Renault Megane E-Tech

Könnyed átállás – Renault Mégane E-Tech

2023.01.07.

Nem tolja az arcodba, de a lemezek alatt egy rendkívül jól kifejlesztett villanyautó az új Renault Mégane, ami már fixen kapja neve mögé az E-Tech jelölést.

Mindössze három hónapja, hogy egy teszt formájában köszönhettem el az utolsó hagyományos Renault Mégane-tól. Akkor egy plug-in hybrid kombi járt nálam, hogy újra bebizonyítsa, mitől volt ennyire sikeres a modellcsalád közel harminc éven keresztül. Féltem, hogy nehéz lesz méltó utódot állítani a franciák kompaktjának, de tévedtem. Mások is példát vehetnének róla, hogy mennyire simán végzi az átállást a Renault. Ahogy kifutott az előző széria, úgy vette át a helyét az új Mégane E-Tech, ami valami nagyon más, mégsem kérdőjelezi meg senki, hogy jó döntés volt-e Mégane-nak nevezni.

Egy ugyanolyan beazonosíthatatlan cw-krumpli az új Mégane E-Tech, mint a legtöbb új, nulláról kifejlesztett villanyautó, mégis rendkívül jól érvényesül rajta az előd formavilága. Megmaradtak a jellegzetes lámpaívek és az izmos kerékjárati ívek is. Csupán az arányok lettek mások a villanyhajtás miatt. Érdemes megszokni ezeket a szokatlan, se nem crossover, se nem kompakt arányokat, mert a villanyhajtás és a tökéletesre csiszolt aerodinamika egyszerűen ezt a sziluettet kívánja. Ettől még lehet dögösre rajzolni, és a Renault ehhez nagyon ért.

Azonban nem csak formavilág tekintetében végezte el remekül a házifeladot a Renault. Képesek voltak a hagyományos Mégane-nál is sokkal tágasabb utasteret tervezni egy Capturnél is kisebb autóba. Igen, én is meglepődtem, de az új villany-Mégane kisebb, mint a kisautó padlólemezes Captur, holott ezt egyáltalán nem érezni odabent. Fejedelmi a hátsó láb- és fejtér, miközben a csomagtartó 440 literes, elől pedig terpeszkedős, széles foteleken ülhetünk. Nyitott középkonzol elrendezése és letisztult vonalai szintén jót tesznek a térérzetnek.

Külön dicséretet érdemel az Android alapú infotainment rendszer, ami gyors, nagyszerű felbontású, igényes grafikákkal dolgozik, megbízhatóan működik, és egy okostelefon kezelhetőségével könnyíti meg a hétköznapokat. Csak rápöttyintesz a Google Mapsre és már visz is a célpontra. Jelenleg felülmúlja a legtöbb versenytárs digitális rendszerét. Egyébként is tele van okos megoldásokkal a kabin, de például a módválasztó kar a kormány mögé költözött, mint a Mercedesekben, és megszokást igénylő, hogy rövidebb, mint az alatt lévő két további kar azon az oldalon, ezért gyakran beleakadt a kezem például az ablaktörlőbe.

Először nem éreztem az átütő fejlettséget, hiszen a Mégane E-Tech nem reagál olyan intuitívan a környezetére, mint más villanyautók, és nincs például egypedálos üzemmód sem – noha a visszatermelés mértékét állíthatjuk a kormány mögötti váltófülekről. Aztán rá kellett jönnöm, hogy egyáltalán nem baj, hogy nem akar folyton beleszólni a vezetésünkbe, és nem tolja az arcunkba, hogy különleges. Pedig az. Óriási, 20-colos felnijein rendkívül hatékonyan képes kigurulni, amivel komoly kilométereket spórolhatunk meg hatótávban, ráadásul a pedálokon érezni, hogy mikortól hajt, és mikortól termel vissza a hajtáslánc, ami nem várt finomságot ad az egyébként semleges vezethetőségének.

Ami viszont tényleg lenyűgözött, hogy mennyire jól tartja a kabinhőt. Használtuk napsütéses, meleg őszi napon, és hidegben is, a kabin hőmérséklete viszont mindig ugyanolyan kellemes maradt, ezért se klímát, se fűtést nem kellett használnunk. Ezzel szintén sokat tudunk spórolni. Ezek azok a rejtett tulajdonságai, amik azt mondatták velem, hogy ez egy remek autó lett, ami méltó a Mégane névre. Persze itt is elsütötték a digitális visszapillantó tükröt és a rejtett kilincseket, ugyanakkor a külsőségek ellenére egy hagyományosan jól használható autó maradt, igazi puha, francia futóművel. Igazából azóta sem értem, hogy ekkora felnikkel hogyan volt képes ennyire jól kirugózni a kátyúkat.

A befektetett munkaórák pedig a fogyasztáson is meglátszottak: városban 15, azon kívül 17 kWh/100 km-es értékeket produkált, odafigyelés nélkül. Ilyen értékeket csak dedikált villanyos padlólemezzel lehet elérni, és azzal az extra odafigyeléssel, amit a Mégane E-Tech látszólag megkapott. Mindezt úgy, hogy a nagyobbik, 60 kWh-s akksit cipelte, és az erősebbik, 220 lóerős motor volt a tesztautóban, amivel bitang módon képes teret ugrani. Betartottam az alapszabályt, hogy akkor töltöttem, amikor lehetett, és nem akkor, amikor kellett, így stresszmentes volt a teszthét, és még a kevés maradék ingyenes köztéri töltőkre hagyatkozva is könnyed volt vele létezni.

Gyárilag 450 km hatótávot ígérnek neki, ebből 360-370 km lehet reális a teszthét fogyasztása alapján, ugyanakkor tényleg elég hideg napok voltak. Ez már tényleg az a hatótáv, amivel stresszmentesen lehet együtt élni, miközben egy nappali finomságával – és melegségével – kényeztet a kabin, modern anyagokkal és megoldásokkal. Úgy tűnik, hogy a Zoéval szerzett sokévnyi tapasztalat kifizetődött Mégane méretben is, és még időben sikerült egy erős versenytársat állítani a még éppen kialakulóban lévő villanyos kompakt szegmensben.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.22
Főleg eleinte, az autózás hajnalán volt jellemző, hogy a legtöbb gyártó vas és fém munkával kereste....
2025.01.22
Rekordszámú, 1,453 millió személyautót gyártottak tavaly Csehországban, 3,9 százalékkal többet,....
2025.01.22
Meglepő, hogy kik adják az ötletet, ami működhetne is.   ..
2025.01.22
Tehetséges fiatal autóversenyzők tűntek fel idehaza a közelmúltban, ezért széles összefogással, a "....
2025.01.22
Ha páncélos személyautót említünk, a szovjet ZIS 115 típus juthat eszünkbe. Kevésbé köztudott, hogy....
2025.01.22
Hetven páros nevezett a Monte-Carlo-ralira, amely csütörtökön rajtol el a monacói hercegségben és....
2025.01.22
A közelmúltban két olyan új, megfizethető árú modellt is bemutatott a Peugeot, amelyre sokan....
2025.01.22
Donald Trump amerikai elnök hivatalba lépése után a cseh vállalatok mérlegelhetik a gyártás....
2025.01.22
Négy ajtós változattal érkezik a MiniEv, hogy a Hong Guang visszatérjen a csúcsra a szegmensében. A....
2025.01.22
A globális felmelegedés miatt hevesebbek a viharok, villámárvizeket okoznak a zivatarok, és egyes....