Peugeot

Megfuttattuk a legkisebb és a legnagyobb villanyoroszlánt

2021.07.16.

Nézzük a legkisebbet és a legnagyobbat, ennek jegyében esett a választás az e-208 és az e-Expert modellekre, amikor Csongrád-Csanád megye székhelyén, a C-Mobilnál járt az Peugeot elektromos autó flottája.

Június első felében négy budapesti állomással elindult a Peugeot e-Roadshow, melynek keretében országszerte 15 helyszínen tesztelhették az érdeklődők a Peugeot legújabb elektromos és plug-in hybrid modelljeit. A bemutatókörút két utolsó állomása július 20-21, illetve 23-24, az előbbi helyszíne Szombathely, Vásártér u. 3. – Peugeot Iniciál, a “záróteszté” Győr, Dohány u. 4. – Peugeot CarNet For-Top. Az érdeklődőket a tesztvezetésen kívül szakmai tanácsokkal és különleges ajánlatokkal is várják, várták a Peugeot szakemberei.
 
Ma már szinte az összes Peugeot modell elérhető valamilyen alternatív – teljesen elektromos vagy plug-in hybrid – hajtással. Online és offline felületeken rengeteg információval találkozhatunk az új technológiákkal kapcsolatosan, azonban az elmúlt időszak nem könnyítette meg az elektromos és tölthető hibridekkel kapcsolatos személyes tapasztalatszerzést.
 
A Peugeot így összegyűjtötte az új modellek legjavát, hibrid és elektromos modelljeit most országszerte kipróbálhatják, “megtapogathatják” az érdeklődők. Szegeden július 2-3-án, Békéscsaba és Kecskemét között járt a tesztflotta, amit a Csongrád-Csanád megyei márkakereskedőnél, a C-Mobilnál néztünk meg közelebbről. Természetesen egy regisztrációt követően.
 
Udvarias, “hideghívás” után a második telefonos megkeresésre már rögzítettek is két modellt, két félórás időintervallumot, sőt erről az eseményt megelőzően emlékeztető e-mailt is küldött a Peugeot. Nézzük a legkisebbet és a legnagyobat – ennek jegyében esett a választás az e-208 és az e-Expert modellekre.
 
A fokozatosság elvét tartva a kisebb modellel kezdtük a tesztvezetést, előtte persze kívül-belül körbenéztük. Az új Peugeot 208 határozott sportos vonalai fiatalos energiával párosulnak, a beltérben pedig ott a forradalmian új 3D i-Cockpit®.
 
A 100 kW-os, 136 lóerős motor első hallásra nem tűnik nagy dobásnak, ám a már 0 km/h-tól folyamatosan rendelkezésre álló 260 Nm-es nyomatéknak köszönhetően nagyon dinamikus az autó. Öröm vele gyorsítani, előzgetni, lámpától lámpáig pedig a hátsó traktusát tudja mutatni nagyobb löketérfogatú és teljesítményű autóknak is. Azoknak, amelyek nem tudják 0-ról 100-ra a 8,1 másodperces gyorsulást.
 
Az autó nagyon stabil, forszírozott kanyartempónál is szépen tartja az ívet, erről bizonyságot is adott a Bajai úti, repülőtér melletti körforgalomban. Szóltam én a C-Mobil delegálta kísérőmek, hogy kicsit csapatok, de talán későn, így azért sikerült meglepnem egy kicsit. De gond nem volt és nem keltettünk túl nagy riadalmat sem a békésen közlekedőkben.
 
Az autó nem itt ijesztett meg bennünket, hanem néhány méterrel arrébb, amikor megálltunk fotózni. P-állásba tettem, nálunk az Alföldön az elég szokott lenni arra, hogy ne guruljon tovább az autó, itt azonban “rám szólt”, s tette ezt meglehetősen zavaró zajjal. Pedig ez hétköznapin eset volt, tökéletesen leképezte azt, amikor egy kapun készülünk behajtani, vagy a garázs előtt állunk meg, hogy kinyissuk annak nem távirányítású ajtaját. Lehet, hogy ki lehet iktatni, lehet, hogy a másik gombbal működtetett rögzítőféket is aktiválni kell a “békéhez”, mindenesetre meglepődtünk.
 
A 340 kilométeres hatótáv korrekt, ebben a méretosztályban 400 literes csomagtér is. Az új e-208 belső tere ugyanakkora, mint a sima 208-asé, a vezetéssel kapcsolatos információk pedig könnyedén elérhetőek a 3D digitális műszeregység hagyományos vagy kivetített részéről vagy az érintőképernyős kijelzőről.
 
Az új e-CMP villamos moduláris platformot úgy alakították ki, hogy képes legyen egy nagy kapacitással, 50 kWh-val bíró akkumulátor befogadására, és közben az utastéri helykínálat és a csomagtartó-kapacitás se szenvedjen csorbát. Fontos, hogy 8 évre vagy 160 ezer kilométerre szóló garancia van az akkumulátorra – 70 százalékos töltőkapacitás erejéig.
 
