autómegosztás

Német törvény az autómegosztó szolgáltatások támogatásáról

2016.08.27.

Németországban törvényt hoznak a közösségi autómegosztó szolgáltatások támogatásáról, a szövetségi kormány tervezete alapján a szolgáltatók kiváltságokat kaphatnak - írta a Handelsblatt című üzleti lap.

A városi közösségi autómegosztó szolgáltatások felhasználóinak száma egyre gyorsuló ütemben emelkedik Németországban, a piacon tevékenykedő cégek érdekképviseletének (Carsharing Verband) adatai szerint tavaly már 1,26 millióan voltak, ami 25 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest.


Előrejelzésük alapján a következő időszakban évente 50 újabb városban indul vagy klasszikus autómegosztó szolgáltatás - amelynek lényege, hogy a kerékpármegosztó rendszerekhez hasonlóan a kocsit a kijelölt állomásokon lehet átvenni és leadni -, vagy új típusú, úgynevezett free floating autómegosztó rendszer, amelyben a felhasználók a közlekedés szabályainak betartása mellett bárhol otthagyhatják az autót, ha már nincs rá szükségük, illetve beülhetnek a flottához tartozó első szabad kocsiba, amely a közelben parkol.

A négy vezető szolgáltató - Car2Go, DrieNow, Flinkster, Cambio - tavaly nagyjából 12 ezer autót üzemeltetett, valamennyi szolgáltatót együttvéve pedig 15 400 autómegosztós kocsi futott a német utakon. Ez a szám 2020-ig évente rendre 11 és 19 százalék közötti mértékben emelkedhet. A szolgáltatás így eléri a tömeges mértéket, és a berlini vezetés megítélése szerint az ágazat fejlődése révén a helyzet megérett arra, hogy szabályozzák a piac működését.


A tartományi kormányoknak és gazdasági érdekképviseleteknek véleményezésre szerdán megküldött tervezet szerint az autómegosztók kiváltságokat kaphatnának, elsősorban ingyenes vagy csökkentett díjazású parkolási lehetőséget. Ugyanakkor feltételekhez kötnék a szolgáltatást, a javaslat alapján egyebek között elő kell írni, hogy árkedvezmény jár a tömegközlekedési bérlettel rendelkező felhasználóknak, a hagyományos meghajtású autók esetében pedig meg kell szabni, hogy 2018-ra 95 grammra kell csökkenteni a kilométerenkénti átlagos szén-dioxid-kibocsátást.

A tervek szerint a törvény 2017 júliusában lép életbe. A jogszabállyal "a jövő mobilitását támogatjuk" - mondta a Handelsblattnak Alexander Dobrindt közlekedési miniszter. "Környezet- és klímabarát közlekedést akarunk, ennek fontos ösztönzője az autómegosztás" - tette hozzá Barbara Hendricks környezetvédelmi miniszter.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.11.07
A versenyautók és motorok iránti rajongás hozott össze egy ifjú olasz párt, akik az Imola....
2025.11.07
Az új generációs Toyota RAV4 nem csak az ergonómia, a vezetési élmény, a helykínálat és a biztonság....
2025.11.07
A BMW legendás kétüléses sportautója, a Z4 hamarosan végleg eltűnik a kínálatból. A modell gyártása....
2025.11.07
Az első három helyen a Toyota versenyzői állnak a márka hazai versenyén, ahol a kanyargós, erdei....
2025.11.07
A Magna International Inc. kanadai székhelyű, több mint 65 éves múlttal rendelkező vállalat, amely....
2025.11.07
Ahogy az önvezető autók megjelennek az utcáinkon, már nem a technológia működése a kérdés, hanem az....
2025.11.07
A CUPRA megint átszakítja a teljesítmény és design gátjait legikonikusabb hagyományos hajtású....
2025.11.07
A Nemzeti Autópálya-társaság (NDS) idén a szokásosnál korábban, november elején megkezdte a 2026-os....
2025.11.07
A CATL célja, hogy tovább erősítse piaci jelenlétét Európában olyan termékek és szolgáltatások....
2025.11.07
A Győr-Moson-Sopron Vármegyei Rendőr-főkapitányság prevenciós munkatársai közlekedési....