Volkswagen

A koros dízelek lecserélésének az ösztönzését javasolja a Volkswagen

2018.10.04.

Az idősebb dízelek lecserélésének ösztönzésével támogatja a Volkswagen a német kormány törekvését a városi behajtási tilalom elkerülésére - tájékoztatta csütörtökön közleményben a Porsche Hungaria az MTI-t.

A Volkswagen a járműállomány következetes megújítását tekinti a levegőminőség javításának leggyorsabb és leghatékonyabb módjának.

A Volkswagen-csoport volumenmárkái ennek szellemében becserélési ösztönzőket ajánljanak fel 14 német városban azon ügyfeleiknek, akik az Euro 1-től Euro 5-ig terjedő besorolású dízelmotoros járműveiket egy Volkswagen-csoport által gyártott korszerű járműre cserélnék.

"Egyértelműen kiemeli a német szövetségi kormány tervezete, hogy az elmúlt években a német városok levegője tisztábbá vált. A Volkswagen és más autógyártók eddigi intézkedései - mint például a szoftverfrissítések, valamint a roncsautó-beszámítási kezdeményezések és a csereprogramok - jelentősen hozzájárultak ehhez. A Volkswagen-csoport továbbra is jelentős szerepet kíván vállalni ügyfelei korlátlan személyes mobilitásának biztosításában. Valamint ezáltal a különösen szennyezett levegőjű városokban tervezett behajtási tilalmak elkerülésében" - jelentette ki Herbert Diess, a Volkswagen igazgatótanácsának elnöke.

A Volkswagen-csoport által tervezett ösztönzők átlagos összege az Euro 1 és Euro 4 közötti károsanyag-kibocsátási osztályba tartozó dízelmotoros járművek cseréje esetében 4000 euró, míg az Euro 5 minősítésűek esetén hozzávetőlegesen 5000 euró - az ügyfél által választott modelltől függően. Az ajánlatnak része a régi jármű maradványértékétől függő kompenzáció és egy vonzó finanszírozási konstrukció is. Ezzel a Volkswagen-csoport majdnem egymillió járműtulajdonost kíván elérni a 14 városban.

A Volkswagen egyúttal fenntartásokat fogalmaz meg közleményében az idősebb dízelautóknak a német szövetségi kormány által javasolt utólagos műszaki átalakításával szemben. 

A közlemény kiemeli: minden ilyen utólagos műszaki beavatkozás alapvetően az átalakítást végző szolgáltató saját megoldásain múlik majd. Az utólagosan beszerelt berendezések a Volkswagen szerint mindenképpen megnövelik a jármű üzemanyag-fogyasztását és kényelmi hátrányokkal is járnak. Ahhoz, hogy az utólagosan beszerelt berendezések meggyőzzék hasznosságukról az ügyfeleket még hosszú utat kell megtenniük, hiszen egyelőre nem létezik tömeggyártásra érett megoldás, a készülékek hatósági engedélyezésének az időigényéről nem is beszélve - hívja fel a figyelmet a Volkswagen közleménye.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.17
Vannak katasztrófahelyzetek, amelyekben veszélyes és felesleges embert bevetni, mert a mentés....
2025.12.17
Fontos akadályt vett sikerrel a 2026-ban bemutatkozó F1-es Cadillac-csapat. Főnökük szerint a....
2025.12.17
Önvezető Mercedes S-osztályt fognak robottaxiként alkalmazni Abu Dhabiban. A SAE 4-es szintű....
2025.12.17
Ritkán fordul elő, hogy egy Lexus tanulmányautó mögött nem a Lexus valamelyik stúdiója, hanem egy....
2025.12.17
A Ford Mondeo neve sokáig egyet jelentett az európai középkategóriás szedánok világával, de a dicső....
2025.12.17
A síszezonban sokan akár egy hosszú hétvégére is átugranak Ausztriába, így becsukott szemmel is....
2025.12.17
A Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség vádat emelt és börtönbüntetést, valamint a....
2025.12.17
A német légitársaság 2026-ban két Boeing 747-400-as és két Boeing 747-8-as utasszállítóját vonja ki....
2025.12.17
Papíron minden adott az egységes, modern autóvásárlási élményhez, a gyakorlatban viszont továbbra....
2025.12.17
Kitüntették Markus Schafert, a Mercedes-Benz AG igazgatótanácsának tagját, aki Magyarország igaz....