Peugeot

Különleges fényszórókkal érkezik az új Peugeot 308

2022.01.24.

Igazi prémium funkcióval, mátrix LED fényszórókkal lép piacra az új generációs Peugeot 308. De mit takar a hangzatos név, és miért jó ez a felhasználóknak?

Miután meghódította a luxuskategóriát, a mátrix LED fényszóró most egy fél lépést tesz a tömegpiac irányába. Bár az autóvásárlók többsége továbbra sem élvezheti a jelenleg ismert legmodernebb, rendkívül alkalmazkodóképes világítástechnológia előnyeit, egyes nem prémium márkák kiemelt termékeiben már megjelent ez biztonsági és esztétikai szempontból egyaránt forradalmi jelentőségű rendszer. Ilyen modell az új generációs Peugeot 308 is, amely két szegmens határán – a fényűző szolgáltatásokat megfizethető árakkal társító, szűk piaci tartományban – az elsők között alkalmazza ezt a kiemelkedő szolgáltatást.

Míg a modell minden kivitele kivétel nélkül takarékos, nagy fényerejű, hosszú élettartamú LED lámpatesteket kapott, a legmagasabb felszereltségű változatok adaptív mátrix LED technológiát kínálnak. Ezekben a lámpatestekben oldalanként huszonnégy diódát találunk – ebből négy szolgálja ki a tompított világítást, míg ha távolságira kapcsolunk, mind a 24 világít. A húsz távolsági LED igény szerint fel- és lekapcsolható, illetve fényerejük szabályozható: hogy mikor és hogyan, azt a szélvédő felső részén elhelyezett kamera jelei alapján dönti el a rendszert vezérlő számítógép.

A mátrix LED fényszóró persze többet tud a vakításmentes távolsági világításnál. A Peugeot mérnökei három különböző üzemmódot programoztak be a vezérlésbe, amelyek sebességtől függően váltják egymást. 0-50 km/óra sebességtartományban automatikusan aktiválódik a tompított világítás, 50 és 110 km/óra között távolsági világítással halad a gépkocsi, ha pedig ennél is gyorsabban megyünk, a vezérlés minimális mértékben (0,4°) megemeli a fénycsóvát, hogy az autópályán is biztonságos látási viszonyokat teremtsen.

Van ugyanakkor egy tulajdonsága a mátrix LED fényszóróknak, amelyet a Peugeot 308 tervezői tudatosan nem használtak ki. A számítógépes vezérlésnek köszönhetően ugyanis a fényforrásokat bárhol, bármilyen csoportosításban el lehet helyezni az autó orrán – jó példa erre a 2015-ös Peugeot Fractal tanulmányautó, vagy az egy évvel később bemutatott Peugeot L500 R HYbrid koncepciójármű, amelyek egyáltalán nem rendelkeztek hagyományos értelemben vett lámpatestekkel.

Az igazság azonban az, hogy a Peugeot arculatától elválaszthatatlanok azok a fényrajzolatok, amelyeket épp a LED technológia bevezetése tett lehetővé. Ha tehát amiatt aggódnánk, hogy a közeljövő Peugeot-i elveszíthetik jól ismert, karakteres fizimiskájukat, ne tegyük: formájukban és méretükben változhatnak, a fényszórók még jó ideig az autók meghatározó részei – ha úgy tetszik, a lélek tükreként is emlegetett „szemei” – maradnak.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.12.06
A hétfőn hatályba lépett kőolajszankciók után két nappal a kormány - a Mol javaslatára - az....
2022.12.06
A bajor prémiummárka technológiai irodái a teljes nyilvánosság számára elérhetővé teszik a....
2022.12.06
Made in Hungary modellek, amiket soha nem gyártottak sorozatban.   ..
2022.12.06
Az Ökumenikus Segélyszervezet országos intézményhálózatának úgynevezett „Családok Átmeneti....
2022.12.06
Az olasz rendőrség vizsgálja az adatszemüveg használatát a forgalom megfigyelésére. A közlekedési....
2022.12.06
Romániában csaknem 7 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új autók száma az idei első tizenegy....
2022.12.06
Autóipari mérnökirodát nyit Szegeden a Thyssenkrupp Automotive üzletága, és ezzel a város a....
2022.12.06
100 méternyi fényfüzér, 50 tekercs szigetelőszalag és 10 órányi munkát jelentő díszítés: ezek....
2022.12.06
Öt új Solaris-Skoda Trollino 18 típusú trolibusz állt forgalomba Budapesten, a korszerű és....
2022.12.06
Gyalogátkelőhelyen gázolt a soproni sofőr – írta a Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság. ..