Magyar Borok Útja Rallye
Az Ostoros-Novaj Bor Zrt. az Egertől keletre elterülő két település, Ostoros és Novaj községekben gazdálkodó, hagyományos szőlőtermesztéssel és borászattal foglalkozó szövetkezetből alakult részvénytársasággá 2000-ben. A borászat a folyamatos és tudatos fejlesztéseknek köszönhetően mára az Egri Borvidék legnagyobb borászati cégévé fejlődött, amely évi 5-5,5 millió palack bort értékesít, ráadásul ennek több, mint 60 százalékát minőségi (OEM - Oltalom alatt álló eredet megjelölés) kategóriában.
Gyönyörű táj fogadja a versenyzőket Osotoros és Novaj környékén
A borászat ma már több mint 100 hektár saját szőlőterülettel rendelkezik, amelyet folyamatos telepítésekkel évről-évre igyekszik növelni, a minőségi alapanyag bázis további bővítése érdekében. Ugyanakkor fontos szerepet tölt be a régió agrárgazdaságában azzal, hogy 400-500 hektárnyi, kistulajdonosok birtokában lévő szőlőterület termesztését integrálja, és évente 5-6 ezer tonna szőlőtermést vásárol fel, munkát és megélhetést biztosítva a családoknak.
A Rallye mezőnye jó eséllyel csípi el a szüret elejét
A cég megalakulása óta kizárólag palackos borokat értékesít, kiemelten figyelve arra, hogy valamennyi árkategóriában a legjobb minőségű termékekkel legyen jelen a piacon. A beruházások, a fejlesztések, a minőségre való törekvés meg is hozta az eredményt, az Ostorosbor márka elismerten az egyik legjobb ár-érték arányú borcsalád az üzletek polcain. Több mint 5 évvel ezelőtt döntöttek úgy, hogy nem szállnak be az olcsó import borokkal való árversenybe, hanem a felső-közép, illetve a prémium kategóriában növelik a piaci részesedésüket, elsősorban a reduktív eljárással készülő, könnyű, friss fehér és a rozé borok között. Az Ostorosbor nemcsak az üzletek felső polcain, hanem az éttermek kínálatában is egyre elterjedtebb, és a szakértők körében is egyre népszerűbb.
Vendégcsalogató a pince bejárata
Az Ostorosbor mennyiséget tekintve ugyan nagyüzem, de az odafigyelést, a törődést és a minőséget tekintve családi borászat. Ezt bizonyítja a társaság irányításában bekövetkezett változás is. Idén februártól ugyanis új első számú vezető, Soltész Gergő irányítja a céget, aki Édesapját, Soltész Gábort váltotta az igazgatói pozícióban.
Nagyüzem, családi odafigyeléssel
Az Ostorosbor Csipke termékcsaládja az előző két rozé évjárat sikere utánbővült 3 tagúvá. A termékcsalád továbbra is elsősorban a hölgyek ízlésvilágának megfelelően készül, ugyanakkor karakterek kialakításánál a férfi fogyasztók is igényeit is figyelembe veszik. Az Ostorosbor Egri Csillaga az elmúlt években friss és ropogós volt, mely igen szép sikereket jelentett a borászatnak (pl.: VinAgora 2014). A továbblépés jegyében a 2014-es Egri Csillag ugyan szintén reduktív erjesztésű, vagyis egy friss bor, de karakterében jóval teltebb, krémesebb, ízvilágában fűszeresebb lett. Ha Eger akkor bikavér, ami természetesen megtalálható az Ostorosbor kínálatában is. Az új prémium minőségű Egri Bikavér a kékfrankos, cabernet sauvignon, merlot és blauburger házasításából készült, így a vegyesen kis fahordós és új nagyhordós érlelés nyomán egy telt, bársonyos, ugyanakkor karakteres, „valódi” bikavér született Ostoroson. Végül érdemes megemlíteni a POÉN névre (nem vicc!) keresztelt dűlőszelektált gyöngyöző bort, ami már első évjáratában nagy sikert aratott a fogyasztók körében. A rizlingszilváni szőlőszemek egyenesen a borászat egyik legszebb termőhelyéről, a Szélhegyről származnak.
A Magyar Borok Útja Rallye-val kapcsolatos hírekkel és érdekességekkel kapcsolatban naprakész lehet, aki figyelemmel kíséri a rendezvényt az Autószektor külön a versenynek szentelt kiemelt rovatában, illetve a rendezvény Facebook oldalán.