Nissan GT-R
Képek forrása: Motor 1
Óriási hírnek bizonyult még 2008-ban, amikor a Nissan bejelentette, hogy az akkor bemutatott R35 GT-R 7:30 alatti köridőt futott a Nürburgringen. Ez olyan teljesítmény volt, amivel a pálya urának bizonyuló Porsche 911-et is maga mögé tudta utasítani. Ebből kiindulva pedig az új GT-R-nek - akármikor is érkezzen - ugyanaz lesz a feladata, mint 17 évvel ezelőtt.
A New Yorkban megrendezett Nemzetközi Autószalonon megszólalt Ponz Pandikuthira, a Nissan USA vezető terméktervezője is, és elmondta, hogy mit vár el az új GT-R-től. "Első számú és hiteles autónak kell lennie. Képzeljük el, hogy csinálnánk egy elsőkerék-hajtású elektromos autót és GT-R-nek hívnánk. Nem lenne túl szerencsés választás. Az új modellnek a gyökerekig eredetinek kell lennie, és rendelkeznie kell a nürburgringi körrekordhoz tartozó teljesítménnyel."
"Ez alapozta meg az emberek autóba vetett hitét is, hogy sikerült legyőzni a Porsche 911-et hazai pályán" - tette hozzá Pandikuthira.
Ez az elvárás rendkívül nehezen megvalósíthatónak tűnik, tekintve, hogy a 911 milyen komoly mértékben javult az utóbbi években. A jelenlegi leggyorsabb Porsche 911 - a GT3 RS - 2023-ban 6:49.328-as köridőt produkált. Valamint azt is figyelmbe kell venni, hogy 2008 óta a Nürburgring hivatalos köridő-irányelvet vezetett be a Nordschleife-re, amely előírja, hogy a kört a teljes, 20.82 kilométeres távon kell mérni. Ezt megelőzően a körrekordok döntésekor általában kihagyták a boxegyenest a "számításból". Így ha a GT-R 2008-as rekorddöntő köréhez hasonlítjuk a GT3 RS idejét, akkor a német sportautónak mindössze 6:44.848 kellett volna a pálya teljesítéséhez.
Így tehát kijelenthető, hogy az új GT-R-nek abszurd mértékben kell majd fejlődnie ahhoz, hogy legyőzze a jelenlegi bajnokot - arról nem is beszélve, hogy mit tud majd a hamarosan érkező turbófeltöltős GT2 RS.
Pandikuthira azt is hozzátette a mondandójához, hogy a következő GT-R-t bizonyos mértékben villamosítani kell majd. "A nagy lóerős autók egyszerűen nem fognak megfelelni a károsanyag-kibocsátási előírásoknak. Tehát csak az a kérdés, hogy a technológia hol ér majd utol minket. Az akkumulátortechnika, a motortechnika és a fejlesztések is eltarthatnak néhány évig, de a GT-R kétségtelenül vissza fog térni."
A várakozás így biztosan sokáig fog tartani, valamint a jelenlegi trendeket figyelembe véve nagyjából négy évbe telik, mire az ötletből valóság lesz a Nissannál - és jelenleg még a terv sincs kész az új GT-R-hez. Ám a Nissan vezérigazgatója, Ivan Espinosa kijelentette, hogy vissza szeretné kapni a GT-R-t, szóval a nagy visszatérés már csak idő kérdése.