Kína
A Nissan eladásai 45,8%-kal estek, a Hondáé 38,2%-kal, míg a Mazda 66,5%-os visszaesést élt meg Kínában az utolsó negyedévben. Amennyire divat volt Kínára támaszkodni, és a kínai piac elvárásai szerint autót fejleszteni, ma már annyira kiszámíthatatlanná vált a külföldi autógyártók számára az ottani sikeres szereplés. Ahogy terjednek a helyi gyártású, kínai villanyautók, úgy szorítják ki rohamosan az import járműveket. Ez például csak a japán autógyártók esetében 32%-os visszaesést jelentett 2023 első negyedévében az előző év hasonló időszakához hasonlítva.
Amíg 2020-ban még jelentősnek mondható 24%-os piaci részesedéssel rendelkeztek a japán márkák, addig ez 2023-ra mindössze 18%-ra zuhant. A Mitsubishi például ezután kényszerült leállítani kínai összeszerelésű Outlandereik gyártását, míg a Honda egyik vezére, Toshihiro Mibe beismerte, hogy a frissen megjelenő kínai autógyártók sokkal előrébb vannak szoftveres felkészültségben, mint amire számítottak. Az sem segítette a japán gyártókat, hogy a kínai riválisokhoz képest későn reagálva vezették be teljesen vagy részben elektromos modelljeiket.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!