Volkswagen

Martin Winterkorn: Az autó gördülő számítógép

2014.05.02.

-A jövő autója nem csak zöld lesz, hálózatba is kapcsolódik - jelentette ki prof. dr. Martin Winterkorn, a Volkswagen AG igazgatóságának elnöke Budapesten tartott előadásán.

Az autó gyakorlatilag gördülő számítógép, sőt számítóközpont lesz a jövőben még inkább – jellemezte a mobilitás változását a professzor. Elmondta, egy Volkswagen Golfban 1,5 kilométer hosszú kábel és ötven vezérlőegység van, az autó egy óra alatt 25 GB adatot dolgoz fel. Az autó bitekből és bájtokból áll.

Winterkorn kifejtette, a VW-nál negyvenezer fejlesztőmérnök dolgozik azon, hogy a jövő kihívásainak meg tudjanak felelni. A jövőt pedig a hálózatba kapcsolt közlekedés jelenti.

Megtudhattuk az előadáson, Európában az új autók harminc százaléka rendelkezik internetkapcsolattal, tíz év múlva ez az arány száz százalék lesz.

- Minden második vevőnk elvárja, hogy az autóban legyen internet, a harminc év alattiaknál ez a szám nyolcvan százalék, jelezte a professzor, hogy az informatika az autóiparban is új távlatok előtt áll.

A Porsche 918 Syder középkonzolon elhelyezett szórakoztató és információs rendszere.

Három innovációs területről beszélt részletesen előadásában Martin Winterkorn. A szórakoztató és tájékoztató rendszerekről, a Car2X-ről és rajintelligenciáról.

Ami az elsőt illeti: ennek lelke a MIB, a moduláris infotainment. Segítségével elérhetjük az online közlekedési információkat, konkrét célra kereshetünk, s persze a Google és a Facebook is ott van az autóban.

A modul alapciklusát hét évben jelölte meg a professzor, hozzá tette, hogy a modul cserélhető, frissíthető.

Prof. Dr. Martin Winterkorn a CeBIT 2014 megnyitóünnepségén Hannoverben Angela Merkel kancellárral.

Az új Poloban például a képernyő már az emberi kezet is felismeri, ha nyúlunk felé, azt a részletet nagyítja fel, amelyet használni akarunk.

-A MirrorLink segítségével az androidos okostelefonok képernyője megjelenik az autó kijelzőjén, aminek segítésével több mint százezer rádióadás közül választhatunk, 28 millió parkolóhelyet találhatunk – jelezte Martin Winterkorn, hogy az okostelefonok és tabletek bevonása a mobilitásban már nem a jövőt, hanem a jelent jelentik.

A MirrorLink összeköti az okostelefont és az autót.

A Car2X technológia segítségével okostelefonunkkal a jármű vezérelhetővé válik, klímát tudunk állítani vagy éppen ajtót vezérelni.

- A jövőben az autók nem csak kommunikálnak, meg is értik egymást – fogalmazott Martin Winterkorn Budapesten.

- A járműipar a digitalizálódás egy újabb korszaka előtt áll. Az autókat összekötjük a vezetővel, a többi autóval, a közlekedési infrastruktúrával és a környezettel is. Ezáltal még kényelmesebbé, biztonságosabbá, környezetkímélőbbé és vonzóbbá tesszük autóinkat - mondta az igazgatótanács elnöke.

2018-ra kétmillió olyan autó fog közlekedni a német utakon, amelyeknek modulja kapcsolódik az Ingolstadtban levő szuperszámítógéphez. Ennek kapacitása 15 ezer terrabájt. Addig persze sok feladat vár még a gyártókra és a politikai döntéshozókra. Adatvédelmi szempontok messzemenő figyelembételével járnak el, a számítóközpontba küldött adatokhoz más nem férhet hozzá, csak akkor, ha lopás esetén például az autó tulajdonosa hozzájárulását adja.

Az előadásra megtelt a terem.

- Minél több autó csatlakozik a hálózathoz, annál nagyobb kényelmet és biztonságot élveznek az autóvezetők – mondta el a professzor, aki szerint száz teherautó hálózatba kapcsolása elegendő lenne arra, hogy a sebességkorlátozásokról naprakész adatokkal rendelkezzen minden autós. Jelenleg ugyanis ha az útkezelő reggel megjelenik egy úton, s felújításba kezd és kirakják a korlátozó táblákat, ezt gyakorlatilag senki sem tartja számon.

„Hosszú távon a hálózatosodás magát az autóvezetést is megváltoztatja – egészen a teljesen magától közlekedő autóig – vizionálta a jövőt Martin Winterkorn, jelezve azt, előállhatnak helyzetek, amikor nem öröm a vezetés, az autó önműködővé tehető. Ez persze még nem a közeli jelen, megoldásán azonban már dolgoznak.

Radarok, szondák, ultrahangos érzékelőkkel látják el a járművet, a nagy hatótávolságú radar például 250 métert érzékel, a kisebbek 1-től kilencven méterig látják az útvonalat.

- Nagyon hosszú távú perspektíváról beszélek, s a jogi hátteret is tisztázni kell, az ember ugyanis nem vonható ki ebből a folyamatból, a döntés, a felelősség mindig az emberé – hangsúlyozta Martin Winterkorn Budapesten tartott előadásában.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.20
A kimondottan elektromos buszokhoz tervezett e-SMART City AU56, elnyerte a legrangosabb elismerést....
2024.05.20
Az Automobili Lamborghini hivatalosan is megnyitott egy új bemutatótermet Stockholmban: Svédország....
2024.05.20
A közúti közlekedés biztonságát, folyamatosságát befolyásoló események az Útinform jelentése....
2024.05.20
Még az elektromos ID modellek sportváltozataihoz vezette be a GTX jelölést a Volkswagen, azonban....
2024.05.20
A Li Auto kínai elektromosjármű-gyártó negyedéves bevétele nőtt, profitja csökkent. ..
2024.05.20
A Datahouse adatai szerint 2024 első négy hónapjában 50 ezer 326 új személygépkocsit és....
2024.05.20
Egyes járműveknél fejtörést okozhat, hogy kell-e rájuk kötelező vagy sem, de ilyenkor jön az....
2024.05.20
Segítségnyújtás elmulasztása miatt gyanúsítottként hallgatták ki, majd őrizetbe vették a....
2024.05.20
Nagy Norbert újabb győzelmet aratott a hegyi Európa-bajnokság 5-ös kategóriájában: a címvédő....
2024.05.20
Ismét elindult vasárnap Texasból a Blue Origin űrturistákat szállító kapszulája. ..