járműgyártás
A kínaiak ezzel a harmadik legnagyobb részvényesek lesznek. A Geelynek tavaly óta van részesedése az Aston Martinban. Lawrence Stroll főrészvényes szerint a Geely "hatalmas potenciált látott az Aston Martin hosszú távú növekedésében és sikerében". A pénz mellett az Aston Martin további előnyökben is részesül: "Mélyen megértjük Kína stratégiailag fontos növekedési piacát, és lehetőséget kínálnak arra, hogy hozzáférjünk technológiájukhoz és alkatrészeikhez" - mondta.
Fotó: Aston Martin
A sportkocsiiról és luxuslimuzinjairól, valamint a James Bond-filmekről ismert Aston Martin már évek óta válságban van. Az elektromobilitásra való átállás komoly kihívást jelent a kis cég számára, amely évek óta az AMG-től szerzi be belsőégésű motorjait. A DBX SUV túl későn jelent meg az olyan versenytársakhoz képest, mint a Porsche Cayenne.
Az új főnök, Tobias Moers, aki nagy reményekkel indult, kevesebb mint két év után lemondott. Tavaly Szaúd-Arábia szuverén vagyonalapja lett részvényes. Ő a második legnagyobb részvényes a Stroll's Yew Tree konzorcium után, őket a jövőben a Geely követi.
Az Aston Martinban való részesedése mellett a Geelynek részesedése van a német prémiumgyártó Daimlerben is, és ellenőrzi a Lotus és Volvo Cars autómárkákat. A Geely a Volvóval közösen megépítette a Polestar elektromos autókat gyártó céget.