Teszt

Megfuttattuk az új Audi Q4 e-tron modellt - meggyőző a villamosítás

2021.07.10.

Jó hangulatú, kétnapos túrát szervezett a szakújságíróknak Audi Driving Experience címmel június második felében a Porsche Hungária. S és RS modellekből álló bemutató flottát lehetett „meghajtani”, de volt köztük egy igazi újdonság is, a Q4 e-trón. Az elsők között próbálhattuk ki.

A túra második napjának délelőttjén - az első napról itt olvashatnak - úgy adódott, hogy 2 órára szabaddá vált az Audi Q4 e-tron, a döntően izomautókból álló flotta mesze legszerényebb teljesítményű, „mindössze” 204 lóerős modellje. Több száz kilométeres megtehető távolság és 84 százalékig feltöltött akkumulátorok fogadtak az autóba és nem volt akadálya egy könnyű túrának az alsóőrsi kikötőből indulva.

Balatonalmádi panoráma

Balatonalmádiban találomra addig mentem felfelé a hegyre, ameddig olyan minőségű volt az út, hogy ezt megengedte az autó épségének kockáztatása nélkül. Gyönyörű volt a panoráma, ám a szikrázó napsütés nem segítette igazán a jó fotók megszületését. Egy kánikulától pihegő építőbrigádot az út mentén sikerült is meglepnem egy kicsit, egyszer csak ott volt egy sosem látott autó, ráadásul szinte hang nélkül. Visszafelé azonban már barátságosan integettek – én meg vissza a légkondis autóból.

Balatonkenesén nosztalgiáztam egy kicsit a Tatárlikak alatt, 50 éve, az úttörőtáborban másztam fel oda utoljára. Oda és vissza is megnyomtam egy kicsit az autónak a fűzfői nagy körforgalomban, próbáltam minél kisebb riadalmat kelteni. Az autó nagyon szépen dolgozott, csak annyi teljesítményt engedett a kerekekre, hogy ne legyen bántóan hangosak a gumik. Nagyon szépen tartotta az ívet forszírozott tempóban is ez e-tron. Persze, valószínűleg nem én, hanem az autó, meg a sok-sok elektronika vezetett már akkor.

Közel a part

Adaptív lengéscsillapítós futóműve szépen kisimította az úthibákat, alig lehetett érezni az esetleges kátyúkat, úthibákat. Jól lehetett vele előzgetni is, persze nem olyan fürgén, mint a korábban 600 lóerős modellekkel, de cserében ott volt a „rendes” nyomaték a teljes fordulatszám-tartományban. A hátsókerék hajtású autó stabilitásban persze sokat segített az alacsony tömegközéppont is.

Háromféle teljesítményszinttel kínálják az új Audi Q4 e-tront, mi a középsőt, a 40-est futtattuk meg. Minimum 466 kilométert tud megtenni a 82 kilowattórás akkupakkal, WLTP mérés szerint. A tágas modell családi autónak is hibátlan, alapból 520 literes csomagtere az üléseket lehajtva közel másfél köbméteresre bővíthető, ráadásul szinte teljesen sík felületekkel.

Alsóőrsi kikötő

Az alsóőrsi kikötőben a fotózás kedvéért a lehető legjobban megközelítettem a vízpartot, s tettem ezt egy igencsak méretes autódaru mellett, meglehetősen szűk helyen. Odafelé a csipogás segített, hogy ne húzzam meg az Audit, visszafelé meg a hátsó kamera képére rajzolt vonalak tették könnyebbé a manővert. Azt nem tudom, mennyire aggódott a kánikulától pihegő és a hűvösben ipari mennyiségű limonádét fogyasztó audis csapat a manővert figyelve, de nem tették szóvá.

A 19, extrákkal 26 milliós autó egyébként meglepően jól fogyasztott, megérkezéskor úgy gondoltam, hogy harmadát, de minimum negyedét elhasználtam az akkumulátor kapacitásából. Nem is a tempó, sokkal inkább a nem kevés hegymenet és a folyamatos klímázás miatt. Az utóbbi 11 és 13 óra között ezért rendesen növelte az étvágyat. Legnagyobb meglepetésemre azonban 84-ről csupán 73 százalékra csökkent az akkumulátor kapacitása, pedig nettóba szűk másfél órát biztosan mozgott az autó. Ami a hűtést és a hegymászást, valamint a fűzfői, nem éppen eco-módban „megejtett dupla körözést” tekintve nagyon jó eredmény.

Szűk helyen a Q4 e-tron

Márciusban kezdődött meg az Audi Q4 e-tron kompakt SUV gyártása a németországi Zwickauban, ahol ez már a harmadik, a Volkswagen MEB padlólemezével szerelt villanyautó az ID.3 és ID.4 után. A modell még tavasszal bemutatkozott a nagyközönség számára. Az első vásárlóknak azonban nyárig váreniuk kellett, hogy átvehessék megrendelésüket. Az Audi arra számít, hogy a modell vonzó árával sokak számára nyit kaput a prémium elektromobilitás világába.

– Az Audi Q4 e-tron állt a középpontban a Genfi Autószalonon. Sikere már ott kézzel fogható volt, hogy a nemzetközi média megrohanta az autót, alig lehetett közel férkőzni, s legalább fél órát kellett várni, hogy az ember legalább egy percre beülhessen a világpremier főszereplőjének ülésébe – írta portálunk 2019 márciusában az eseményről tudósítva.

Szikrázó napsütésben

Audi Q4 e-tron 40 - műszaki adatok:

Akkumulátor kapacitás: 82 kWh

Hatótáv: 460-520 kilométer

Teljesítmény: [kW/LE] 152 kW (204 LE)

Nyomaték: 310 Nm

Gyorsulás 0-ról100-ra: 8,5 mássodperc

Végsebesség: 160 kilométer/óra

Saját tömeg: 2050 kilogramm

Megengedett össztömeg: 2640 kilogramm

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.16
Metróbuszok és új éjjel-nappali járatok, a külső kerületben élő budapestiek kényelmesebb és....
2025.02.16
A Toyota walesi pilótájának előnye a csapattársával, Kacuta Takamotóval szemben mindössze három....
2025.02.16
Tavaly újra emelkedett azoknak a vasúti baleseteknek a száma, amelyek a vasúttársaságnak fel nem....
2025.02.16
A selejt mennyiségének csökkentését és a gyártási hatékonyság növelését teszi lehetővé az....
2025.02.16
A Ford Ranger 2024-ben immár tizedik egymást követő évben volt Európa legkelendőbb pickupja. 43,6....
2025.02.16
Alagútban sokkal veszélyesebb közlekedni, mint a nyílt úton, ezért fontos tudni a szabályokat és a....
2025.02.16
A Toyota Mobility Foundation a franciaországi Vichy városával összefogásban olyan, több lábon álló....
2025.02.16
Vasárnap hajnalban a Csapról Bécsbe tartó Hortobágy EuroCity (EC 140) a Sóstóhegy megállóhelynél....
2025.02.16
A világ egyik leggyorsabb, legritkább hiperautója a Koenigsegg Jesko. Akkor mégis mit keres porosan....
2025.02.15
Télen kell kabriót, és motort venni! Tartja az ősi bölcsesség. Amiben van is ráció, hiszen a....