-ről.

Még 1977-ben alapította Willy König a nevére hallgató tunercéget Németországban. Mivel jómaga is autóversenyző volt egykoron, ezért kedvelte a gyors autókat. Ugyanakkor a saját Ferrari 365 GT4BB-jének teljesítményével nem volt túlságosan elégedett, úgyhogy fejébe vette, hogy „igazi sportautót” farag belőle, amennyire ez emberileg és techológiailag lehetséges. Ekkor készültek el a még szélesebb, legtöbbször Testarossa légterelőkkel kialakított bodykittek, a furcsa szárnyak, és a még erősebb Ferrarik. Egy ilyen König Special Ferrari 512 BB-t kínáltnak eladásra. 1980-as modell, mindössze 57 629 futott kilométerrel, ráadásul éppen idén áprilisban kapott felújítást a Ferrari szakértő Dario Saurertől.

Persze az idő nem múlt el jelek nélkül: néhány kavicsfelverődés rondít bele a fényezésbe, és a bőr is elég viseltes az utastérben, azonban pont ez a patina adja meg egy ilyen modell szépségét. Már három évvel a vásárlása után új tulajdonoshoz került ez az 512-es, és ekkor, 1983-ban került rá a König tuning. Kigondolta volna, hogy egykor még emel az árán az arany felniszett vagy a hatalmas első kötény – általában a gyári állapotú Ferrarik érnek többet. Nem kevesebb, mint 166 666 euróért, azaz átszámítva kb. 64 millió forintért kelt el a Collecting Cars aukcióján a fehér 512 BB, gyári papírjaival, hivatalosan bejegyzett König kittel – no meg persze a vezetékes telefonnal, ami ott figyel a sofőr ülés bal oldalán, pont az ajtó mellett. Ám a sofőr mögött még érdekesebb egység található: maga a motor, a 4,9 literes, 12 hengeres boxermotor, ami valahol 450 lóerő körül teljesített a tuningcsomaggal.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.10.05
Lezárult a Renault Hungária felvásárlása, melynek során az AutoWallis és a Salvador Caetano csoport....
2022.10.05
Segíts, hogy segíthessünk! Számoljunk! Ezt ajánlja a rendőrség egy olyan videó összeállítással,....
2022.10.05
Noha erősen ránk rúgta az ajtót az ősz, azért ez ne állítson meg minket, hogy a boldog nyári....
2022.10.05
A 2050-re kitűzött klímasemlegességi célok elérésében fontos szerepet játszik a teljes szén-dioxid-....
2022.10.05
Októberben 300 általános iskolás gyermeknek lesz lehetősége megtanulni a motorozás alapjait a....
2022.10.05
A közúti közlekedés biztonságát, folyamatosságát befolyásoló eseményekről időről időre tájékoztatja....
2022.10.05
A helyszínt már meghatározták – írja az automobilwoche.de   ..
2022.10.05
Baleset történt az M1-esen, Győr közelébe riasztották a tűzoltókat - adta hírűl éjfél előtt néhány....
2022.10.04
Megcsinálta a 100 százalékos idényt Bucsi Attila. A M1RA 15 éves autóversenyzője a Swift Cup Europe....
2022.10.04
A vásárlásnál a színre legalább annyira kellene fókuszálni, mint a vezetési élményre vagy az ár-....