Dakar 2023

Nászer el-Attija ötödször nyerte meg a Dakart, az első öt helyen négy Toyota végzett

2023.01.16.

Rendkívül sikeres volt a 2023-as Tereprali-világbajnokság (W2RC) két hétig tartó nyitó fordulója a japán autógyártó számára, amely dominálta a versenyt.

A 2023-as Dakar utolsó szakaszán a versenyzőknek az Al-Hofuf-i bivaktól a tengerparti Dammam városában lévő célig kellett eljutni. A mindössze 136 km-es zárószakaszt az előző néhánytól eltérően sokkal északabbra jelölték ki, ezért nem kellett annyi dűnét megmászni. A 281 km-es összekötővel együtt a rali utolsó napján 417 km-t kellett megtenni, így az idei verseny teljes távja megközelítette a 9000 km-t.

A katari Nászer el-Attija és francia navigátora, Mathieu Baumel sikeresen megvédte a Toyota Gazoo Racing számára 2022-ben megszerzett Dakar-elsőséget január 15-én, amikor a 2023-as verseny utolsó szakaszának célvonalán áthaladtak GR DKR Hilux T1+-szal. Ugyan a páros 5 perc 41 mp-et veszített a szakaszgyőztes Loebékkel szemben, ez nem számított, mivel az összetettben 1 óra 20 perc 49 másodperccel verték őket, és az egész mezőnyt. Mint ismeretes, a győztesek a második szakaszon álltak az élre, és onnantól kezdve nem engedték ki a kezeik közül ezt a pozíciót. Nászernek ez volt az ötödik, Mathieu-nek pedig a negyedik győzelme, és összesen már háromszor nyertek Toyotával.

Giniel de Villiers - aki zsinórban a huszadik Dakarját teljesítette - az összetettben a negyedik helyen zárta a ralit 2 óra 31 perc 12 másodperc hátrányban. Ezzel az eredménnyel a top 5 helyezéseinek száma összesen 15-re nőtt, köztük egy győzelemmel 2009-ben. A dél-afrikai veterán kiegyensúlyozottságára jellemző, hogy eddig csak egy alkalommal végzett a top 10-en kívül.

A 2023-as Dakarra sokáig úgy fog emlékezni Henk Lategan és navigátora, Brett Cummings, mint egy olyan versenyre, amely egészen másként is alakulhatott volna számukra. Sokáig az összetett második helyén álltak, amíg két sajnálatos esemény hátrébb nem kényszerítette őket. A fiatal dél-afrikai páros nagyszerű tempót mutatott az egész ralin, végül összetettben az ötödik helyen végeztek, kevesebb mint öt perccel lemaradva Giniel de Villierséktől.

A végeredmény azt tükrözi, hogy a Toyota uralta a 2023-as Dakart, a gyári támogatású Gazoo Racing csapat egységei az első, a negyedik és az ötödik helyen végeztek. Ráadásul a harmadik helyen is egy Toyota futott be: a fiatal brazil, Lucas Moraes a privát Overdrive csapat Hiluxával további dicsőséget szerzett a japán autógyártónak. Moraes érdemeit tovább növeli, hogy ez volt az első próbálkozása a Dakaron, igaz, ott volt mellette egy tapasztalt navigátor a német Timo Gottschalk személyében.

A 2023-as tereprali világbajnokságon (W2RC), amelynek a Dakar volt a nyitó fordulója, Nászer el-Attija és Mathieu Baumel összesen 85 pontot gyűjtött. Ez azt jelenti, hogy mindössze két ponttal maradnak el az éllovas Loebéktől. A Toyota a második helyen áll a gyártók bajnokságában, mindössze egyetlen ponttal lemaradva az BRX-től. A következő verseny az Abu Dhabi Desert Challenge lesz, amelyre február utolsó hetében kerül majd sor.

Fotók: Toyota Gazoo Racing

Nyilatkozatok a Dakar céljában:

Glyn Hall, a Toyota Gazoo Racing Dakar csapatfőnöke: „Micsoda nap volt ez az egész csapatunknak! Egy Dakart megnyerni emlékezetes dolog, de a világ legnehezebb versenyét kétszer egymás után megnyerni egyszerűen rendkívüli. Őszinte köszönetemet fejezem ki csapatunk minden tagjának, minden szponzorunknak és természetesen pilótáinknak és navigátorainknak, akik lenyűgöző eredményeket értek el. Nagyon büszke vagyok a GR DKR Hilux T1+-ra is, amely ismét bebizonyította, hogy elég megbízható és strapabíró ahhoz, hogy a világ legrázósabb autóversenyét két egymást követő évben teljesítse.”

Nászer el-Attija: „Ez csodálatos érzés! Nagyon sok embernek kell köszönetet mondanom, kezdve a csapatunk minden tagjával. Kemény két hét áll mögöttünk, de fantasztikus, hogy visszatérhettünk és megvédhettük a címünket. Nagyon büszke vagyok a GR DKR Hilux T1+-ra is, összesen háromszor megnyerni a versenyt a Toyota Gazoo Racinggel, az valóban különleges.”

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....