Mesél a szakértő – Ügyfél megmentve | Autoszektor

használt autó vásárlás

Mesél a szakértő – Ügyfél megmentve

2021.10.14.

11 éves Peugeot 5008 fél lábbal odaát.

A használt autó vásárlási küldetések között van egy-két lehetetlen. Ilyen a használt sportkocsi vásárlás és ide tartozik a használt családi egyterű beszerzés is. Ügyfelünk egy 2010-es Peugeot 508 2.0 Hdi-t nézett ki, de ezt nem vette meg, mesélem, miért.

Kezdjük a nem vészes dolgokkal

Haladjunk fokozatosan, nem akarom az elején lelőni a poént! A vásárlás előtti használt autó vizsgálat alapvető momentuma a karosszéria vizsgálata. Természetesen nem csak meglévő sérüléseket keresünk ilyenkor, hanem részletes szemrevételezéssel és műszeres festékréteg vastagságméréssel is ellenőrizzük, hogy korábban volt-e sérülve az autó.

Az 5008-as baloldalán még minden rendben volt, a gondok a csomagtér ajtónál kezdődtek, majd a jobboldalon folytatódtak. Ezek mind javítva voltak korábban. Ami említésre is méltó – hiszen ki várna sérülésmentes állapotot egy 10+ éves autótól – az a jobb hátsó sárvédő és ajtó, amelyeken 1.000, illetve 800 mikrométeres festék-, pontosabban bevonatvastagságot mértünk, ami alapján arra lehet következtetni, hogy viszonylag nagyobb sérülést szenvedett a kocsi, sajnos nem tudjuk mikor.

Ez utóbbi azért lehet fontos, hogy ha esetleg szakszerűtlen volt a javítás, mikor fogja felütni a fejét a lepattogzódás, vagy rozsdásodás. Szerencsére a szerkezeti merevségért felelős elemeket, oszlopokat és küszöböket, nem érintette a javítás.

Tedd át múltidőbe az erőátvitelt!

A kettőstömegű lendítőkerék, mint rettegett és rettenetesen drágán cserélhető alkatrész, már ebben is benne volt. Szólt, vibrált is rendesen. Nem maradt kétségünk afelől, hogy ezeket mindenképpen cserélni kell, itt már alapból 3-4 százezer forintos költségről beszélhetünk.

Éppen hogy téli gumi

A kocsin lévő abroncsok 2016-os gyártásúak, ezt a leolvasható DOT számból tudjuk, amelyet minden esetben feljegyzünk a digitális állapotlapra használt autó vásárláskor.

A gumik, bár 6 éves korukig használhatók lennének, sajnos 3 mm-t nem meghaladó profilmélységgel rendelkeztek, amely az ajánlások szerint nem megfelelő a téli közlekedéshez. Ehhez hozzá kell tenni, hogy hazánkban nem kötelező a téli abroncs, a rendelet szerinti feltétel mindössze 1,6 mm-es profilt ír elő a teljes futófelületre.

A szervizkönyv nincs meg

Mint megannyi import autónál, a szervizkönyv valahol útközben elveszett. Ezért a leolvasott 133 ezer kilométeres futásteljesítményt annak alapján igazolni nem lehet. Nem mindha nem lenne amúgy is kötelezően ajánlott, de itt már emiatt sem úszható meg az azonnali motorolaj, olajszűrő és levegőszűrő csere.

A kulcs sincs meg

Az autó csak egy kulccsal rendelkezik. Nem egy pótolhatatlan dolog, de adott esetben nem is olcsó. 25-40 ezer forint egy felprogramozott kulcs és az még nem lesz gyári. Utóbbi esetben, vagy egy kulccsal ne is reménykedjünk CASCO biztosításban, no, nem mintha a 10+ éves kocsikra sokan szeretnének ilyet kötni. A kulcshiány akkor is fájó lesz, ha elhagyjuk az egy szem kulcsot, vagy ne adj Isten, bezárjuk az autóba.

