elektromos autó
Szaszaki Maszahiro a Toyota fejlesztőmérnöke, a vállalat alternatívüzemanyag-programjának tesztpilótája. Őt kérte fel a Lexus, hogy álmodja meg a márka első, kifejezetten elektromos hajtáslánccal fejlesztett típusának, az RZ szabadidőjárműnek a sportos hangvételű változatát.
Míg a szériakivitelű Lexus RZ 450e elöl egy 150 kW-os (204 LE), hátul pedig egy 80 kW-os (109 LE) villanymotort alkalmaz, a 2023. évi Tokiói Autószalonon bemutatott tanulmányautó mindkét tengelyén az erősebb villanymotor dolgozik. A rendszerteljesítmény ezzel 300 kW-ra (408 LE) emelkedett (+30%), ez pedig vadonatúj lehetőségeket nyitott a fejlett Direct4 összkerékhajtási rendszer vezérlésében.
Hogy Szaszaki-szan nem hisz a középutas megoldásokban, jól jelzi, hogy radikális mértékben: 35 mm-rel csökkentette a modell szabad hasmagasságát. Ez az egyedileg fejlesztett aerodinamika-kiegészítőkkel együtt újraírta a Lexus RZ közegellenállási és áramlástani jellemzőit. Normál esetben egy villanyautónál mindennél fontosabb volna a kedvező légellenállás, a sportautóknál ellenben ezt optimális mértékű leszorítóerővel kell kombinálni – ennek finomhangolásához nélkülözhetetlen volt Szaszaki Maszahiro jelentős motorsport-tapasztalata.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!