Lancia

Mi lesz veled Lancia?

2021.07.24.

Neves dizájner kinevezésével mutatja elköteleződését a Lancia márka felélesztésében a Stellantis, ami prémium márkaként éledhet újjá.

A hónap egyik legfontosabb híre az autóiparban egyértelműen az volt, hogy a Stellantis (a PSA és az FCA új egyesülése) ad még egy esélyt a Lancia márkának. Tudod, a több mint 100 éves autómárkának, ami egykoron Olaszország egyik legpatinásabb autóit dobta a piacra, megannyira legendás modellel, közúton és a versenypályákon egyaránt. No, nem mintha a Lancia márkának nagy felélesztésre lenne szüksége, de már nem a régi önmaga.

Egykoron hatalmas modell palettával rendelkeztek, lefedve minden létező szegmenst, azonban a városi terepjárók térnyerésével már nem tudták tartani a tempót, és jelenleg mindössze egyetlen modellt forgalmaznak: a Lancia Ypsilont. A csavar mindössze annyi a dologban, hogy ezzel az egyetlen, egyébként Fiat 500 alapokon nyugvó autójukkal is vezetik az olasz kisautó szegmenst, külföldön ugyanis nem forgalmazzák.

Amikor szóba került a francia PSA és az olasz FCA egyesülése, és persze az ezzel járó költségcsökkentések, akkor joggal aggódhattunk a kisebb márkák túléléséért, amilyen a Lancia is. Most azonban véget érhet a Lancia zsugorodása, ugyanis a Stellantis egy rangos fődizájner bejelentésével tudatta: adnak még egy esélyt a márkának, és a kinevezésből már arra is következtethetünk, hogy hová szeretnék pozícionálni azt.

Jean-Pierre Plouét bízták meg a Lancia felélesztésére, akinek nem lesz ismeretlen a terep, hiszen jelenleg is a 14 márkát tömörítő egyesülés egyik fő dizájnere a Torino Centro Stile irodaházban. Sőt, nem ez lesz az első Ploué számára, hogy egy márka újjászülését levezényli. 1999-ben már ugyanezt végigcsinálta a Citroennel, és olyan meghatározó modelleket köszönhetünk neki, és csapatának, mint a C4, a C5, a C6 vagy a DS3.

Mivel a legtöbb márka éppen most, a villanyosítás közepette hozza vissza egykori modelljeit retro formavilággal, talán nem is lehetne jobb pillanat feltámasztani az olasz márkát. Ploué nyilatkozatai alapján pontosan erre készül: „Valóban izgalmas kihívás a Lancia reneszánszát koordinálni. A Lancia egy ikonikus márka, amit szeretnénk újra Európa középpontjában helyezni.” Leginkább fiatal dizájnerek dolgoznak majd a projekten, ami retro, fiatalos, prémium márkaként élesztheti fel a Lanciát.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.07.01
Mads Østberg újra megnyerte a pécsi versenyt! Forró hétvégén, gyors pályákon bizonyult a legjobbnak....
2022.07.01
Különleges lehetőséget biztosít a nagycsaládosok számára a július 29-31-i Formula–1 Aramco Magyar....
2022.07.01
A Vitesco meg akarja szüntetni a legtöbb munkahelyet nürnbergi üzemében. Az üzemi tanács nem lelkes....
2022.07.01
35 fok felett a tradicionális bécsi fiákerek az állatvédelmi törvény miatt nem közlekedhettek az....
2022.06.30
Nem is akárhová, hanem a középkategória felső harmadába, tehát a Passat, Insignia, vagy éppen a....
2022.06.30
Jogerősen felmentette a bíróság az M3-as autópályán 2016-ban történt halálos tömegszerencsétlenség....
2022.06.30
Az új Neta S Yaoshi elektromos szedánt az ingyenes töltés lehetőségével és egy brutális motorral....
2022.06.30
Az európai repülőtereken tapasztalható munkaerőhiány, amely a légiforgalom nyári emelkedésével....
2022.06.30
Nézze meg a videót! ..
2022.06.30
Elfogadta az üzemanyagok 50 banis - 40 forintnak megfelelő - árkompenzációjáról szóló sürgősségi....