zöldautó

Mennyivel mennek kevesebbet a villanyautók hidegben?

2022.04.20.

Tudjuk jól, hogy számtalan környezeti tényező befolyásolja egy elektromos autó valós hatótávját, így a téli hideg sincs rá jó hatással, de végre megmérték, hogy pontosan mennyivel is csorbul a megtehető kilométer hidegben.

Mára nem titok, hogy a gyártók által közölt, ma már szinte kivétel nélkül WLTP-ciklus szerint mért tisztán elektromos hatótáv a legtöbb esetben eltér a valóstól. Leginkább persze felfelé szeretnek kerekíteni a gyártók, ugyanakkor a hétköznapi használat során számtalan tényező csorbíthatja a villanyautók hatótávját: a fűtés vagy a klíma használata, a túl hideg, vagy a túl meleg időjárás, az erős szél, vagy éppen a magas tempó. Azonban, hogy pontosan mennyivel kevesebbet megy el egy autó lágy hőmérsékletben, mint mondjuk erős téli hidegben, azt csak most mérték meg először. Persze, ki más, mint a német ADAC vállalta magára a nemes feladatot.

Természetes a német piac számára rendkívül fontos Volkswagen ID.3-mal kezdték a tesztelést, és úgy találták, hogy a tisztán elektromos kompakt hatchback 99%-kal több enerigát fogyasztott el a 23 kilométeres út során -7 fokban, mint 14 fokban. Ezzel egyébként a Volkswagen autója bizonyult a legkevésbé hatékonynak az ADAC tesztje során, viszont hozzátartozik az igazsághoz, hogy az ID.3 hőszivattyúja beindításkor már azon dolgozik, hogy ideális hőmérsékletre, 20-40 fok közé melegítse az akkumulátorcsomagot, ami persze rengeteg energiaveszteséggel jár eleinte, később viszont jobb hatékonyságot eredményez.

A többi modell, mint például a Hyundai Kona Electric, a Ford Mustang Mach-E, vagy éppen a Lexus UX300e már csak 46-59%-kal fogyasztott többet hidegben. Persze voltak, akik most is kirívóan jól teljesítettek, és nem meglepő módon ezek a legkisebb méretű autók voltak, ezzel ismét bebizonyítva az örök igazságot, hogy a minél kisebb tömeg, minél nagyobb hatékonyságot eredményez. A Fiat 500e mindössze 25%-kal ment kevesebbet hidegben, noha hatótávja sem tetemes. Ugyanakkor a Renault Zoe teljesítménye mindenképp kiemelendő, hiszen 14 fokban 351 kilométert ment a teszt során, míg -7 fokban 244 km-t tett meg, ami mindössze 30% különbséget jelent, meglehetősen ígéretes hatótáv adatok mellett.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..