A MYPEUGEOT e-REMOTE CONTROL szolgáltatásnak köszönhetően, okostelefon segítségével egyébként távolról is kezelhető az autó, megtervezhető a töltés, előre beállítható az utastér hőmérséklete. Az autó alapára 11,5 millió forint, a kocsiban volt még néhány extra, amivel az ár 12,1 millióra alakult. Ezt az összeget temészetesen csökkenti az állami támogatás.
 
A kompakt furgonok piaca Európában mintegy 750 ezer autót jelent évente; a Peugeot Expert pedig 2016-os bevezetése óta folyamatosan növelni tudja részesedését. A kínálat nemrégiben újult meg az Euro6 szabványoknak megfelelő motorokkal, de megérkezett már a 100 százalékban elektromos meghajtású változat is, így nem volt akadálya annak, hogy kipróbáljuk
 
Ha abból indulunk ki, hogy a haszongépjárművek közel 80 százaléka naponta 200 kilométernél kevesebbet közlekedik, kézenfekvő megoldás az Expert elektromos változatának kifejlesztése. Az új verzió ráadásul megtartotta a a modell valamennyi ütőkártyáját, például a piacon egyedülálló Compact változatot, amely a legszűkebb utcákban és a legforgalmasabb belvárosi zónákban is otthonosan mozog.
 
A középkonzol átalakult, itt kapott helyet ergonomikus módon, az új „e-Toggle” sebességváltó – ezzel válthatunk a Park, a Reverse, a Neutral, a Drive és a Brake fokozat között. Itt találjuk a 3 üzemmódválasztó gombot is, a felső részre pedig tárolórekesz került. Az e-Expert 3 üzemmódban vezethető, melyek között gombbal válthatunk. Az eco (60 kW, 180 Nm) takarékos üzemmód a minél nagyobb hatótávért, a normal (80 kW, 210 Nm) a mindennapi használathoz optimális, míg a power (100 kW, 260 Nm) a nehéz rakomány szállításához kialakított üzemmód.
 
Az új e-Expert az első olyan elektromos Peugeot modell, amely kétféle lítiumion akkumulátorral is elérhető, kapacitásuk 50 vagy 75 kWh. Mindhárom modellváltozat – Compact, Standard és Long – elérhető kisebbik csomaggal, , amelynek hatótávja kb. 230 kilométer a WLTP szabvány szerint. Az utóbbi kettő a nagyobb kapacitású akkumulátorral is rendelhető, amely már akár 330 kilométeres hatótávot is lehetővé tesz. Az autó két töltőnyílással rendelkezik, így minden helyzetben könnyű a “tankolás”. Szériafelszereltségként egyfázisú. 7,4 kW-os töltőkábel jár az autóhoz, opcióként pedig egy háromfázisú, 11 kW-os rendelhető hozzá. Ahogy az e-208nál, abba a tesztelt modellben is szerepelt ez az extra.
 
A megerősített, 16 amperos hálózati csatlakozóról a teljes feltöltés időtartama 15, illetve 23 óra, a 7,4 kW-os Wall Boxról, egyfázisú kábellel 7 óra 30 perc, illetve 11 óra 20 perc. A 11 kW-os, háromfázisú Wall Boxról a teljes feltöltés időtartama a kisebb akkucsomagnál 5 óra, a 75kWh-nál 7 óra 30 perc. Nyilvános pontokon az akkumulátor hőszabályzó rendszere 100 kW-os berendezés használatát engedi, ily módon a 80 százalékos töltöttség 50 kWh akkumulátor esetében 30, nagyobbnál 45 perc alatt érhető el.
 
Az e-Expert középkonzolon azért látszott, hogy az alapmodellből van személyautó változat is, ám a haszonjárműbe nem kell annyi extra, így volt is bőven úgynevezett vak gomb az autóban. A szegedi próbakör is visszafogottabb volt, nem nyomtunk kövér “gázt”, nyugodt tempóban autóztunk. Az e-Expert indulóára nettó 10,5 millió forint.
 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.09.22
Váratlan, ám meggyőző formában léphet először európai földre a Peugeot fejlődő régiókba szánt....
2021.09.22
A Ford hétfőn bejelentette, hogy Elvira Schachermeiert nevezték ki a Ford Európa kommunikációs....
2021.09.22
A Mercedes-Benz elektromos haszongépjármű flottája és jövőképe. ..
2021.09.22
2021. szeptember 11-én a Sába királynője című operafilm zártkörű, vörösszőnyeges premier előtti....
2021.09.22
Munkatársunk fotózta ezekben a percekben az erősen lángoló kamiont az M1-es sztrádán, Bicskénél. ..
2021.09.22
Egy autó ütközött villamossal a XI. kerületben, a Karinthy Frigyes út és az Irinyi József utca....
2021.09.22
Megkérdőjelezhetően igényes megoldással vonzana be hagyományos autókat kedvelő tuningmániásokat a....
2021.09.22
Összeütközött egy kistehergépkocsi, egy traktor és egy nyerges vontató a vontató a 32-es főúton,....
2021.09.21
Messzire visz, és nagyon más, mint a többi, de biztosan megrázza az elektromosok mezőnyét. Vagy....
2021.09.21
Új háttér a NATO-gép alacsony magasságú repüléséhez Ausztriában címmel számol be az osztrák....