Tóbiás és Balambér kalandjai - Kerékpár vásárlási tanácsok 3. | Autoszektor
kerékpárvásárlás

Tóbiás és Balambér kalandjai - Kerékpár vásárlási tanácsok 3.

2014.09.07.

A Méret a lényeg!

Már tudjuk hol és milyen bringát érdemes vásárolnunk, ma pedig kiválasztjuk, a nekünk megfelelő méretűt! Akárcsak a ruháknál, úgy a bringáknál is vannak méretek és a rossz választás a későbbi használat során, bizony sok bosszúságot tud okozni. Segítünk, hogy kiválaszthasd a magadnak megfelelő méretet, hogy megúszd a hátfájást és a kényelmetlen üléspozíciót!

A Bringák vázméretei

A kerékpárok vázainak méretének változtatásával érik el a gyártók, hogy bármilyen testi adottsággal rendelkező ember kényelmesen tudja használni a termékét. Ahhoz, hogy megtudjuk, melyik vázméret a számunkra megfelelő, böngésszük át, az alább látható táblázatot.

A táblázat segítséget nyújt, ha elmegyünk egy szaküzletbe, akkor az eladónak már tudjuk mondani, milyen méretű bringát szeretnénk. Innentől már az eladó szakértelmére támaszkodva vásárolhatjuk meg magunknak a legkényelmesebb kerékpárt.

A megfelelő beállítások

Ahhoz, hogy bringánkat a megfelelő módon tudjuk használni, meg kell ejtenünk bizonyos beállításokat, amik segítségével sokat adhatunk a komfortérzetünkhöz. Nincs két egyforma ember, így természetesen mindent egyénekre kell szabni.

A nyereg beállítása

Az első és legfontosabb, hogy nyergünk szöge, közel legyen a vízszinteshez. Ennek ellenőrzéséhez, használhatunk vízmértéket, derékszögű vonalzót. A helytelen beállítás vonzata, hogy a túl magas orrú ülés esetében, az ülőcsontok sokkal nagyobb terhelésnek vannak kitéve, így ez fájdalmat, kényelmetlenséget okoz a felhasználónak. A túlságosan lefelé döntött ülésről pedig egyszerűen lecsúszunk, így csökken a menetbiztonság és a teher áttevődik a vállainkra és a karjainkra. Így törekedjünk a számunkra legmegfelelőbb ülésbeállításra.

Az ülés magasságának beállítására egy egyszerű módszert alkalmazzunk! Az egyik lábunkkal tekerjük a hajtókart alsó pozícióba (6 óra irányába) és úgy állítsuk be az ülés magasságát, hogy majdnem nyújtott pozícióban legyen a lábunk, az említett hajtókar állásnál.

A kormány beállítása

Ha nyergünket megfelelően beállítottuk, akkor foglalkozzunk a megfelelő kormánybeállítással. A kormány megfelelő kezeléséhez, nagyjából olyan szélességre van szükségünk, mint a vállunk. Ha a kormány eléréséhez túlságosan ki kell nyúlni a kerékpáron, vagy össze kell zsugorodni pedálozás közben, akkor a kormányfej rövidebbre vételével kompenzálni lehet a problémát.

A beállí­tásunkat nem kell véglegesnek tekinteni, a kerékpározás során még finomí­tsunk rajta. Lehetőleg többször állí­tsunk keveset (2-3 mm-t), í­gy követve testünk visszajelzéseit, mivel az érzékeny térdűeknél térdbántalmak léphetnek fel, ha alacsonyan ülnek, vagy ha minden átmenet nélkül állítunk a nyergen.

forrás: revomag.hu
Ez a remek ábra jó támpontot adhat nekünk, hogy kell helyesen beállítani egy kormányt egy versenykerékpáron.

A fékkarok beállítása

A fék a legfontosabb biztonsági berendezés kerékpárunkon, így fontos, hogy jól tudjuk kezelni azt!
A megfelelő beállítás receptje, hogy a fékkart a középső újjal kényelmesen elérve tudjuk működtetni, így biztosan nem lesz gond, ha vészfékezésre, vagy gyors reagálásra lenne szükség. Ha túlságosan felfelé állítjuk őket, akkor a csuklónkkal kell majd utána nyúlni, amiben hamar elfáradunk és fájdalmat fogunk tapasztalni a kézfejünkben. Ha túl alacsonyra állítjuk, akkor kénytelenek leszünk a fékkar után teljes testből nyúlni, ami megint csak csökkenti a menetbiztonságot és szintén izületi fájdalmat fog okozni számunkra.

Miután megvásároltuk kerékpárunkat figyeljünk oda arra, hogy mindig biztonságosan és körültekintően közlekedjünk, a szabályokat betartva és persze ne feledjétek el, hogy csak is óvatosan!

Az oldal fő támogatója

2024.05.14
Annak ellenére, hogy a gyalogos balesetek száma évről évre javuló tendenciát mutat hazánkban, a....
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
A csalódást keltő szeptember után (-11,6 százalék) a romániai új autók piaca októberben ismét....
2024.05.14
Bővül azon járművek köre, amelyekre kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kell kötni. Ez az....
Az új Opel Frontera első nyilvános bemutatkozására készül: Alig egy hónappal azután, hogy az új....
Lassul az elektromos autók fellendülése. Lényegesen több személygépkocsit regisztráltak újonnan az....
2024.05.14
Vasárnap délután az Erdőháton történt baleset egyik sérültje Magdaléna Šebestová volt....
2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....