közlekedésbiztonság

Lassuljunk tízzel

2018.05.06.

A francia Sécurité Routiré Tous Responsables közlekedésbiztonsági szervezet szemléletformáló kampányt indított a sebesség 10km/h-val való csökkentéséről.

A szakemberek azt szeretnék, ha a kétszer egysávos, központi sávelválasztó nélküli utakon 90 km/óráról 80 km/órára csökkenne a megengedett legnagyobb sebesség.

2018. február 17. és március 20. között több mint 300 nemzeti, regionális napi- és hetilap, a televízió és a női magazinok is közzéteszik a kampány üzeneteit, hogy mindenkit felvilágosítsanak a gyorshajtás életveszélyes kockázatairól. A cél az, hogy a francia emberekkel megértessék, miért fontos a megengedett maximális sebesség csökkentése 90 km/óráról 80km/órára a kétszer egysávos, központi sávelválasztó nélküli utakon, lakott területen kívül.

 

A kampány plakátja (forrás: Securité Routiére Tous Responsables)

Sok a félretájékoztatás, a félrevezető álhírek, így elengedhetetlen, hogy minden szemszögből felvilágosítsák az embereket egy olyan komoly kérdésben, ami a franciák biztonságát érinti. Három grafikon szemlélteti a megengedett maximális sebesség csökkentésének kedvező hatásait a közúti balesetek és halálozásoknál, és emlékeztetnek a napi ingázás minimális időveszteségére.

A 2018.január 9-i Közlekedésbiztonsági Miniszteri Tanács (CISR) ülésén a  francia miniszterelnök bejelentette, hogy 2020.július 1-jétől  intézkedéscsomagot vezet be a 80km/h-ra történő sebesség csökkentésére. Eddig a dátumig pedig objektív és pontos felmérés készül a tervezett intézkedések közlekedésbiztonságra gyakorolt hatásairól. Időközben pedig a sebességváltozásból származó bírságokat teljes egészében azoknak a kórházaknak ajánlják fel, amelyek a közúti balesetek áldozatairól gondoskodnak. Végezetül pedig a teljes átláthatóság érdekében Franciaország területére kiterjedően automatikus sebességmérő kamerák telepítését bemutató térképet készítenek, a balesetek kialakulásának és ezek telepítésének összefüggéseiről pedig hamarosan tanulmányt tesz közzé a Közlekedésbiztonsági Szervezet a honlapján.

Egyértelmű üzenetek: nem sokat nyerünk, de sokat veszíthetünk a gyorshajtással (forrás: Securité Routiére Tous Responsables)

Forrás: Securité Routiére Tous Responsables

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....