BMW i8

A négyhengeres i8, amiből sosem lett valóság

2020.12.15.

Egy interjúban árulta el az Alpina fejese, hogy miért nem vitték végül sorozatgyártásba a négyhengeres BMW i8 prototípust.

Noha külső adottságai és menettulajdonságai alapján se gondolnánk elsőre, de a BMW i8 csupán egy 1,5 literes, háromhengeres motort rejteget a villanymotorja mellé párosítva. Joggal fordult meg sokak fejében, hogy mi lett volna, ha a bajorok úgy döntenek, hogy valami komolyabb erőgéppel is megtámogatják a hajtásláncot. Azonban az Alpina csapata általában nem csak felteszi az égető kérdéseket, de meg is valósítja azokat. Így készülhetett el a saját i8 prototípusuk, amibe a BMW M135i 2,0 literes, négyhengeres turbómotorja került. A villanyhajtással párosítva egészen 462 lóerőre tornázták a rendszerteljesítményt.

Azonban ennél tovább sosem mentek, és végül sosem árusították a bitang erős i8-ast. Andreas Bovensiepen, az Alpina vezére is elmesélte a BMW Blognak, hogy miért nem. Állítólag a fejlesztés során számtalan gondba ütköztek. Kezdésnek a hűtés jelentett kihívást. Nem elég, hogy a gyárinál nagyobb intercoolert szereltek be, de két extra hűtőre is szükségük volt az első lökhárítóban, hogy megfelelő hőmérsékleten tartsák az olajat és a váltót. Ráadásul az i8 gyári hatfokozatú automatája nem bírta a nyomatékot, szóval szintén az M135i nyolcfokozatú Aisinját szerelték be.

Ez már elég ok volt arra, hogy vadiúj alvázat kelljen tervezniük, ami erősebb a gyárinál. Ezzel a lépéssel viszont 100 kilóval nehezebb lett az autó, ráadásul új töréstesztekre is szükség lett volna, hogy forgalomba helyezhessék. Persze a számtalan változásnak köszönhetően minden komputert át kellett kalibrálniuk, ami idő- és pénzigényes folyamatnak bizonyult. Szóval mindent összevetve úgy döntöttek, hogy nem éri meg a projekt, és nem viszik sorozatgyártásba a 462 lóerős i8-ast. Mindez egyébként szembemegy Bovensiepen korábbi nyilatkozatával, amiben a BMW-t hibáztatta a projekt meghiúsulásáért. Akkor azt állította, hogy a bajorok féltek, hogy a márka zöld hírnevét csorbítaná egy ilyen akció.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.14
Az Audi Hungaria vezetői Németország bajor tartományi parlamentjének Gazdasági, Regionális....
2024.05.14
Annak ellenére, hogy a gyalogos balesetek száma évről évre javuló tendenciát mutat hazánkban, a....
2024.05.14
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.14
A csalódást keltő szeptember után (-11,6 százalék) a romániai új autók piaca októberben ismét....
2024.05.14
Bővül azon járművek köre, amelyekre kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kell kötni. Ez az....
2024.05.14
Az új Opel Frontera első nyilvános bemutatkozására készül: Alig egy hónappal azután, hogy az új....
2024.05.14
Lassul az elektromos autók fellendülése. Lényegesen több személygépkocsit regisztráltak újonnan az....
2024.05.14
Vasárnap délután az Erdőháton történt baleset egyik sérültje Magdaléna Šebestová volt....
2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....