Nissan GT-R

Nissan: "A GT-R kétségtelenül vissza fog térni"

2025.05.08.

A japán márka szerint az a legfontosabb, hogy ott győzzék le a Porsche 911-et, ahol a legfontosabb - a Nürburgringen. 



Képek forrása: Motor 1

Óriási hírnek bizonyult még 2008-ban, amikor a Nissan bejelentette, hogy az akkor bemutatott R35 GT-R 7:30 alatti köridőt futott a Nürburgringen. Ez olyan teljesítmény volt, amivel a pálya urának bizonyuló Porsche 911-et is maga mögé tudta utasítani. Ebből kiindulva pedig az új GT-R-nek - akármikor is érkezzen - ugyanaz lesz a feladata, mint 17 évvel ezelőtt.

A New Yorkban megrendezett Nemzetközi Autószalonon megszólalt Ponz Pandikuthira, a Nissan USA vezető terméktervezője is, és elmondta, hogy mit vár el az új GT-R-től. "Első számú és hiteles autónak kell lennie. Képzeljük el, hogy csinálnánk egy elsőkerék-hajtású elektromos autót és GT-R-nek hívnánk. Nem lenne túl szerencsés választás. Az új modellnek a gyökerekig eredetinek kell lennie, és rendelkeznie kell a nürburgringi körrekordhoz tartozó teljesítménnyel."

"Ez alapozta meg az emberek autóba vetett hitét is, hogy sikerült legyőzni a Porsche 911-et hazai pályán" - tette hozzá Pandikuthira.

Ez az elvárás rendkívül nehezen megvalósíthatónak tűnik, tekintve, hogy a 911 milyen komoly mértékben javult az utóbbi években. A jelenlegi leggyorsabb Porsche 911 - a GT3 RS - 2023-ban 6:49.328-as köridőt produkált. Valamint azt is figyelmbe kell venni, hogy 2008 óta a Nürburgring hivatalos köridő-irányelvet vezetett be a Nordschleife-re, amely előírja, hogy a kört a teljes, 20.82 kilométeres távon kell mérni. Ezt megelőzően a körrekordok döntésekor általában kihagyták a boxegyenest a "számításból". Így ha a GT-R 2008-as rekorddöntő köréhez hasonlítjuk a GT3 RS idejét, akkor a német sportautónak mindössze 6:44.848 kellett volna a pálya teljesítéséhez. 

Így tehát kijelenthető, hogy az új GT-R-nek abszurd mértékben kell majd fejlődnie ahhoz, hogy legyőzze a jelenlegi bajnokot - arról nem is beszélve, hogy mit tud majd a hamarosan érkező turbófeltöltős GT2 RS. 

Pandikuthira azt is hozzátette a mondandójához, hogy a következő GT-R-t bizonyos mértékben villamosítani kell majd. "A nagy lóerős autók egyszerűen nem fognak megfelelni a károsanyag-kibocsátási előírásoknak. Tehát csak az a kérdés, hogy a technológia hol ér majd utol minket. Az akkumulátortechnika, a motortechnika és a fejlesztések is eltarthatnak néhány évig, de a GT-R kétségtelenül vissza fog térni."

A várakozás így biztosan sokáig fog tartani, valamint a jelenlegi trendeket figyelembe véve nagyjából négy évbe telik, mire az ötletből valóság lesz a Nissannál - és jelenleg még a terv sincs kész az új GT-R-hez. Ám a Nissan vezérigazgatója, Ivan Espinosa kijelentette, hogy vissza szeretné kapni a GT-R-t, szóval a nagy visszatérés már csak idő kérdése. 

Forrás: 
Motor 1

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.18
A Kia PV5 elnyerte a 2026-os International Van of the Year (IVOTY) díjat, amely a könnyű....
2025.12.18
2025 őszén színtiszta ujjgyakorlatként prezentálta négykerekű terepmotor-koncepcióját a Toyota.....
2025.12.18
A korábban a világ legszebb karácsonyi vásárává választott budapesti Vörösmarty téri ünnepi vásár....
2025.12.18
Az új alkalmazás célja, hogy a Volvo-tulajdonlás még egyszerűbbé, biztonságosabbá és élvezetesebbé....
2025.12.18
A Gödöllői Járási Ügyészség vádat emelt egy férfi ellen, aki két autót is átvett szerelésre, ám a....
2025.12.18
Az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán, már élénk a forgalom, így a főváros felé tartók....
2025.12.18
Gorden Wagener saját kérésére 2026. január 31-én távozik a vállalattól. Utódja Bastian Baudy lesz,....
2025.12.18
A Budapesti Közlekedési Központ a karácsonyi ünnepi időszakban és szilveszterkor a megváltozó....
2025.12.17
Vannak katasztrófahelyzetek, amelyekben veszélyes és felesleges embert bevetni, mert a mentés....
2025.12.17
Fontos akadályt vett sikerrel a 2026-ban bemutatkozó F1-es Cadillac-csapat. Főnökük szerint a....