autóipar
Kényelmes, praktikus, strapabíró és felhasználóbarát: ezek a fő jellemzői annak az Android alapú kommunikációs rendszernek, amellyel a hordható ipari elektronikai segédeszközök piacvezető gyártója, az észak-amerikai RealWear Inc. szerelte fel a Peugeot gyártóüzemeit szerte a világon.
Az autógyártás rendkívül sok lépcsőből álló, összetett folyamatának legvégső, kritikus fázisa az összeszerelés. A több tucat beszállítótól származó alkatrészek ezreinek kell itt problémamentesen és eredményesen egységet alkotniuk. Elengedhetetlen a folyamatos és alapos minőség-ellenőrzés, az esetleges problémákat viszont minél gyorsabban és hatékonyabban kell azonosítani és orvosolni, lehetőleg anélkül, hogy felfüggesztenék a munkát.
Ebben segít az az ultramodern hordható elektronikus diagnosztikai rendszer, amelyet a PSA és társvállalatai használnak globális tevékenységeikben. A RealWear Inc. csúcsmodellje, a HMT-1 az egyik legfejlettebb hordható ipari elektronikus eszköz, amelyet nagy felbontású kamerával, apró, de éles képet közvetítő kijelzővel, valamint vezeték nélküli (mobiladat vagy wifi alapú) kommunikációs modullal szereltek fel.
A kistömegű készülék könnyen és biztonságosan rögzíthető a szabványos munkavédelmi sisakokra. Viselése sem a szabad mozgásban, sem a munkavégzésben nem akadályozza a dolgozót, és mivel az Android operációs rendszerre épülő berendezés hangvezérléssel irányítható, használatához szabad kézre sincs szükség. A HMT-1 azt látja, amit a felhasználó, és amennyiben a szakember bármilyen potenciális hibát észlel, haladéktalanul kapcsolatba léphet azokkal, akik megnyugtató megoldást tudnak kínálni a problémára – akár több száz kilométer távolságból is.
A készülék kezelése a tapasztalatok szerint külön oktatás nélkül, néhány perc alatt elsajátítható: a felhasználó szóbeli parancsokkal vezérelheti a kamerát (szükség szerint belenagyítva a képbe, illetve rögzítve a felvételt), illetve kapcsolhatja fel a készülékhez tartozó könnyű, de erős fejlámpát, megvilágítva a problémás területet.
A közvetlen vizuális kapcsolat révén elkerülhető a hosszadalmas egyeztetés, a cikkszámok azonosítása, a hibajelenség pontos leírása: amire korábban talán csak többszöri levélváltással sikerült megoldást találni, most akár percek alatt beazonosítható és orvosolható. „Nem kell tudnom az érintett alkatrész nevét vagy funkcióját: elég, ha a fejkamerán keresztül átküldöm a képét a beszállítónak vagy egy másik üzemben dolgozó szakértőnek, aki rápillant, és már tudja is a választ. Az egész beszélgetés rögzíthető, így ha legközelebb hasonló probléma merül fel, elég visszanéznünk a korábbi útmutatót.” – sommázza a rendszer legfontosabb előnyeit: a rugalmasságot és a közvetlenséget egy gyártósori munkás.