klasszikus autók

Még megfizethető, de hamarosan értékes klasszikusok

2024.02.05.

Noha nehéz meghatározni, hogy melyik autótípusokból lesz értékes darab a későbbiekben, sok modell már most is remekül tartja az árát. Persze bármikor közbejöhet egy Halálos Iramban szintű film, ami felborítja a piacot és az egekbe nyomja egy Toyota Supra árát.

Vannak autók, amikről könnyen megmondható, hogy egyszer még sokat fognak érni, egyszer még értékes gyűjtői darabok lesznek. Vagy azért, mert eleve méregdrága és alacsony darabszámban gyártott autók, vagy éppen azért, mert megvan bennük az a szerethető plusz, ami miatt garantáltan megérik az oldtimer kort és vágyott tárgyak lehetnek még idős korukban is. Ez lehet azért, mert megbízhatóak, vagy azért, mert élvezetes vezetni őket, vagy éppen azért, mert szimplán elképesztő, hogy léteznek (pl. BMW XM). Most ezutóbbiakból szemezgetünk, tehát azokból a most még elérhető és megfizethető autótípusokból, amik kevés eséllyel fognak érdemben engedni árcédulájukból.

Suzuki Swift Sport

Kezdjünk egy olyan modellel, ami kedves a hazai közönség számára is. Különleges kultusza van a Suzuki modelljeinek Magyarországon, és ez nem véletlen. Egyrészt van egy Suzuki gyárunk Esztergomban, másrészt megbízhatóságukkal, emberközpontúságukkal és megfizethetőségükkel gyorsan belopták magukat a magyar szívekbe. Ugyanakkor bárki keresett már használtautót itthon, könnyen észrevehette, hogy a Suzukik értéke mintha egyáltalán nem csökkenne. Bizonyos modellek használtan is alig engednek árukból, míg egyes típuson rendesen drágábbak, mint újonnan. Közülük is kiemelkedő a Swift Sport, ami nem csak megbízható és megfizethető, de mellette még sportos is, így rendkívül keresett modell lett, tulajdonképpen akármelyik generációja, az első GTI-től a legújabb turbós Sportig.

Audi TT

Oh, a győri „egynyócté”. A kezdő boyracerek és tuningmesterek álomautója. Amikor jómagam is sportos kezdőautót kerestem, az Audi TT bizony ott volt a kalapban, noha sosem tudtam volna elképzelni magam egy prémium autóban. Szerencsére az Audi TT fenntartása egyáltalán nem prémium kategória, még a 225 lóerős, legendás 1,8-literes turbómotorral sem. Bár nagyon gyorsan korosodik a hazai kínálat, és ez meg is látszik rajtuk (elhanyagolt külső, koszos belső, elmaradt karabantartás a motorban), még így is garantált számára a future classic cím. Már csak újító formavilága miatt is, ami mellett nem lehet szó nélkül elmenni.

Porsche Boxster

Még áll a hiedelem, hogy még most kell elpakolni Porsche Boxsterekből? Nem tudom, de az biztos, hogy a Porsche első modernkori próbálkozása, hogy kínáljanak valami kisebbet, fürgébbet és persze megfizethetőbbet a 911-esnél a legjobb és legolcsóbb belépőszint a porschézés világába. Noha korántsem a zuffenhauseniek legszebb alkotásáról van szó, így is megadja a porschézés minden örömét és a remek vezethetőséget, ezért nem csoda, hogy értékéből sem igazán akar veszíteni. Mélyen a zsebünkbe kell nyúlni, ha szeretnénk kifogni egyet a jobbik 2,7-literes verziókból.

Volkswagen Phaeton

A folytatás nélküli luxusszedán. Utód nélkül pedig még szép, hogy a márkarajongók és a megfizethető prémiumra vágyók keresik a mindössze tizenöt évig gyártott Volkswagen Phaetont, ami minden bizonnyal a nagyautók királya volt és lesz is a hagyományos gyártók között. Mivel eladási számai csak nem akartak felfelé görbülni, ezért nem sok példány lelhető a Phaetonból, még kevesebb, amelyik olyan állapotban van, hogy érdemes legyen értéktartása miatt elrakni. Pedig volt belőle 4,2 literes V8-as és még 6,0 literes W12-es is. A dízelek és a V6-os alap benzinesek jóval olcsóbbak fellelhetőek, de nyilván nem ezekből lesz legenda a jövőben.

Citroen C6

Jövőbe mutató dizájn, amit még mai fejjel is nehéz feldolgozni, illetve utánozhatatlan komfort. Erről szólt a Citroen C6, ami mindössze egyetlen generációt élt meg Európában és csakhamar gyűjtői kezekbe került az összes valamire kellő példánya. Nem csoda, elég ránézni. Minden vonalával megelőzte korát és a Citroentől szokatlan letisztultsággal, de azért sok részletében a márkára jellemző újító, bohém megközelítéssel célozták meg a nagyautó szegmenst. Mondjuk olyan elődökkel, mint a DS vagy az XM egy kevésbé csoda. Ezektől az elődöktől pedig szerencsére a hidropneumatikus futóművet és az azzal jártó utánozhatatlan komfortot is örökölte a Citroen C6, így garantáltan kedvelhető lesz klasszikusként is.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.21
A nyolcszoros világbajnok akkor állt az élre az utolsó napon, amikor mindkét versenytársa hibázott....
2024.04.21
Kölykök, szülők csodálták, amikor megjött, ma hűlt helye van, de nem azért mert mélyhűtött árukat....
2024.04.21
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Autó és a szép nők. ..
2024.04.21
Damiano, a világhírű Måneskin rockegyüttes frontembere ezúttal színészként jelenik meg a....
2024.04.21
A címvédő Michelisz Norbert a hetedik helyen zárt a vasárnapi második futamon a túraautósok....
2024.04.21
Pár hete adódott egy lehetőség, hogy kipróbálhassam milyen vezetni egy autóbuszt, persze csak zárt....
2024.04.21
- Folytatódnak a budapesti Liszt Ferenc-repülőtér megközelíthetőségét is érintő útfelújítási munkák....
2024.04.21
Csökkent a forgalomba helyezett új autók száma márciusban az egy évvel korábbihoz képest az Európai....
2024.04.21
Thierry Neuville vezet, de Elfyn Evans és Sébastien Ogier ott lohol a nyomában. A belga 108 km....
2024.04.21
Elfogatóparancsot adtak ki a Ferihegyi úton történt közlekedési baleset feltételezett okozója ellen....