fejlesztés

Korlátlanul megosztja versenytársaival balesetelemző technológiáját a Toyota

2020.07.17.

A Toyota tavaly tavasszal mutatta be virtuális törésteszt-bábujának legújabb generációját. A THUMS technológiát most ingyen az autóipar és a kutatóintézetek rendelkezésére bocsátják, hogy elősegítsék a balesetmentes közlekedés megvalósulását.

Húsz éve tökéletesíti a törésteszt-bábukat helyettesítő szimulációs szoftverét, a „biztonsági célú, teljes emberi modellt” (Total Human Model for Safety, röviden THUMS) a Toyota Motor Corporation. A technológia lehetővé teszi, hogy a mérnökök egy-egy új modell fejlesztésének már a legkorábbi szakaszaiban is elemezhessék a konstrukció utasvédelmi teljesítményét – ezzel nemcsak felgyorsítható a fejlesztési ciklus, de hatékonyabbá is tehetők az utasok biztonságát óvó rendszerek és struktúrák. A THUMS élethűen szimulálja nemcsak az eltérő alkatú és méretű emberi testek mozgását, de a belső szervek és a csontok erőhatásra adott reakcióit is.

A virtuális bábu különböző méretekben programozható, a hároméves kisgyermektől egészen a felnőtt férfiakig, szimulálhatók vele autóvezetők, utasok és gyalogosok is. A technológia legújabb generációjával pedig már a hamarosan piacra lépő autonóm gépkocsikkal kapcsolatban felmerülő, előzmények nélküli elvárásokra és kérdésekre keresett választ az autógyártó.

Ezt a szó szerint és átvitt értelemben egyaránt felbecsülhetetlen értékű technológiát bocsátja most az autóipar, illetve szélesebb körben a teljes társadalom rendelkezésére a Toyota. 2021 januárjától bárki ingyen hozzáférhet a szoftverhez; az autógyártó ezzel is azt szeretné demonstrálni, hogy az autóipar előtt álló kihívásokat (különös tekintettel az önjáró gépkocsik teljességgel feltérképezetlen világára) közös erővel gyorsabban és hatékonyabban oldhatják meg az érdekelt felek.

„Szeretnénk, ha kutató- és fejlesztőmunkánk gyümölcsét mindazon fejlesztő csapatok élvezhetnék, akik a jövő mobilitási társadalmában megjelenő, emberi beavatkozás nélkül közlekedő gépjárművek és egyéb technológiák létrehozásán dolgoznak” – kommentálta a felajánlást Seigo Kuzumaki, a technológia fejlesztésében közreműködő kutató.

A THUMS technológiát jelenleg is mintegy száz autóipari vállalat és kutató szervezet alkalmazza, hogy felgyorsítsák és pontosítsák a biztonsági technológiák fejlesztését. Jelenleg a hatodik generációjában jár a technológia, a Toyota a negyedik, ötödik és hatodik verziót teszi közkinccsé.

A THUMS modell rövid története

Év

Fázis

Leírás

1997

A Toyota központi kutató és fejlesztő laboratóriuma megkezdi a THUMS technológia kifejlesztését

 

2000

Megjelenik a THUMS 1.0 verziója

részletes csontszerkezet-modell

2005

THUMS 2.0 verzió

részletes arcszerkezet-modell

2008

THUMS 3.0 verzió

részletes agyszerkezet-modell

2010

THUMS 4.0 verzió

belső szervek részletes modellje

2011

Különböző testalkatokkal egészül ki a THUMS 4.0

kistermetű hölgy, nagytermetű férfi

2015

THUMS 5.0 verzió

a teljes izomzat részletes modellje

2016

Gyermek modellekkel egészül ki a THUMS 4.0

3, 6 és 10 éves korú gyermekek

2019

THUMS 6.0

A belső szervek modellje izom-modellekkel egészül ki

2020

Ingyenes hozzáférés a THUMS 4.0-6.0 generációkhoz

legújabb verzió

Fotó: Toyota

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
Megérkezett a tavaly év végén beharangozott, megújult Lexus UX hibrid: a minden részletében....
2024.05.06
Amíg nálunk egyelőre nem jelentették be a Mazda6 utódját, addig a hatalmas piacnak számító Kínában....
2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....
2024.05.06
Egy embert a tűzoltók szabadítottak ki a gépkocsiból Pétfürdő közelében - írja fél 12 után a....
2024.05.06
Az ADAC statisztikája szerint az indítóakkumulátorral kapcsolatos problémák (43,2%-os arány) ismét....