Audi TT 3. generáció

Marbellán vezethettük az új győri Audi TT Coupét

2014.09.18.

Az egy négyzetkilométerre jutó győri autók számában rekordot döntött szeptember közepén a spanyolországi Marbella. A luxusüdülőhelyen ragadhatta meg a nemzetközi sajtó a kizárólag Győrben készülő harmadik generációs TT Coupé sportautók kormányát. Padlógázon pörögtek a motorok az Ascari Race Resort versenypályán.

Marbellán a szeptember még nyári hónapnak számít. Harminc fok feletti a levegő, huszonnégy a tenger hőmérséklete. A világ luxusa itt hatványozottan van jelen. Újságíróból is akad sok tucat a világ minden részéből, akik ezúttal nem az itt nyaraló hírességekre, hanem egy autóra koncentrálnak. Egy magyar hungarikumra, az Audi TT-re, ahogy Thomas Faustmann, a győri gyár első embere a sportautót előszeretettel aposztrofálja.

A spanyol vidék is méltó volt az autó szépségéhez. A képre kattintva képgaléria nyílik.

A hozzáértőbbek rögtön le is csapnak a TT legerősebb verziójára, a TTS-re. Háromszáztíz lóerős motorja 4,6 másodperc alatt éri el a százas tempót. Csak óvatosan – kapjuk a figyelmeztetést a német kísérőktől. Nem csak bennünket óvnak, a pénztárcánkat is. Spanyolországban ugyanis Európa más országaival ellentétében csak 120 kilométer/órás sebesség engedélyezett az autópályákon.

Világújdonság a klíma: a befuvókákon a kijelző és a szabályozó gomb. A képre kattintva képgaléria nyílik.

A hat sebességből három elég, hogy ezt a tempót elérjük. S akkor még maradt három. Bőven elég arra, hogy az ember adrenalin szintjét maximálisan kiaknázza. Amíg valaki nem érzi át a kétszáz kilométer közeli sebesség élményét, legfeljebb elképzelni tudja, mi hajt sok embert az autóversenyzés közelébe. Ha megtapasztalja, maga is függővé válik.

Thomas Faustmann, a győri Audi ügyvezetésének elnöke Marbellán, a sajtótájékoztatón.

Nem népautó az Audi TT, a gyár sem annak szánja. Ezt nem csak 11,5 millió forintos induló ára jelzi, hanem az a hihetetlen erő, amelyet a motorba a győri és az ingolstadti mérnökök belepréseltek. Sebességfüggő emberek autója a TT, mint általában minden sportautó. Lehetetlenség lassan menni vele, az őrületes sebesség pedig felelősséggel jár, másokért is, magunkért is.

TFSI és TDI motorral is rendelhető. A csúcsmotor 310 lóerős. A képre kattintva képgaléria nyílik.

A spanyol nyaralóhelyen szeptember közepén akkora a forgalom, hogy a gyorshajtás szinte kizárt. Lassan araszolva is élvezhető a győri TT. Kényelmes a sportos ülés, kifogástalan a zenei hangrendszere, a műszerfal világújdonságával pedig vonzza a tekintetet. Ez az első autó, amely analóg kijelzők helyett digitális műszerfalat kapott. A vezető tetszés szerint kétféle kijelzési mód közül választhat. Hagyományos nézetben a sebesség és fordulatszám mérő van a középpontban, háttérben pedig diszkréten meghúzódik a navigációs térkép. Egy gombnyomásra fordítható a helyzet, a GPS térképe ural mindent, a virtuális műszerek pedig diszkréten kisebbé válnak. A digitális cockpit feleslegessé tette a középkonzolon kiemelkedő képernyőt, amit legfeljebb az anyósülés utasa sajnál, mert a navigációs térkép jól csak a sofőrülésről látszik.

Digitális cockpit: a hagyományos nézetben a fordulatszám- és a sebességmérő uralja a műszerfalat. A képre kattintva képgaléria nyílik.

Lassú forgalomnál egy másik világújdonság is feltűnik az új győri TT-ben. A klíma kijelzője és beállító gombja egyetlen helyen összpontosul, a befuvókákon. Az Audin kívül ezt sem alkalmazza még egyetlen autógyártó sem.

