Peugeot e-3008

Peugeot E-3008 és versenytársai

2025.08.21.

Hogyan viszonyul a piac többi kompakt villanyos SUV-jához a Peugeot E-3008.

Úgy alakult, hogy idén másodjára is nálam landolt egy Peugeot E-3008 tesztelési lehetősége. A kombináció szinte ugyanaz volt: 213 lóerős villanymotor, elsőkerékhajtás, nettó 73 kWh-s NMC akkumulátor, 525 km-es hatótáv. Volt azonban néhány apró, ám nem elhanyagolható különbség is. Ilyen volt például az opciós, masszázs funkció, Nappa bőrülés, ami komfort kiszállást is kínál azoknak, akik ezt szeretik, ám én napokkal később sem találtam meg, hogy hol lehet kikapcsolni ezt a funkciót. Más volt a szín is: ezúttal titánszürke helyett Ingaro kékben kaptam meg, ami szörnyen jól állt ennek a futurisztikus testnek.

Illetve ott volt még a Focal hangrendszer, ami érdemben javít a Peugeot E-3008 hangképességén. Olyannyira, hogy a második generációs 3008-ról a mai napig a legélesebb emlékünk a barátokkal, hogy mennyire komoly volt benne a hangrendszer, mekkorát szólt a mélynyomó, és a jó hír, hogy úgy tűnik, ezt a következő generáció is örökölte. Volt még panoráma napfénytető, amit imádott a kislányom és 360-fokos kamerarendszer az opciós listán. Most először próbálhattam ki a félautomata sávváltást is, amit a nem prémium versenytársakhoz képest rendkívül finoman végig csinál a Peugeot rendszere.

Kíváncsi voltam ugyanakkor, hogy a Peugeot sok szempontból remek, ám itt-ott megszokást igénylő, nem dedikált villanyautó padlólemezre épített, kompakt SUV-ja hogyan viszonyul a piac többi szereplőjéhez. Rendkívül tömött kategória a Golf-kategóriájú autók padlólemezére épített SUV-ké, ugyanakkor tisztán elektromos változatot meglepően kevés kínál belőlük. Itt verseng például a Sportage, a Terramar, az Austral, a Kuga és a C-HR is, ezekből ugyanakkor nincs tisztán elektromos változat.

Külső méreteiket tekintve az E-3008-cal összevethető ugyan a Ford Explorer/Capri modellcsalád, valamint a Skoda Elroq is, ugyanakkor az MEB padlólemez sajátja, hogy ezek belül jóval szűkebb autók. Mindezt már csak a 470 literes csomagtartó is remekül jelzi, pedig, ha egymás mellé állítjuk őket, ahogy mi is tettük a teszthét alatt, mérvadó különbséget nem látunk. Azt gondolhatnánk, hogy nagy előnyük, hogy dedikált villanyos padlólemezre épülnek, azonban fogyasztásban nem hoznak sokkal hatékonyabb számokat, mint az E-3008.

Ha a nettó 77 kWh-s akkumulátorral szerelt MEB padlólemezes autókat nézzük, azok a WLTP vegyes ciklusa szerint 15,2 kWh/100 km-t fogyasztanak, míg a Peugeot esetében ez 13,9 kWh/100 km. Mindkettő típus hozza városban a 13, azon kívül 15, míg autópályán 17-18 kWh-s fogyasztási értéket, tehát a Peugeot mérnökök itt valamit nagyon jól csináltak, hiszen ugyanezekre a technikai alapokra gyártanak mildhybrid és plug-in hybrid hajtásláncokat is, mégis hatékony tud lenni villanyosként az autójuk.

Ugyanígy remekül eltalált érték a 73 kWh-s nettó akkumulátor kapacitás, amit épp a Volkswagen 58 és 77 kWh értéke közé lőttek be, és a Nissan Ariya is hasonló számokkal dolgozik, mint a németek. Jelenlegi árlistája szerint már 18,9 millió forintért hozzájuthatunk egy Allurefelszerelségű, 213 lóerős Peugeot E-3008-hoz, amivel jóval drágább, mint a Ford Explorer vagy a Skoda Elroq, és csak valamivel drágább, mint a Renault Scenic E-Tech, azonban a Nissan Ariyával szinte azonos ligában játszik méretben és árban egyaránt. Ezek azonban steril számok és értékek.

A teszthetek állandó tanulsága, hogy mennyire fontos az üléspróba, hiszen csak így döntheti el az ember, hogy melyik autó passzol leginkább az életstílusához és élethelyzetéhez. Könnyen lehet, hogy egyeseket zavar, ahogy a Peugeot infotainment rendszere lassan áll fel, az ajtónyitás, -zárás, nem mindig zökkenőmentes, vagy, hogy milyen sokáig kell nyomva tartani az indítógombot, hogy beinduljon az autó. Ugyanakkor a kabin hangulata, anyaghasználata felséges, a többlépcsős féket remekül kisimítja a fokozott rekuperáció, és egész hatékony villanyautót sikerült alkotniuk, dedikált villanyos padlólemez nélkül is.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
2026-ban az Audi egy igazán különleges jubileumot ünnepel: az öthengeres motor 50. évfordulóját. Ez....
2025.12.05
Tudta, hogy Bécsben már nem csak a templomban lehet beszélgetni egy lelki vezetővel? Toni Faber, a....
2025.12.04
A HangZóna mai vendége Mikesz Csaba a Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki vezérigazgató helyettese....
2025.12.04
Utolsó modellévét valódi újdonsággal indítja a Toyota Corolla, bár szó sincs technológiai....
2025.12.04
Amikor a hőmérséklet csökken, a parkoló autó belseje is gyorsan lehűl. A tárgyak vagy maga a jármű....
2025.12.04
A BMW M Motorsport és a PUMA novemberben, a kínai Chengdu Tianfu International Raceway....
2025.12.04
Első latin-amerikai autós központjának megnyitásával a Porsche megerősíti a márka hosszú távú....
2025.12.04
Eddig még csak ízelítőt adtak nekünk a fagyos reggelek, de érdemes felkészülni! A gépjárművek....
2025.12.04
A Kia 2026. január 9-én, a Brüsszeli Autószalonon mutatja be az EV2-t, egy Európának szánt,....
2025.12.04
A Lufthansa-csoport 11, a közelmúltban átvett A320neo családba tartozó repülőgépét vizsgálja, hírek....