Nissan GT-R

Nissan: "A GT-R kétségtelenül vissza fog térni"

2025.05.08.

A japán márka szerint az a legfontosabb, hogy ott győzzék le a Porsche 911-et, ahol a legfontosabb - a Nürburgringen. 



Képek forrása: Motor 1

Óriási hírnek bizonyult még 2008-ban, amikor a Nissan bejelentette, hogy az akkor bemutatott R35 GT-R 7:30 alatti köridőt futott a Nürburgringen. Ez olyan teljesítmény volt, amivel a pálya urának bizonyuló Porsche 911-et is maga mögé tudta utasítani. Ebből kiindulva pedig az új GT-R-nek - akármikor is érkezzen - ugyanaz lesz a feladata, mint 17 évvel ezelőtt.

A New Yorkban megrendezett Nemzetközi Autószalonon megszólalt Ponz Pandikuthira, a Nissan USA vezető terméktervezője is, és elmondta, hogy mit vár el az új GT-R-től. "Első számú és hiteles autónak kell lennie. Képzeljük el, hogy csinálnánk egy elsőkerék-hajtású elektromos autót és GT-R-nek hívnánk. Nem lenne túl szerencsés választás. Az új modellnek a gyökerekig eredetinek kell lennie, és rendelkeznie kell a nürburgringi körrekordhoz tartozó teljesítménnyel."

"Ez alapozta meg az emberek autóba vetett hitét is, hogy sikerült legyőzni a Porsche 911-et hazai pályán" - tette hozzá Pandikuthira.

Ez az elvárás rendkívül nehezen megvalósíthatónak tűnik, tekintve, hogy a 911 milyen komoly mértékben javult az utóbbi években. A jelenlegi leggyorsabb Porsche 911 - a GT3 RS - 2023-ban 6:49.328-as köridőt produkált. Valamint azt is figyelmbe kell venni, hogy 2008 óta a Nürburgring hivatalos köridő-irányelvet vezetett be a Nordschleife-re, amely előírja, hogy a kört a teljes, 20.82 kilométeres távon kell mérni. Ezt megelőzően a körrekordok döntésekor általában kihagyták a boxegyenest a "számításból". Így ha a GT-R 2008-as rekorddöntő köréhez hasonlítjuk a GT3 RS idejét, akkor a német sportautónak mindössze 6:44.848 kellett volna a pálya teljesítéséhez. 

Így tehát kijelenthető, hogy az új GT-R-nek abszurd mértékben kell majd fejlődnie ahhoz, hogy legyőzze a jelenlegi bajnokot - arról nem is beszélve, hogy mit tud majd a hamarosan érkező turbófeltöltős GT2 RS. 

Pandikuthira azt is hozzátette a mondandójához, hogy a következő GT-R-t bizonyos mértékben villamosítani kell majd. "A nagy lóerős autók egyszerűen nem fognak megfelelni a károsanyag-kibocsátási előírásoknak. Tehát csak az a kérdés, hogy a technológia hol ér majd utol minket. Az akkumulátortechnika, a motortechnika és a fejlesztések is eltarthatnak néhány évig, de a GT-R kétségtelenül vissza fog térni."

A várakozás így biztosan sokáig fog tartani, valamint a jelenlegi trendeket figyelembe véve nagyjából négy évbe telik, mire az ötletből valóság lesz a Nissannál - és jelenleg még a terv sincs kész az új GT-R-hez. Ám a Nissan vezérigazgatója, Ivan Espinosa kijelentette, hogy vissza szeretné kapni a GT-R-t, szóval a nagy visszatérés már csak idő kérdése. 

Forrás: 
Motor 1

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.11.15
Három ember életét vesztette, három pedig megsérült a svéd főváros központjában pénteken kora este....
2025.11.15
Az Autocar értesülései szerint már jövőre befuthat egy 10 millió forint alatti, terepes hangulatú,....
2025.11.14
Szegediként írígykedve néztük a jugókat akik Fityójukkal rendre megfordultak  városunkban. Ki hinné....
2025.11.14
A tervezett ütemben épül Magyarország tengeri kikötője Triesztben, ezáltal minden adott ahhoz, hogy....
2025.11.14
Niki Lauda 2019 májusában bekövetkezett halála után egy évvel özvegye, Birgit 30,5 millió euróra....
2025.11.14
Sikeresen földet ért pénteken a Sencsou-20 legénység visszatérő űrhajója, miután korábban....
2025.11.14
Korábban az európai márkák alapítottak autógyárat, Kínában. Most egészen más üzleti húzásról van....
2025.11.14
Az E.ON töltőállomás-üzemeltető vállalata, az E.ON Drive Infrastructure Hungary (EDRI) új....
2025.11.14
A Közlekedési Múzeum oldtimer járművein, egy Ikarus 311-es és egy Faros Ikarus 66-os autóbuszon....
2025.11.14
Az Érdi Járási Ügyészség többrendbeli lopás miatt emelt vádat egy férfival szemben, aki autómosók....