Sportautók

A sportautózás ára? Van olyan piac, ahol 40 millió is lehet egy GR Yaris

2024.03.01.

Noha adtak némi időt az autógyártóknak az Euro 7 puhításával, az élvezetes autózás elérhetetlensége egyre inkább a nyakunkon van, ahogy ez a példa is mutatja.

Még mindig egyfajta utópiának hangzik, hogy elérkezik majd az idő, amikor a sportautók megfizethetetlenek lesznek, belsőégésű motoros autókat pedig kizárólag versenypályákon fogunk majd tudni hajtani, mert mindenhonnan kitiltják őket a károsanyag-kibocsátásuk és zajhatásuk miatt. Ha eredeti formájában valósult volna meg az Euro 7 norma, akkor ez már a nem is olyan távoli jövő lenne, de szerencsére a döntéshozók puhítottak valamelyest a szabályokon, így még várat magára ez a jövő – legalábbis Európa nagy részén. Vannak azonban piacok, ahol már ma is beleszól egy autó árazásába annak CO2 kibocsátása.

Egy furcsa jelenségre lett figyelmes a Carscoops magazin csapata a Toyota GR Yaris kapcsán, ami hiába egy aprócska hot hatch, mégis akár 40 millió forintba is kerülhet a csúcsváltozata Franciaországban, ami – erősen limitált homologizációs autó ide vagy oda – rengeteg pénz egy ilyen tudású és ekkora autóért. A GR Yaris eleve magas árcédulával rendelkezik Franciaországban, hiszen a kéziváltós 17,2 millió forint, míg az automata további egy millióval drágább. Ez még rendben is lenne egy ennyire különleges autónál, de a kéziváltós károsanyag-kibocsátása 190 gramm/kilométer, míg az automatáé ennél is több: 210 g/km. Ezzel pedig a legmagasabb CO2 adóosztályokba kerülnek.

Ez a kéziváltós GR Yaris esetén 45 990 eurós felárat, míg az automata esetén mintegy 60 000 eurós felárat jelent, így utóbbi esetében már négy számjegyű lesz az autó vásárlási értéke. Mint azt a Toyota France megerősítette a Carscoopsnak, az emissziós adatok még csak előzetes kalkulációk és nem a véglegesek. A pontos számok csak júniusban fognak befutni, de szerették volna megnyitni az előrendelést az autóra, ami csakhamar el fog fogyni, ugyanis mindössze 300 darabot szánnak a francia piacnak. Korábban ráadásul az autó értékének felét nem haladhatta meg a CO2 alapján kiszabott adó, de 2024 január elsejétől ezt is eltörölte a francia kormány. Így Franciaországban már valóság, ami valószínűleg máshová is átgyűrűzhet majd, miszerint egy magas károsanyag-kibocsátású autó szinte megfizethetetlen lesz, még Yaris méretben is.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
Kicsi a világ: szoktuk mondani, amikor egy rég nem látott ismerőssel találkozunk. De ki gondolta....
2024.04.23
Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros,....
2024.04.23
Közel 450 kiállító több, mint 12 ezer négyzetméteren várja a szakembereket 2024. május 7-10. között....
2024.04.23
Súlyos baleset történt az M2-es autóúton Vác térségében kedd délután, a forgalmat megállították -....
2024.04.23
A Renault SA francia autógyártó konszern idei eladásainak a növekedésére számít részben annak....
2024.04.23
A Csongrádi úti tanyák megállóhely közelében történt a baleset – jelentette a katasztrófavédelem. ..
2024.04.23
Az új autók eladása Spanyolországban januárban 7,3 százalékkal 68 ezer 685-re nőtt az előző év....
2024.04.23
A cseh versenyhatóság engedélyezte, hogy az AutoWallis felvásárolja a Stratos Auto BMW üzletágát, a....
2024.04.23
A japán csapat megszerezte az első győzelmét a 2024-es Hosszútávú-világbajnokságon annak....
2024.04.23
Közzétette az egyhetes ROADPOL akció eredményét az ORFK Kommunikációs Szolgálata. ..