BYD

Meglepő fordulat a kínai autópiacon

2022.12.13.

A BYD (Build Your Dreams) megelőzte a Volkswagent, mint Kína legkelendőbb márkája novemberben. A fordulat rávilágít a világ legnagyobb autópiacán a tradicionális márkákra nehezedő nyomásra.

A BYD volt a legkelendőbb autómárka Kínában november első négy hetében - derült ki a kereskedők adataiból -, és ezzel megelőzte a Volkswagen márkát. A China Merchants Bank International (CMBI) adatai szerint a BYD kiskereskedelmi eladásai 83 százalékkal 152 ezer 863 járműre emelkedtek november 1. és november 27. között az egy évvel korábbi azonos időszakhoz képest. A BYD értékesítési adatai túlszárnyalták a Volkswagen 143 ezer 602 autós kiskereskedelmi eladásait és még a Toyota eladásaira is fél százalékkal tromfoltak rá. Csoportszinten azonban még így is felülmúlták a BYD eladásait, ha csak az Audi márkanév alatt értékesített 36 ezer 847 autót is beleszámítjuk.

byd_modellek_europa

A Tesla kiskereskedelmi eladásai Kínában szintén csaknem megduplázódtak novemberben az egy évvel korábbihoz képest, miután az amerikai autógyártó csökkentette az árakat és ösztönzőket kínált a Model 3 és a Model Y modelljeire - derült ki az adatokból. Ez az első alkalom, hogy a BYD, amely csak 2003-ban kezdett el autókat gyártani, az eladási listák élére kerül Kínában, és az első alkalom, hogy egy plug-in hibrideket és teljesen elektromos járműveket kínáló vállalat vezeti a listákat.

Az autógyártók a kínai piac szélesebb körű visszaesésére készülnek, mivel úgy vélik, hogy az ösztönzők hatása csökkenőben van, hogy az ország autómentes politikája távol tartja a vásárlókat a bemutatótermektől, és a gazdaság lassulásával a hangulatot is rontja. Erre a hangulatra tesz rá egy lapáttal a covid-szabályok szigorítása és az azokat kifogásoló tüntetések és zavargások esetleges továbbgyűrűzése.

A Kínában gyártott személygépkocsik teljes kiskereskedelmi értékesítése a CMBI adatai szerint a napi átlagos eladások tekintetében 7 százalékkal csökkentek az előző év azonos időszakához képest november hónap első négy hetében, szemben az október első három hetében mért 2 százalékos visszaeséssel.

A Tesla kivételével a bevett globális autógyártók eladásai és piaci részesedéseik zuhanórepülésben vannak Kínában a hazai riválisokkal szemben, akik a megfizethető árú elektromos autók szélesebb választékával, az autókba olcsón beépített szórakoztató rendszerekkel és részleges autonóm vezetéssel csábítanak.

A Stellantis októberben közölte, hogy a Jeep kínai vegyesvállalata csődöt jelent, ami az első külföldi márka csődje az EV-korszakban. Más márka, többek között a Volkswagen, a General Motors, a Ford és a Hyundai esetében az elmúlt öt évben 30 százalékponttól több mint 50 százalékpontig terjedő mértékben csökkent az üzemek kihasználtsága Kínában.

Ezekhez képest Kína legnagyobb villamosított járműgyártója 2023-ban két új márka bevezetését tervezi, hogy a plug-in hibridek és elektromos járművek prémium piacát célozza meg. Elsőként egy Yangwang nevű csúcskategóriás márkát vezetnek be - mondta Wang Chuanfu, a BYD elnök-vezérigazgatója november 17-én egy dél-kínai városban (Sencsen) tartott rendezvényen, amelyen a vállalat 3 milliomodik villamosított termékének gyártását ünnepelték.

byd_suv

A márka, amelynek a BYD még nem talált ki angol nevet, az első modellel együtt 2023 első negyedévében mutatkozik be. Wang elmondta, hogy a Yangwang modellek izgalmas technológiákkal lesznek felszerelve, és 1 millió jüan (141 ezer 300 dollár) körüli áron kerülnek majd forgalomba. A vállalat jövőre egy másik márkát is bemutat, amely "magasan professzionális és személyre szabott identitást" biztosít, hogy megfeleljen a változatos vásárlói igényeknek - tette hozzá. A két új márkáról további részleteket nem közöltek.

A BYD székhelye Sencsenben van, a tőzsdén Sencsenben és Hongkongban jegyzik. A jövőre hazákban új autókkal megjelenő autógyártó (BYD elektromos buszokat már ma is gyártanak Komáromban) részben Warren Buffett amerikai milliárdos tulajdonában van. Első villamosított járművét, a BYD névre keresztelt F3 kompakt szedán plug-in hibrid változatát 2018-ban kezdték el forgalmazni Kínában. Márciusban a vállalat leállította a benzinüzemű járművek gyártását, hogy a plug-in hibrid és teljesen elektromos járművek gyártására összpontosítson. Az első tíz hónapban a BYD 1,4 millió plug-in hibridet és elektromos autót szállított le, ami 234 százalékos ugrás az előző év azonos időszakához képest.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.04
Összeütközött egy busz és egy személyautó Budapest XX. kerületében szombat délután a Szentlőrinci....
2024.05.04
306DT motoros Jaguar F-Pace-t vizsgáltunk. ..
2024.05.04
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte a Forma-....
2024.05.04
Rajtbalesetes ütközések után is első a Túraautó Világbajnokságban a magyar pilóta. ..
2024.05.04
Mire jó ez az amerikai nagyzolás?   ..
2024.05.04
Már az iskolai szünidő kezdete előtt egy hónappal, május 13-tól sűríti a Balatonhoz induló....
2024.05.04
Használtautó tesztünk közelgő főszereplője egy Fiat Panda lesz, ez adta az ötletet a mai cikkemhez....
2024.05.04
Knezsik Istvánnal, az Autós Nagykoalíció (ANK), valamint a Magyar Gépjárműimportőrők Egyesületének....
2024.05.04
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....
2024.05.04
Az EU-s rendelet alapján március végén kellett volna bevezetni Szlovákiában az egynapos autópálya-....