vezetés

Okosautókat fejlesztenek már Kínában is

2014.07.29.

Világhálóra kötött, egymással kommunikáló és vezető nélküli járműveket fejlesztenek a kínai technológiai cégek hazai autógyártókkal együttműködve.

Legutóbb a legnagyobb kínai autógyártó SAIC és az internetes óriás Alibaba jelentette be partnerségét. Az együttműködés értelmében a SAIC tesztautóiba próbaképp az Alibaba operációs rendszerét, a Jünt futtató, a cég zeneszolgáltató oldalával, a Hsziamival összekapcsolt, a szintén az Alibaba birtokában lévő Autonavi navigációs rendszerét használó fedélzeti számítógépet épít be. A rendszer az információkat az Alibaba felhőjében, az Alijün-ben tárolja majd, mely a fejlesztés későbbi szakaszában a más autókkal és felhasználókkal való összekötettés csatornájaként is szolgálhat majd.

A cégek fő célkitűzése éppen ez: egymással és a külvilággal kommunikálni képes járművek kifejlesztése. Egy ilyen rendszer jobb közlekedésirányítást eredményezhet és biztonságosabb közlekedést hozhat, kiszámíthatóbbá téve az utakat - vélik a cégek. A hosszútávú tervek közt egy fenti rendszert használó, vezető nélküli jármű kifejlesztése is szerepel, melynek során kizárólag hazai fejlesztésű technológiát építenének be az autókba.

A napokban erősítette meg a "kínai Google"-ként is emlegetett keresőóriás Baidu is a korábban már a kínai sajtóban terjengő híreket, miszerint vezető nélküli autót fejleszt. A kiszivárgott információk szerint a jármű radart, lézert, kamerát és helymeghatározó rendszert is használ majd a minél nagyobb fokú biztonság garantálására. Az autó mesterséges intelligenciát és érzékelő rendszert alkalmazva képes lesz a közlekedési jelzések értelmezésére, hangalapú utasítások végrehajtására és az utak állapotának felmérésére. A jármű szoftvere az összegyűjtött információk kiértékelése után maga dönt majd az útvonalról és határozza meg az optimális sebességet.

A vezető nélküli jármű várhatóan jövőre debütálhat, az első éles kísérletekre a tervek szerint idén év végén kerülhet sor, mintegy három tucat járművel. A kínai sajtóban megjelent információk szerint az autót a cég kínai és Szilikon-völgyben lévő bázisain fejlesztik, s bár a beruházás pontos értékét nem erősítette meg a Baidu, a kínai források szerint "több százmillió jüant", vagyis több ezer milliárd forintot fordítanak a fejlesztésre.

A vállalat július elején jelentette be: vezető nélküli biciklik fejlesztésén dolgozik, melyek idén év végére a boltokba kerülhetnek.

MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.06.16
Tisztességesen megöregedett a Lacetti, nem volt könnyű élete, korábban Daewoo embléma is díszítette....
2025.06.16
Kicsivel több, mint 8 másodpercen múlt, hogy Turán Frigyes és navigátora, Zsiros Gábor megszerezzék....
2025.06.16
Az ukrajnai háború kitörésével együtt szárnyalni kezdett az ukrán hadiipar, s ennek újabb jeleként....
2025.06.16
Sorozatban negyedszer diadalmaskodott világrekorddal Európa legnagyobb energiahatékonysági....
2025.06.16
Gyári, utángyártott, vagy javítás-felújítás? ..
2025.06.16
A fejlett vezetőtámogató rendszerek hatékonyságát vizsgálta az Euro NCAP. A Toyota bZ4X az abszolút....
2025.06.16
Újabb mérföldkőhöz érkezett a céges flották zöldítését 30 milliárd forinttal ösztönző pályázat: a....
2025.06.16
Frontálisan összeütközött két jármű az M3-as autópályán lévő kiépített terelésnél, a Nyíregyháza....
2025.06.16
Június 14-én újra megnyitottuk kapuinkat a nagyközönség előtt – négy turnusban, egy tárlatvezetésen....
2025.06.16
Mutatjuk a legforróbb kommenteket, a felháborodás kézzel tapintható.   ..