Peugeot 408 crossover kupé

Lakossági koncepcióautó – Peugeot 408 teszt

2023.07.29.

Mit tud egy autó a magyar utakon, amit nem sokkal leleplezése után máris egy gömbben állítottak ki, mert úgy néz ki, mint egy szobor? Nos, pont azt, amit várnánk.

Ha volt újautó, amit vártam idén, akkor az mindenképp a Peugeot 408, hiszen nem bírtam felfogni, hogy a Peugeot miként volt képes egy ennyire menő formatervet az utcára küldeni. Éppen egy ráérősebb hetemen kaparintottam meg tesztre, ezért több napon át csak ültem és bámultam: ezt mégis hogy? Még a műanyag kerékjárati ívek felett is van egy extra törés, a hátsó lámpaív törésében is van törés, a szárny konkrétan két ördögszarv, az oldalsó ablakot pedig kíméletlenül meghúzták hátrafelé. Egyszerűen lenyűgöző, hogy mi munkát beletettek a tervezők a 408-asba, és akkor még nem is a hibridek formabontó, hamisíthatatlanul francia formajegyekkel rendelkező aerofelnijével kaptam.

Van egy alapvető sportos fizimiskája, köszönhetően a vadul meghúzott nappali menetfényeknek, és persze a szokatlanul lapos sziluettnek, ami valahol a szedán és a kupé között van félúton. Azt már megszokhattuk a Peugeot-tól, hogy kívül-belül meglepően laposak az autóik – de nagyon fontos, hogy mégsem szűkek –, és úgy tűnik, hogy ezzel a szokással nem is kívánnak egyhamar szakítani, mert többször is lenyilatkozták, hogy a szedán formavilág aerodinamikailag remekül működik a villanyos világban is. Mindezt úgy, hogy a Peugeot 408 emellett magas is. Mármint valóban magas, pedig számozása alapján nem tartozik az SUV kínálatba.

Papíron 18,8 centiméter magas, de a valóságban ennél is magasabbnak érződött. Gond nélkül lépdel át bármilyen dombos, saras terepen. Igazi francia mindenes, amelyik autópályán hangtalanul suhan, majd vidéken elvisz a telek végébe is. Sok szempontból sokkal felnőttesebb, komolyabban vehető a kínálat többi tagjánál. Ahogy az ajtói és ablakai finoman csukódnak, ahogy azonnal kényelmes és könnyen belakható az utastere, vagy amilyen puhán fut. Talán hallgattak a futóművet érő kritikákra, és egy valamivel puhább, de a kátyúkat mindenképp érdemben jobban tűrő futóművet terveztek alá. Itt már nincsenek furcsa kilengések oldalra vagy kellemetlen felütések, noha a rugózása még mindig viszonylag feszesnek mondható.

Nálam az 1,2 literes, háromhengeres alapmotorjával járt, ami egyébként a kínálat egyetlen nem plug-in hibrid hajtáslánca. Ennek megfelelően ára is jóval kedvezőbb. Jelenlegi árlistája szerint 14 millióról indít, alapból 8-fokozatú automataváltóval – kézi már egyáltalán nincs –, és a teszthét során bizonyította, hogy a 130 lóerő is tökéletesen elég hozzá. Oké, ahogy a legtöbb háromhengeresnél, itt is valamelyest késlekedik elinduláskor a gázreakció, viszont mindig rendelkezett elég erőtartalékkal. Motorhang csak alacsony tempónál szűrődik be, városon kívül, vagy autópályán egyáltalán nem, és a szélzaj is minimális.

Odabent már összesen három kijelző dolgozik: egy remekül konfigurálható digitális műszercsoport, ami ráadásul alapáron jár, az i-Connect új, szélesvásznú generációja, ami sokkal átláthatóbb és felhasználóbarátabb lett, illetve alatta már ott van az i-Toggle érintős gombsor is. Utóbbi kettőn egyszerre fut végig az üdvözlőgrafika, ami elég menő, ahogy az egész utastér elrendezése modern és letisztult. Miközben arra is odafigyeltek, hogy a lecsapott tetővonal mellett is maradjon elég fejtér a hátul ülőknek. A lábtérről nem is beszélve, ami méretével inkább a felső-középkategóriát idézi, mint a kompaktokat.

Látszik, hogy minden szempontból igyekeztek felkészíteni a kor kihívásaira a 408-ast. Jól érzik, hogy a crossoverek már nem menők, ezért egy kupésított, vagány formavilágot kapott, miközben emelt hasmagasságával tud mindent, amit egy városi terepjárótól elvárnánk. A modern Peugeot anyagok itt is remekül érvényesülnek, az utastér divatos, kényelmes és praktikus: az alul-felül lecsapott volántól kezdve, a több emeletes, telefontöltős középkonzolon át, egészen az 536 literes csomagtartóig (plug-in hybrid esetén csak 471 liter), ami remek érték a kategóriában. Fogyasztása pedig mindig 7 liter alatt tudott maradni, autópályán akár 6 literig is lecsúszott.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.22
Pályafutása első futamgyőzelmét aratta a túraautós TCR Europe sorozatban, azaz a kategória Európa-....
2024.05.22
A police.hu oldal szerdán megjelent híre szerint az elmúlt héten a megengedett sebességhatárokat....
2024.05.22
Az Opel új fejezetet nyitott az új Astrával, Európa egyik legnépszerűbb kompakt autója már elérhető....
2024.05.22
Május 26-ig látható az AUTOPOESIS kiállítás, amelyen bemutatkozik az anyavállalat közel négy....
2024.05.22
Üldözött, leszorított, majd megállt hisztizni az M7 belső sávjában. Nem tetszett neki, hogy....
2024.05.22
Míg a tisztán elektromos autók eladása lassul, addig a plug-in hybridek piaca fellendült Európában....
2024.05.22
Elsődleges veszélyforrást a villámlás jelent, emellett esetenként szélerősödés, jégeső előfordulhat....
2024.05.22
- A Budapest fölé érkezett  zivatarlánc miatt jelentős késések várhatók a Liszt Ferenc Nemzetközi....
2024.05.21
Független mérések igazolták, amit az érintett modellek tulajdonosai már tudnak: a Toyota full....
2024.05.21
Ahogy azt megszoktuk: a márka marketingasszonya lazán, szórakoztatóan indította a Hyundai....