visszahívás
Amerikában az idei volt eddig a legrosszabb év a visszahívások szempontjából. Eddig a negatív rekordot 2004 jelentette, amikor 30,8 millió autót hívtak vissza, idén viszont már úgy tartanak 52 milliónál, hogy még bő két hónap hátravan az évből.
A vesszőfutás februárban kezdődött, amikor a General Motors tudatta a NHTSA-val (National Highway Traffic Safety Administration), hogy 800 ezer Chevrolet Cobaltot és Pontic G5-öst kell visszahívni a gyújtáskapcsoló hibája miatt.
Nyolc hónappal később a General Motors már 30 millió visszahívásnál tart ebben az évben, ebből 26,5 millió vonatkozott az Egyesült Államokra. Ez a szám több mint a fele az összes amerikai visszahívásnak, ami igen kellemetlenül érinti a világ legnagyobb autógyártóját.
Idén összesen 544 esetben rendeltek el visszahívást az Egyesült Államokban a különböző autógyártók 2014-ben, a GM mellett a Takata hibás légzsákjaitól a Toyota maguktól gyorsuló autóin át a gyulladásveszélyes Ferrari 458-asig széles volt a paletta. Természetesen a rengeteg visszahívás elsősorban arra vezethető vissza, hogy a mai autók sokkal bonyolultabbak, mint a korábbiak, de a költségcsökkentéseknek is köze van hozzá.