ZalaZone
Palkovics László kifejtette: a közérdekű alapítvány nem kötődik egyetlen egyetemhez vagy autógyárhoz, mert mindenkinek szolgáltatni szeretne. Az önállóvá válással arra is lehetőség nyílik, hogy az eddig a győri Széchenyi egyetem égisze alatt működtetett létesítmény más egyetemek számára is nyitott legyen.
Az alapítvány az iparhoz, a vállalatokhoz, a tudományos, szakmai közreműködőkhöz kapcsolódik, forrásai lehetővé teszik, hogy a Zalaegerszegen működő vagy ott alkalmazott kutatók számára támogatást nyújtson. Ehhez részben magyar, részben európai forrásokra is számítanak a jövőben - mondta Palkovics László.
Vigh László, Sifter Rózsa, Palkovics László, Balaicz Zoltán és Vadvári Tibor. Fotó: MTI/Katona Tibor
A kuratórium és a felügyelőbizottság tagjai zalaegerszegi kötődésűek, az alapítvány részben Zalaegerszegen, részben Budapesten végzi a munkáját. Az autóipari tevékenységen felül hamarosan olyan új technológiákhoz is kapcsolódik az alapítvány, mint a robotika, az agrárium és az energetika összekapcsolódása - jegyezte meg a kuratóriumi elnök. Példaként hozzátette: olyan napelemparkot hoznak létre, amely alatt málnát termesztenek és szüretelnek robotok segítségével.
Palkovics László megjegyezte: várhatóan a robotika lesz a jövőben hasonló fontosságú, mint az autóipar, és szeretnék, ha ebben is szerepe lenne a zalaegerszegi tesztkörnyezetnek.
Vigh László, a térség fideszes országgyűlési képviselője kiemelte: ami létrejött Zalaegerszegen a tesztpálya létrehozásával, az nemcsak helyben, de az ország szempontjából is óriási jelentőségű, párját ritkítja Európában és a világban.
Ahol néhány éve még kukoricaföld volt, ma "a járműipar Szilícum-völgye" működik, az elmúlt években fejlesztő vagy gyártóbázist épített itt az AVL, a Rheinmetall vagy a Bosch, a Flexnek pedig nemrég készült el a közel kéthektáros csarnoka.

Sifter Rózsa, Zala vármegye főispánja arról beszélt, hogy mindenki kivette a részét az elmúlt közel tíz évben ennek az álomnak a megvalósításából, amivel Zala felkerült az ipari fejlődés, a kutatás-fejlesztés térképére Európában és a világban. Az újonnan létrejött alapítvány áttekinthető és rugalmas szerveződés, ami a további fejlődés kiinduló alapja lesz.
Balaicz Zoltán, Zalaegerszeg polgármestere szerint a tesztpálya, amely fizikailag eddig is Zalaegerszegen volt, most jogilag is visszatért a városba. A létrejöttének tíz éve alatt Zalaegerszeg is jelentős lépéseket tett előre, a munkanélküliség 7,5-ről 2,3 százalékra csökkent, a helyi iparűzési adó 3,2 milliárd forintról 8 milliárdra növekedett, továbbá 5000 új munkahely jött létre, vagyis a tesztpálya hozta az elvárt fejlődést - mondta a városvezető.
Tavasszal portálunk is tudósított egy zalaegerszegi eseményről, erről itt olvashat.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!