WRC

Megjelent az első fotó a Volkswagen új raliautójáról

2017.12.25.

A Volkswagen Motorsport végzett az Polo GTi R5 első tesztjével, az autó részt vesz majd a jövő évi WRC2 bajnokságban.

Nem sokáig marad távol a Volkswagen a rali-világbajnokságtól: négy világbajnoki címmel a zsebben tavaly év végén vonultak vissza a WRC csúcsosztályától, de 2018-ban már ismét futnak majd Polo versenyautók, igaz, ezúttal a WRC2 mezőnyében, ahol privát csapatok fognak indulni velük.

Az R5-ös szabályrendszer szerint készült új versenyautó már az új, hatodik generációs Polón alapul, de a szériaváltozattal ellentétben eddig csak egy rajzot mutattak róla. Nos, a Dél-Franciaország Fontjoncouse régiójában végzett hétvégi teszten végre az első hivatalos fotó is készült, amit a Volkswagen közzé is tett. Ezen az álcázó matricák ellenére is jól látszik a fényszórók és a hűtőmaszk formája, amelyek valóban az új utcai Polót idézik.

Az egy napig aszfalton, két napig murván is végzett gyakorláson a Volkswagen hivatalos tesztpilótája, Dieter Depping, és a Skoda Fabia R5-tel idén bajnoki címet szerző Pontus Tidemand vezette a vadonatúj, 270 lóerős, összkerékhajtású autót.

„Jó jel, és nagy motivációt ad, hogy a teszt sikeresen zajlott. Azok után, hogy hosszú heteken át számítógépen dolgoztunk az új projekten, a tervezési és az összeszerelési folyamatok után a Polo GTI R5 végre megmutathatta, hogy mire képes. A teszt arra is jó volt, hogy adatokat gyűjthettünk a továbbfejlesztése céljából” – nyilatkozta a teszt után Sven Smeets, a Volkswagen Motorsport igazgatója.

„Bár az első teszt arról szólt, hogy minél több kilométert tegyünk az autóba, egy dolgot már most elmondhatok: a Polo R5 nagyon jó autó lett, nagyon gyors és precízen irányítható. Azonnal otthon éreztem magam benne” – nyilatkozta a tesztpilóta Depping, aki hat éve szintén ezen a helyszínen végezte a Polo R WRC tesztelését is.

A nemzeti bajnokságokban és a WRC2 világbajnokságon induló privát csapatok számára a tervek szerint a 2018-as szezon második felétől lesz elérhető az R5-ös Polo.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....
2025.12.05
Megpróbált meglépni a járőrök elől egy autós, aki ittasan ült volán mögé. Mint kiderült, ő maga is....
2025.12.05
Megérkezett a hazai márkakereskedésekbe az új Citroën C5 Aircross SUV. A 2026-os Év autója döntős....
2025.12.05
2026-ban az Audi egy igazán különleges jubileumot ünnepel: az öthengeres motor 50. évfordulóját. Ez....
2025.12.05
Tudta, hogy Bécsben már nem csak a templomban lehet beszélgetni egy lelki vezetővel? Toni Faber, a....
2025.12.04
A HangZóna mai vendége Mikesz Csaba a Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki vezérigazgató helyettese....