Ferrari

König Special - amikor mindenből Testarossát akartak csinálni

2022.08.06.

Megkérdőjelezhetően igényes a 80-as évek német tuningja, azonban az árverésen leütött árak alapján kénytelenek leszünk azt gondolni, hogy beérnek a korral a Testarossa csomagok is.

Noha nem éltem a 80-as években, azért a 90-es években is gurult néhány Testarossa bodykittel szerelt autó a hazai utakon. Nem voltak gyakoriak, ráadásul hozzánk Ferrarik helyett Opel Manták jutottak leginkább, de mindenképp hatalmas feltűnést keltettek írtózatosan nagy hátsó felükkel. Naná, hogy Németországnak köszönhetjük ezeket a megkérdőjelezhetően igényes bundestuningalkotásokat, ugyanakkor azt meg kell hagyni, hogy a mai napig lesüt a 80-as évek bohém világa egy-egy König Special-ről.

Még 1977-ben alapította Willy König a nevére hallgató tunercéget Németországban. Mivel jómaga is autóversenyző volt egykoron, ezért kedvelte a gyors autókat. Ugyanakkor a saját Ferrari 365 GT4BB-jének teljesítményével nem volt túlságosan elégedett, úgyhogy fejébe vette, hogy „igazi sportautót” farag belőle, amennyire ez emberileg és techológiailag lehetséges. Ekkor készültek el a még szélesebb, legtöbbször Testarossa légterelőkkel kialakított bodykittek, a furcsa szárnyak, és a még erősebb Ferrarik. Egy ilyen König Special Ferrari 512 BB-t kínáltnak eladásra. 1980-as modell, mindössze 57 629 futott kilométerrel, ráadásul éppen idén áprilisban kapott felújítást a Ferrari szakértő Dario Saurertől.

Persze az idő nem múlt el jelek nélkül: néhány kavicsfelverődés rondít bele a fényezésbe, és a bőr is elég viseltes az utastérben, azonban pont ez a patina adja meg egy ilyen modell szépségét. Már három évvel a vásárlása után új tulajdonoshoz került ez az 512-es, és ekkor, 1983-ban került rá a König tuning. Kigondolta volna, hogy egykor még emel az árán az arany felniszett vagy a hatalmas első kötény – általában a gyári állapotú Ferrarik érnek többet. Nem kevesebb, mint 166 666 euróért, azaz átszámítva kb. 64 millió forintért kelt el a Collecting Cars aukcióján a fehér 512 BB, gyári papírjaival, hivatalosan bejegyzett König kittel – no meg persze a vezetékes telefonnal, ami ott figyel a sofőr ülés bal oldalán, pont az ajtó mellett. Ám a sofőr mögött még érdekesebb egység található: maga a motor, a 4,9 literes, 12 hengeres boxermotor, ami valahol 450 lóerő körül teljesített a tuningcsomaggal.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.11.10
Húsz éve már, hogy a Mercedes kitalálta, ami jó az A osztályban, az jó lehet egyel nagyobbként is.....
2025.11.10
A Győri Rendőrkapitányság büntetőeljárást indított egy 25 éves helyi férfival szemben - írja a....
2025.11.10
Tényleg minden, jelenleg a palettán lévő Omoda és Jaecoo modell ugyanaz a padlólemez van? Kivel....
2025.11.10
A Mazda Motor Corporation japán autógyártó veszteséggel zárta pénzügyi évének első felét, részben a....
2025.11.10
Németország nem vár tovább: átfogó országos stratégiát hirdetett az elektromos járművek....
2025.11.10
2025-ben is folytatja együttműködését a Pesterzsébeti Mentőállomással a piacvezető fékrendszereket....
2025.11.10
A közelmúltbeli kelet-szlovákiai vonatbaleset után a kormány új biztonsági intézkedéseket jelentett....
2025.11.10
A Rába győri Központi telephelyének legnagyobb, 67.000 m²-es csarnokán már jól látható az....
2025.11.10
A japán prémiummárka még nagyobb lendülettel folytatja az együttműködést a férfi profi tenisz....
2025.11.10
Megkezdődött az új eVitara értékesítése, a klasszikus SUV a katalógus szerint akár 428 kilométeres....