Nagy tétben fogadnék rá, hogy legalább 100.000 km-el több van benne

A futásteljesítmény igazolása minden ügyfelünk külön kívánsága, természetes hát, hogy mindent elkövetünk annak érdekében, hogy megtudjuk az igazságot. Ebben legnagyobb segítségünkre a diagnosztikai berendezésünk van, de sokszor előfordul az sem szolgáltat egzakt adatok, így ügyeskedni, matekozni kell egy kicsit.

Megbízható futásteljesítmény adatot a Peugeot sem szolgáltatott, cserébe lelkesen számlálta azonban, hogy az autó hányszor esett át a kötelező időszakos karbantartásokon. Pontosan 12 alkalommal.

A 2.0 HDi előírt szervizintervalluma 30.000 km, vagy 24 hónap. Ha kimaxolták a futást, akkor ebben az autóban legalább 360.000 km van, ha húszezrenként vitték, akkor csak 240.000. Ebben az elemzésben itt meg is állunk, csak annyit teszek hozzá, hogy az autó ajtajainak szigetelései, az úgy nevezett kéderek 3 helyen, a két elsőn és az egyik hátsó ajtón is szakadtak voltak, pedig ezek 130.000 km alatt nem szoktak elfáradni.

Megérte az előzetes átvizsgálás?

Hát persze. Az autóért 150 km-t kellett utaznunk és ugyanennyit vissza, a kiszállási díjunk így magasabb volt, mint a vizsgálat ára. Az autó árát nem tudjuk, mert valamiért nem volt mellékelve hirdetés. Minden esetre ezek a kocsik az interneten 2 millió forint körül mennek. Ha még bőven ez alá is lőtte az eladó az árat, akkor is további 30-40%-nyi vételárnak kell zsebben maradnia ahhoz, hogy talpraálljon a kocsi, és akkor még a gumicsere, a kulcspótlás és a szinte biztosan bekövetkező egyéb meghibásodások költségét még nem is vettük be.

Aki kétmillióért szeretne autót venni, azoknál a legritkább esetben kell a padláson vasvillával átforgatni a készpénzt, hogy ne pálljon be. Nyilvánvaló, hogy jobban megérte néhány tízezres költséggel meggyőződni az autó siralmas állapotáról még a vásárlás előtt, mint vakon, tátott szájjal beszaladni abba a bizonyos erdőbe.

Erről az autóról is meséltem a GOR-CAR Facebook oldalának élő videójában!

A használt autót minden esetben érdemes átnézetni vásárlás előtt, még akkor is, ha annak eredménye egyébként megnyugtató.

További autós tartalmakért kövesse az Autószektor Facebook oldalát!

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.12.01
Már a római birodalom idején település állt itt, 2000 évvel ezelőtt a híres Borostyánút is....
2021.12.01
Közúti közlekedés biztonsága elleni bűntett elkövetésével gyanúsít a Dunaújváros Rendőrkapitányság....
2021.12.01
Jövőre is hatfutamos országos bajnokságot rendeznek terepraliban, és a szakágvezetés novemberi....
2021.12.01
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításának (kgfb) átlagos állománydíja 44 ezer....
2021.12.01
A BMW első, tisztán elektromos meghajtású luxuslimuzinjának prototípusai a hajtáslánc- és futómű-....
2021.12.01
„Autót szerelni menő!” - Interjú Őri Péter felkészítő tanárral. ..
2021.12.01
Közúti közlekedési baleset történt a 4-es számú főút 324. kilométerszelvényében Fényeslitkénél 2021....
2021.12.01
Elindult a jövő évi országos és megyei autópálya-matricák előértékesítése. A vignettákat a Nemzeti....
2021.12.01
A beszállítói fennakadások és a félvezető alkatrészek hiánya miatt jelentős mértékben, tíz évvel....
2021.12.01
A romló járványhelyzet miatt a szervezők lemondták a januárra tervezett kiállítást. 2023-ban....