A lassú forgalomnak búcsút intünk, amikor megérkezünk a hegyekben fekvő Ascari versenypályára. Egy gazdag spanyol építette autóőrültek számára, évi hatvan ezer euróért várja a klubtagokat, ahol rendőrség és traffipaxmentes környezetben élvezhetik a sebességet. Most mi vagyunk ebben a különleges helyzetben, miután az Audi kibérelte a pályát.

Ascari, tesztpálya.

A TTS volánja mögé ülve az első kört a Safety Car mögött tesszük meg, hogy megismerjük a pályát. A második kör után a biztonsági kocsi eltűnik, s újságírók padlógázzal menetelhetnek. Legalábbis azon a két egyenes szakaszon, ahol kétszáz közelébe járnak a digitális óra számai. A kanyarokban jó előre bólyák jelzik, hol fékezzünk, az adrenalin könnyen elveheti az ember eszét. Az autó útfekvése kiváló, a fékek nagy sebességénél is gyorsan lefékezik az 1230 kg önsúlyú járművet. Élmény a vezetés, kár, hogy öt kör után ki kell szállni a TTS-ből, maradna még az ember a volánnál.

Merballán büszkén prezentálja a harmadik generációs TT-t a nemzetközi újságíróknak Thomas Faustmann, a győri Audi ügyvezetésének elnöke, aki nem csak arról beszél a sajtótájékoztatón, hogy a TT kizárólag az Audi győri gyárában készül, hanem arról is, hogy időközben a kisalföldi gyár évek óta őrzi a világ legnagyobb motorgyára címet is.

Egy gomnyomásra megváltozik a műszerfal nézete. A navigációs térkép uralja a műszerfalat.

A TT újdonságait és erősségeit hosszasan lehetne sorolni. A legtalálóbban talán Ulrich Hackenberg, az Audi AG fejlesztésért felelős igazgatósági tagja foglalta össze. Az 1998-ban megjelent első generációs TT erőssége a szokatlan, új design volt, a 2006-ban debütált második generációs sportkocsi az erőre és a sportosságra koncentrált, a most megjelenő harmadik generációs TT pedig a designben is, a sportosságban is tovább erősített.

Thomas Faustmann, a győri Audi ügyvezetésének elnöke portálunk főszerkesztőjével, Koloszár Tamással Marbellán.

Ami a három TT-ben még közös: valamennyi csak és kizárólag Győrben készült. Az első kettőből - a Coupé és a Roadsterrel együtt - 510.000 került a világ piacaira. Marbella után kockázatmentesen kijelenthető, a harmadik generáció is sikerre van ítélve. Az USA-ban, az Egyesült Királyságban és Németországban mindenképpen, ebben a három országban adják el a legtöbb Győrben készült autót.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.12
A nyolcszoros világbajnok 7,9 másodperccel előzte meg a Hyundai versenyzőjét, Ott Tänakot. ..
2024.05.12
A MÁV-Start a vakáció előtt már egy hónappal, május 13-tól az előszezoni menetrend szerint,....
2024.05.12
A kormány marad, de kecsesebb arcot kap és változik a fénytechnikája. ..
2024.05.12
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Így marad tiszta az autó. ..
2024.05.12
Úgy tűnik, hogy a Toyota Gazoo Racing zakatoló vonatán nincs fék, ugyanis kiterjedt sport- és....
2024.05.12
Hat jármű sérült a közlekedési balesetben a Róbert Károly körúton – írta a katasztrófavédelem. ..
2024.05.12
Az elektromos autók iránti kereslet közelmúltbeli csökkenése arra készteti az autógyártókat, hogy....
2024.05.12
Különleges pályázatot írt ki külső szakértők számára a Toyota kutatóintézete: jelentős támogatással....
2024.05.12
Élénk, sárga színű, a nagyobb méretű járművek holtterére figyelmeztető matricákat helyez ki....
2024.05.12
A Nissan bemutatta a Townstar Evalia változatát, ami egy élvonalbeli kombi autó, amely egyaránt....