Subaru
Már áprilisban az európai kereskedésekbe érkezhet a Subaru Outback új generációja. A japán gyár európai kínálatának tetejére érkező modell leginkább egy kombi és egy crossover között helyezkedik félúton. Egy praktikus családi autó, emelt hasmagassággal és körbe futtatott műanyagozással. Azonban a legtöbb példával ellentétben itt valódi tereptudásról is beszélhetünk, nem feltétlenül dísznek szolgálnak azok a kardánvédőt imitáló ezüst lemezek az első és hátsó lökhárítókon. Ugyanis az Outback is örökli a Subaru rali gyorsaságikon nevelkedett állandó, nyomatékvetorált összkerékhajtását.
Mindössze egyetlen motorral kínálják majd nálunk a Subaru szabadidőautóját: egy 2,5 literes, négyhengeres szívóboxerrel, amit egy Lineartronic CVT automatához kapcsoltak. Állítólag a benzinmotort 90%-ban újratervezték, és a CVT váltót is úgy hangolták, hogy a korábban használt 8-fokozatú automatát imitálja fokozat kiosztásban – noha tudjuk, hogy egy fokozatmentes váltó folyamatosan változtatja az áttételt. Az új Global Platformnak köszönhetően feszesebb, de könnyebb lett a hatodik generáció, ráadásul alapból járnak a hangszigetelt első ablakok, a szélvédőt is beleértve.
Hasmagassága 21,3 cm, amivel messze jobb terepszögeket produkál, mint a szabadidőautók túlnyomó többsége, ráadásul bemutatkozik az X-Mode, amit kifejezetten terepes használatra hangoltak. Az új Outback rendelhető lesz távolságtartó tempomattal, sávtartóval, és egy újfajta kamerarendszerrel, ami a korábbi látószögének a duplájára képes. Újdonság még a 11,6-colos, portré tájolású kijelző, ami Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis, illetve a sofőrt figyelő kamera, ami állítólag arcfelismerő segítségével automatikusan betölti az adott személy preferenciáit, vagyis az üléspozíciót, a tükrök állását vagy a légkondit.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!